Gå til innhold

Erfaringer med "triobe" ?

minienthe

Anbefalte innlegg

har fått påvist mangel på B-12 og folinsyre (hva ER egentlig folinsyre ?) og har fått en resept på "triobe" tabletter som jeg skal teste en måned før nye prøver skal tas.

har slitt med alt fra svimmelhet, mangel på fokus, følelsen av å "gå på bommull" og ekstremt søvnbehov de siste årene så jeg håper virkelig at disse hjelper og at jeg slipper sprøytestyret.

noen her som har efaring med disse tablettene, hjalp de eller måtte du over på sprøyter ?

(vet ikke eksakt hvor lavt jeg lå på nivåene, fikk brev fra legen med kort info, ny time og resept i posten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Fortsetter under...

dytter denne.

jeg tok sprøytekuren for noen år siden.

nå har jeg igjen fått påvist lite b6, b12 og folat. så jeg er blitt satt på en tremånederskur med triobe. noen andre som har tatt den og merka dere selv noen bedring?

Anonymous poster hash: e68f7...fb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk såpass lenge uten b12 at jeg sov langt flere timer i døgnet enn jeg var våken. Med meg var det såpass lavt at jeg ble satt på sprøyter umiddelbart, med påfølgende triobe. Dette blir ikke tatt opp av kroppen min, så det var tilbake til sprøyter. 1 injeksjon ca. ukentlig, hver uke, hvert år siden den gang. Gått ca. fem år nå og vil sannsynligvis måtte fortsette med det resten av livet. Ikke at de finner ut hvorfor. Symptomene du beskriver er klassiske, og jeg får dem igjen hver gang jeg "hopper over" en dose.

Folsyre er en b-vitamin, den syntetiske formen. Kroppen trenger det for celledeling, produksjon av røde blodceller osv., og det er derfor viktig for f. eks gravide. Blodmangel kan forårsakes av mangel på b-vitaminer og kan gjøre deg trett, svimmel og mer.

Hvis du ikke blir betydelig bedre så insister på nye blodprøver og eventuelt injeksjoner. Legene er veldig flinke til å overse denne spesielle mangelen. Injeksjoner gjør forresten ikke vondt, og de fleste blir bra igjen for godt eller for lengre tid etter en kur, men noen trenger en høyere grad av vedlikehold.

Anonymous poster hash: f073f...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel tråd dette men det jeg endte opp med var ihvertfall en injeksjon i måneden da tablettene ikke hadde effekt.

fikk nesten umiddelbar bedring av alt jeg listet opp over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...