Gå til innhold

Hjemmefarge! Fra blond til brun,

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg!!!

Skal gå fra blond til brun imorgen og lurer derfor på om noen kan disse fargekodene på hårpakkene?

Søstra mi gjorde det samme, og selvom fargen på bilde så gylden og fin ut ble det veldig gråaktig og kjedlig!

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Det er faktisk ikke så vanskelig. Loreal og garniere sine produkter fungerer noenlunde slik:

Det første tallet går fra 3 til 7 tror jeg. Der 3 er det mørkeste (svart/brunt) og 7 er det lyseste (blond). tallet etterpå handler om hvilken fargetone du vil ha. 3 er gylden (gull eller gule toner) 1 er kalde tone osv. Husker ikke helt nøyaktig, men det er bare å spørre i butikken du kjøper i. De har fargekart over alle produktene de selger der det står farge og tone forklaring :)

Lykke til :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ja har kikket på det.. men hva kommer av at det ble så grått når man farger fra blond til brun? :/

Skrevet

Farger håret mitt at og fram veldig mye selv, men har aldri opplevd at det blir grålig. En venninne av meg gikk fra veldig blond til ganske mørkt, da fikk hun litt grønntoner, noe som er mer normalt.

Hvis du er veldig blond vil jeg anbefale å ta det i flere omganger. Der du først farger det mørkeblondt eller lysebrunt, og etter ca 1-2 uker farger det den fargen du har tenkt deg.

Hvis du er veldig redd for å få feil farge er det lurt å gjøre det hos frisør.

Men tror ikke det skal være så stor sjangs for det. Finn en rik brunfarge. hvis du velger en veldig lys brunfarge kan jeg godt se at det kanskje kan bli litt grålig. Men som sagt, bruk tallene for det de er verdt og ikke se på bildene. For det blir aldri helt likt, kommer ann på fargen du har fra før. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var platinablond for et par år siden, og skulle farge det brunt.. Plukket ut en mørkbrun farge, og håret ble knallsvart :( har du bleket ditt mye? Ei venninne av meg farget nettopp håret. Hun i butikken sa hun burde "forfarge" det først med en litt lysebrun farge, før hun tok i den hun ville ha. Valgte da karamell mørkebrun. Ble kjempefint på henne da :)

Lykke til og hør med de i butikken :)

Skrevet

Farg håret hvor mye dere enn vil, for all del. Jeg gjorde det sammen lenge lenge. Men en dag tålte jeg det ikke, og endte på sykehuset.

Jeg har aldri hatt allergi for noe, men plutselig ble jeg kjempesyk.

Mitt råd er økologisk farging

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...