Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Jeg fikk sovetabletter av legen som heter tolvon. 6 mnd senere har jeg gått opp ti kilo. ikke så rart da jeg får en sultfølelse uten like på kveldene av denne tabletten, og der sitter jeg kjempe sløv, og klarer ikke å velge om jeg enten skal spise (mer), eller sove. jeg kunne nesten tatt med meg mat på senga. flere som har opplevd vektøkning av tolvon? jeg har og MASSE ødem eter jeg startet med denne tabl. skoene er trangere, ringene passer ikke lenger. osv. hvorfor gir leger ut slikt dritt? har byttet fastlege 2 ganger i det siste pga flytting og de deler det ut som sukkertøy. Leste om bivirkninger på tolvon og, og det er jo ikke akkurat bra for lever/nyrer heller. hva med å heller gi "ordentlige" sovetabletter, i stedet for tolvon som tydeligvis er et antidepressiva, i følge hva jeg leser om tabletten på nettet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Hei. Sliter selv med søvnproblemer og fikk dette for å få sove selv. Det jeg merket etter kort tid var en ulvehunger uten like, og jeg ble som deg. Måtte opp om natten for å spise, sto da og spiste fete og sukkerholdige ting og jeg klarte ikke stoppe. Hadde en bekymring i hodet og det var: mat, eller søvn? Det endte ofte med det førstnevnte, og god og mett gikk jeg og la meg til og sove, og sove det fikk jeg jammen meg og. Jeg sov også kjempe lenge og ble mindre aktiv i hverdagen siden jeg sleit med å stå opp om morningen. Kunne bare sove til langt på dag. Har nå fått mogadon i stedet for. Sovner av disse, og er ikke plaget av vann i kroppen eller vektøkning. Tolvon er ikke vanedannende, men det er f.eks mogadon. Beklager, men å bli tykk, følte seg enda tykkere enn man er og spise som en ulv, da vil jeg heller bruke mogadon og evt. avvenne meg det dette senere. Tolvon har og masse bivirkninger, og jeg leste om ei som fikk type 2 diabetes av dette, pga maten hun stappet i seg. Det er en ekkel pille, og jeg ser at folk ned i mot 16-års alderen får utskrevet dette. Helt utrolig.
Gjest Malha Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Hei. Jeg fikk tolvon når jeg var 15-16år pga søvnproblemer og matlyst mangel. Jeg begynte på de, og gikk opp 10kg på 1 måned. Ja, jeg vet, utrolig! Men det er sant. Kom da opp i en vekt som jeg følte meg vel i, og sluttet da med pillene, og fikk andre sovemedisiner. Men når jeg da sluttet på tolvon, så gikk jeg glatt ned 10kg igjen på nesten like kort tid. Resultatet ble da, masse strekkmerker! Så kan godt si at jeg ikke anbefaler tolvon til noen som hverken sovemedisin eller for å få opp matlyst.
Rød Heltinne Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Jeg fikk de ikke bare fordi jeg sliter med depresjoner, men også på grunn at mangel på matlyst og dårlig med søvn, Gikk fra å veie 49 til 42 kg i vinter pga mye stress, var utbrent osv. Derfor ville legen gi meg akkurat denne typen. Ganske gjennomtenkt mao. Jeg opplevde søvnparalyse en gang med de, dog. Utrolig skremmende opplevelse.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Jeg fikk de ikke bare fordi jeg sliter med depresjoner, men også på grunn at mangel på matlyst og dårlig med søvn, Gikk fra å veie 49 til 42 kg i vinter pga mye stress, var utbrent osv. Derfor ville legen gi meg akkurat denne typen. Ganske gjennomtenkt mao. Jeg opplevde søvnparalyse en gang med de, dog. Utrolig skremmende opplevelse. Har jeg og opplevd med tolvon. søvnparalyse altså. kjempe ekkelt.
Berentsens Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Til trådstarter! Dersom du har søvnproblemer, hvorfor gjør du ikke noe med det? Tolvon vil ikke hjelpe deg med søvnen, det vil bare ta bort symptomene. Dersom søvnproblemet ditt skyldes noe psykisk, så bør du heller få noen å snakke med, psykolog o.l., som kan gi deg behandling, og ikke piller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå