Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym ts
Skrevet

Situasjonen er den at vi hadde noen folk hjemme hos oss fredag kveld. Utover kvelden skjer det ubehagelige.

Min kjæreste blir regelrett sjekket opp av vår homofile venns kjæreste.

Dette skjer mens både jeg og vår venn er til stede! Jeg går da over til kjæresten min og gjør det klart at jeg er til stede i rommet (og at min kjære faktisk både er heterofil og er opptatt).

Jeg kunne se at vennen vår ble helt kunst da disse tingene skjedde, og derfor prøvde jeg litt senere å få snakket med ham om dette. Han unnskylder da kjæresten sin med at kjæresten er full og ikke vet hva han sier til min kjæreste.

Mens vi snakker sammen om dette prøver denne kjæresten seg på nytt på min kjære.

Min kjære og en felles venn av oss alle tre blir da sinte. Deretter ble vår venn og hans kjæreste bedt om å gå...

Dette føles utrolig vondt i dag. Jeg føler blant annet at jeg håndterte dette helt feil, men jeg aner ikke hva jeg kunne gjort annerledes.

Kjæresten og jeg har snakket ut med vår felles venn i dag. Kjæresten min sa da til vår felles venn at han burde vurdere om han vil bli i dette forholdet med en mann som trolig er utro mot ham. Det var jo også utrolig respektløst å prøve å sjekke opp en annen når de respektive kjærestene er på samme fest!

Men vår venn vil gi dette en sjanse til som han sier. Han visste nemlig på fohånd om at kjæresten hans var tiltrukket av min kjæreste (!)og skylder på alkoholen... Han vil at dette skal ordne seg med at min kjæreste er tydelig på å avvise eventuelle tilnærmelser framover. Men det kan da ikke være sånn? Det er da ikke normalt å tenke på denne måten?

Hva kan jeg si til vår felles venn?

Dette føles bare utrolig feil... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du skal ikke si noe mer i det hele tatt om dette.

Noen sa en gang om å anbefale venner å forlate partneren: Ikke gjør det. Hvis det blir slutt,kan vennen din ende opp med å tenke at det var din skyld, og hvis de fortsetter å være sammen, vil det alltid være pinlig fordi vennen din vet at du misliker valget han har gjort.

Gjest anonym ts
Skrevet

Du skal ikke si noe mer i det hele tatt om dette.

Noen sa en gang om å anbefale venner å forlate partneren: Ikke gjør det. Hvis det blir slutt,kan vennen din ende opp med å tenke at det var din skyld, og hvis de fortsetter å være sammen, vil det alltid være pinlig fordi vennen din vet at du misliker valget han har gjort.

Det er helt urealistisk for meg å ikke si noe mere til min (godet)venn om dette. Vi kommer til å snakke sammen slik som vi alltid har gjort om det som er viktig for oss. Derfor vet jeg at det blir snakk om dette.

Jeg vet også at jeg ikke kan anbefale ham noe som helst om hvem han er sammen med. Det er hans valg. Men jeg kan ikke forstå at han vil noe så trist og dårlig for seg selv som å være sammen med en som åpenlyst sjekker opp andre. Jeg ville være en dårlig venn dersom jeg ikke sier noe om at han bør ta bedre vare på seg selv.

Dessuten føler jeg det blir veldig vanskelig dersom det skal bli sånn som kjæresten min sier, og vi ikke inviterer dette paret på noen fester hos oss, og at vi forlater alle fester der de to er.

Jeg skal altså måtte slutte å invitere en god venn pga at hans kjæreste prøver seg på min kjæreste. Jeg skal med andre ord måtte kutte kontakten med en venn pga noe hans (dustete) kjæreste gjør. Det blir også som å straffe vår felles venn for noe han ikke kan noe for, med at han ikke blir invitert på ting.

Og skal min kjæreste liksom ha ansvar for å sette grenser for denne (skrudde) kjæresten? Jeg synes det blir helt feil!

Jeg vet også at min kjæreste synes det er veldig ubehagelig at en mann vår venn er sammen med ønsker å sjekke ham opp.

Hvordan kan vi bare late som ingenting? Og unngå at vennskapet blir ødelagt? Jeg føler ikke at det er mulig. :tristbla:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette skjedd meg så tror jeg at jeg hadde prøvd å se på det med humor. ;) Ingen skade skjedd, ikkesant? Utenom at en part har dummet seg totalt ut ved å slå an på noen som så tydelig avviste.

Vet ikke hvorfor han der vennen deres bryr seg med å være sammen med en så flåsete fyr..

Gjest anonym ts
Skrevet

Hadde dette skjedd meg så tror jeg at jeg hadde prøvd å se på det med humor. ;) Ingen skade skjedd, ikkesant? Utenom at en part har dummet seg totalt ut ved å slå an på noen som så tydelig avviste.

Vet ikke hvorfor han der vennen deres bryr seg med å være sammen med en så flåsete fyr..

Mener du virkelig at det er humoristisk at en god venn av deg er sammen med en som egentlig er interessert i din kjæreste?

Eller at ingen skade er skjedd når vennen deres en god stund har visst om at kjæresten egentlig vil ha en annen mann, og at ønsket om utroskap blir tydelig for felles venner på en fest?

Gjest KateW
Skrevet

Det er enormt stor forskjell på å flørte-sjekke i fylla og å faktisk være utro. Jeg syns du allerede har sagt langt mer enn du trenger, og jeg ville ikke fulgt opp denne saken mer. Hadde du laget så mye styr om det var et heterofilt par og dama i forholdet hadde flørta med mannen din i fylla?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Å hadde du syntes det hadde vært like morsomt om det var en jente som la an på han å ikke ga seg?

neppe..........

Til TS, er ikke mye du kan gjøre her bortsett fra å støtte opp under vennen deres å gjør han trygg på at han alltid kan komme til dere om ting blir vanskelig... deverre blir vi alle litt godtroende når vi er forelsket, men dette er hans valg og hans liv, du kan bare være en god venn.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Her er det mye rart, TS..

For det første, hvorfor i alle dager ANTAR du at typen til kompisen din er utro, bare fordi du opplevde at han var full og sjekka opp typen din?

Du har ingen bevis på at denne mannen er en utro type.

Du har ingen bevis på at denne mannen pleier å gjøre slikt.

Du veit kanskje heller ikke om han er av den tøysete typen?

Uansett er det ikke din buisness utover å si til kompisen at du er der om ting blir vanskelig.

For meg virker det som det er litt mer homofobi i skapet her enn "stakkars vennen min, kjærsten hans er sikkert utro mot ham fordi han sjekka opp typen min i fylla"..

Så fort homofilien kom litt nærmere enn det du synes var behagelig angster du og roper utroskap til høyre og venstre?

Er du til og med kanskje litt redd for at din kjære skulle synes at den homofile var spennende slik at du ble sittende alene?

:popcorn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er anonym som hadde tatt dette med humor, fordi det er så utrolig slitsomt å ta slike problemstillinger til hjertet og la seg plage av det. Ja jeg hadde trukket på smilebåndet om det hadde skjedd meg. Beklager. ;)

Kjæresten min ser derimot lett på det å bli sjekket opp av menn, og jeg er ikke spesielt sjalu av meg heller, kanskje det er derfor. Vet ikke.

Om han ikke gir seg da, så må typen din stå opp og si IKKE legg an på meg! Jeg misliker det. Om han har gjort dette og typen fortsetter, så hadde jeg faktisk ikke invitert ham over så mye.

Gjest anonym ts
Skrevet

Her er det mye rart, TS..

For det første, hvorfor i alle dager ANTAR du at typen til kompisen din er utro, bare fordi du opplevde at han var full og sjekka opp typen din?

Du har ingen bevis på at denne mannen er en utro type.

Du har ingen bevis på at denne mannen pleier å gjøre slikt.

Du veit kanskje heller ikke om han er av den tøysete typen?

Uansett er det ikke din buisness utover å si til kompisen at du er der om ting blir vanskelig.

For meg virker det som det er litt mer homofobi i skapet her enn "stakkars vennen min, kjærsten hans er sikkert utro mot ham fordi han sjekka opp typen min i fylla"..

Så fort homofilien kom litt nærmere enn det du synes var behagelig angster du og roper utroskap til høyre og venstre?

Er du til og med kanskje litt redd for at din kjære skulle synes at den homofile var spennende slik at du ble sittende alene?

:popcorn:

Beklager, men der er nok ikke meg som antydet utroskap. Det var min kjæreste som gjorde det etter å ha fått diverse forslag i fanget... Jeg må desverre også innrømme at det er kjæresten min som føler på homofobien. Han liker over hode ikke at en annen mann har lagt an på ham og det er han som nekter å omgås vår venn pga hans kjæreste.

For meg er det min venns triste blikk da dette skjedde på festen som setter meg ut. Han virket rett og slett fullstendig kunst. :tristbla: Hva om det hadde vært din venn som du vet er en sårbar type og som du har kjent bestandig?

Jeg vet godt at dette ikke trenger å bety at min venns kjæreste er utro. Nå snakket jeg jo med vennen min som forteller at han har visst om denne situasjonen siden før jul. Han sier at det bare gjelder en tiltrekning til min kjæreste som hans kjæreste hadde lovt å ikke gjøre noe med.

Men jeg forstår jo at han blir såret på grunn av dette. Snakk om å føle seg vraket i full offentlighet...

Jeg tror ikke det var tøys når han og kjæresten hans har måttet snekke sammen om dette...

Jeg vil gjerne være der for min venn nå som ting er vanskelig og derfor synes jeg dette er problematisk. Min kjæreste vil jo ikke møte ham.Da må jeg dra bort å møte ham alene mens han vet at min kjæreste fryser ham ut pga en kjæreste han har...

Gjest anonym ts
Skrevet

Det er enormt stor forskjell på å flørte-sjekke i fylla og å faktisk være utro. Jeg syns du allerede har sagt langt mer enn du trenger, og jeg ville ikke fulgt opp denne saken mer. Hadde du laget så mye styr om det var et heterofilt par og dama i forholdet hadde flørta med mannen din i fylla?

Mne hvis dette hadde vært min jentevenn så hadde saken selvsagt stilt seg helt annerledes for deg... Da måtte jeg selvsagt ha trøstet henne? Eller??

Dobbeltmoralen din lyser når du sier det ville vært annerledes om min venn var kjæreste med en dame...

Gjest anonym ts
Skrevet

Til TS, er ikke mye du kan gjøre her bortsett fra å støtte opp under vennen deres å gjør han trygg på at han alltid kan komme til dere om ting blir vanskelig... deverre blir vi alle litt godtroende når vi er forelsket, men dette er hans valg og hans liv, du kan bare være en god venn.

Jeg takker for dette svaret som hjalp meg å sette ord på det som egentlig er viktig her :klemmer:

Det ville ikke vært noe annerledes om han ble sjekket av en dame fordi jeg stoler på at det er meg han er glad i. Jeg ville stolt på at han avviste en tilnærmelse fra en annen uansett.

Dessuten sier kjæresten min at han setter pris på vennen vår som han alltid har syntes er en hyggelig fyr. Han sier også at han skal prøve å gjøre noe med holdningene sine, som slo ut da en annen mann faktisk prøvde seg på ham. Han sier han følte seg truet på en uvant måte men at han forstår etterpå et det ikke er grunn til å føle det sånn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Han sier også at han skal prøve å gjøre noe med holdningene sine, som slo ut da en annen mann faktisk prøvde seg på ham. Han sier han følte seg truet på en uvant måte men at han forstår etterpå et det ikke er grunn til å føle det sånn. "

Hva mener du ?

Gjest anonym ts
Skrevet

"Han sier også at han skal prøve å gjøre noe med holdningene sine, som slo ut da en annen mann faktisk prøvde seg på ham. Han sier han følte seg truet på en uvant måte men at han forstår etterpå et det ikke er grunn til å føle det sånn. "

Hva mener du ?

Det er det kjæresten min har sagt til meg. Jeg kan selvsagt ikke komme inn i hodet hans sånn at jeg kan garantere at jeg forklarer det helt riktig til deg.

Men jeg antar han mener at han ikke har opplevd før å ha noe mot homofili på noen måte.

Men nå oppdaget han at han syns det er ukomfortabelt at en homofil vi kjenner er intressert i å ligge med ham, og at personen har vært det i flere mnd.

Så vil han jobbe med å ikke bry seg om denne personen som jo ikke kan tvinge seg på ham uansett.

Det var iallefall slik jeg forstår ham.

Ha sa til meg at han har avvist intresserte damer før, men at det var helt annerledes overfor en mann. Uten at jeg forstår hva som var annerledes. Han sier han følte for å slå til denne personen noe som skremte han, og han skjønte at det var en homofob reaksjon. Noe han sier gjorde han ble overrasket over seg selv, og derfor vil han prøve å gjøre noe med holdningene sine.

Jeg tror ikke jeg kan forklare det annerledes. :sjenert:

Gjest anonym ts
Skrevet

Uansett tror jeg dette kan komme til å bli vanskelig framover hvis jeg og kjæresten skal omgås vår venn, men ikke hans kjæreste... Som jo er en viktig person for vennen vår. Så derfor er jeg redd for at dette kan komme til å ødelegge et vennskap og jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg bør forholde meg framover.

Men jeg forstår nå at her på KG får jeg ikke svar på det...

Løsningen blir uansett ikke å late som ingenting eller late som jeg ikke forstår hva som rører seg i kulissene.

Jeg kan ikke forstå at jeg har laget styr med å ha to samtaler med en god venn om at 1)kjæresten hans sjekket opp min kjære og at 2)han ble bedt om å gå fra vår fest på grunn av noe som ikke var hans skyld.

Hvis dere syns det er styr å snakke med en venn om det så er dere rimelig dårlige venner/dramaqueens og umodne.

Personer som er viktige i ditt liv sankker du med når de har det vondt pga deg. Sånn er det bare.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Umodent av din mann å ikke ville omgås homokjærsten på grunn av noe som skjedde i fylla.

Spesielt siden det går ut over forholdet til alle fire involverte parter og alle relasjoner innimellom der.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo ingen tvil om at din venns kjæreste har gått over streken. Synes det er riktig at han ble bedt om å gå. Men ikke riktig at du ba vennen din om å gå da. Det høres ut på vennen din som han mener kjæresten hans ikke har kontroll over sin oppførsel overfor kjæresten din, og at det derfor er kjæresten din som må sette grenser. Det høres jo helt hårreisende ut. Vennen din er en dørmatte. Men jeg tror ikke det er stort du kan gjøre for å omvende han. Han må på en måte forstå på egen hånd hvor galt det er. Men kjæresten din kan absolutt nekte å møte kjæresten til vennen din. Det er bare helt naturlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Umodent av din mann å ikke ville omgås homokjærsten på grunn av noe som skjedde i fylla.

Spesielt siden det går ut over forholdet til alle fire involverte parter og alle relasjoner innimellom der.

Du er veldig på hugget. Selv kan jeg absolutt forstå at noen ikke vil møte noen som har lagt an på en gjentatte ganger i fylla, mens kjærestene til begge to er til stede.

Gjest anonym ts
Skrevet

"Homokjæresten"? Var det ikke nettopp du som langet ut mot homofobi i innlegget ditt??

Hvaslags holdinger har du selv da, når du har behov for å sette merkelapp på personer på denne måten??

Jeg opplyste at vennen min er homofil bare for at det ikke skulle bli for vanskelig å følge med på tankegangen min med tre ulike kjærester. Min venns kjæreste er en helt alminnelig kjæreste og ikke en "homokjæreste" (...)

Dessuten synes jeg ikke det er umodent av min kjære å ville unngå å omgås en person som bør glemme sin tilterkning til feil person, og holde seg til den han er sammen med,- i stedet for å møte opp som et rødt flagg i rommet- og kanskje risikere at disse tilnærmelsene skjer på nytt, så vår felles venn blir ydmyket flere ganger.

Jeg kaller ikke det å være umoden akkurat.

Dessuten mener min kjære at utroskap er noe mer enn bare samleie. Det handler om at denne kjæresten allerede har begått utroskap i hjertet. Han hadde ifølge min kjære gått hele veien, hvis min kjære hadde sagt seg villig- og da er det i følge min kjære allerede utroskap. Han synes også at vår felles venn fortjener bedre og ikke behøver være noens andrevalg. Noe jeg er veldig enig i, men som vår venn må få ro til å ordne opp i selv fordi han elsker denne personen.

Relasjonene mellom oss tre er dessverre blitt forandret av at vår venns kjæreste har uttrykt interesse for et seksuellt forhold til min kjære- og det er dette problemet dreier seg om. Det dreier seg ikke om fylle-flørting eller homofili i det hele tatt.

Bare til opplysning for "tungnemme" personer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...