jenmoss Skrevet 3. mai 2010 #1 Del Skrevet 3. mai 2010 Nå har det seg sånn at jeg er annsatt av kommunen som pleie/personlig assistent. Bruker er kristen, og ønsker å dra i kirken minst en gang i uken. Tidligere har det vært sammen med andre i familien, men nå ligger det er visst "press" om at de ansatte også skal være med. Er det lov å pålegge dette? Personlig er jeg ikke kristen, men har heller ingen stor forbi mot å dra i kirken, men går litt mer på prinsipp.... Det blir jo ikke riktig å sende en sterkt troende muslim i kirken.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. mai 2010 #2 Del Skrevet 3. mai 2010 Nå har det seg sånn at jeg er annsatt av kommunen som pleie/personlig assistent. Bruker er kristen, og ønsker å dra i kirken minst en gang i uken. Tidligere har det vært sammen med andre i familien, men nå ligger det er visst "press" om at de ansatte også skal være med. Er det lov å pålegge dette? Personlig er jeg ikke kristen, men har heller ingen stor forbi mot å dra i kirken, men går litt mer på prinsipp.... Det blir jo ikke riktig å sende en sterkt troende muslim i kirken.....? Hvorfor er det problematisk for en muslim å oppholde seg i en kirke som del av vedkommendes jobb? Så sant muslimen er der i jobbsammenheng, så kan jeg ikke se at det skulle være noe større problem. Jeg er selv ateist, men da jeg jobbet i psykiatrien, fulgte jeg rett som det var pasienter til gudstjeneste i kirker av forskjellige trosretninger. Selv om jeg mener at religion ranker svært høyt i rekken av negative innflytelser i samfunnet, og samlet sett er en av de verste tabbene vi som art har begått, så erkjenner jeg at for enkeltindivider kan det oppleves som en trøst og støtte å kunne gå i kirken, og særlig når livet ellers er vondt og vanskelig. Hvis det er slik at vedkommende pasient ikke kan komme seg i kirken uten følge, så er det etter min mening et inngrep i hans/hennes religionsfrihet å nekte å gi slikt følge dersom det er behov for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå