Nigella Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Har en kastrert hannkatt og en sterilisert hunnkatt i husholdningen. Hunnkatten lokker til seg en mons fra nabolaget som tydeligvis ikke er kastrert. Vet ikke hvem som eier den, ellers skulle jeg tatt en tur innom vedkommende Kattskinnet driver å markerer på inngangspartiet hos oss, så det stinker kattepiss! Har sålangt (bare i år!)måtte kaste 2 matter som lå på trappa på grunn av dette. Har forsøkt å spraye med eddiksvann både for å fjerne lukta av matta, samt holde spetakkelet borte. Virket ikke! I tillegg sitter svineriet og uler utenfor soveromsvinduet vårt om natta, skikkelig kattejammer konsert Noen som har noen gode råd? Mitt ellers så store hjerte for dyr er iferd med å skrumpe inn i forhold til dette vesenet! Vurderer snart å fange dævelskapen og få den avlivet. Holder på å tilte!!
Shade Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Er jentepusen deres sterilisert eller kastrert? Når jentene blir kastrert tar de vekk hele livmoren og de får ikke lengre løpetid. Jeg tror ikke hannkatter er så opptatt av hunner som ikke er i løpetid
Sopp Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Har en kastrert hannkatt og en sterilisert hunnkatt i husholdningen. Hunnkatten lokker til seg en mons fra nabolaget som tydeligvis ikke er kastrert. Vet ikke hvem som eier den, ellers skulle jeg tatt en tur innom vedkommende Kattskinnet driver å markerer på inngangspartiet hos oss, så det stinker kattepiss! Har sålangt (bare i år!)måtte kaste 2 matter som lå på trappa på grunn av dette. Har forsøkt å spraye med eddiksvann både for å fjerne lukta av matta, samt holde spetakkelet borte. Virket ikke! I tillegg sitter svineriet og uler utenfor soveromsvinduet vårt om natta, skikkelig kattejammer konsert Noen som har noen gode råd? Mitt ellers så store hjerte for dyr er iferd med å skrumpe inn i forhold til dette vesenet! Vurderer snart å fange dævelskapen og få den avlivet. Holder på å tilte!! Jeg fikk fjernet et slikt "problem" med å investere i pepper og salmiak... jeg dynket dørmatta med pepper, og helte en del salmiak rundt trappa. Den katten så jeg ikke igjen
Gjest Blubberella Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Er jentepusen deres sterilisert eller kastrert? Når jentene blir kastrert tar de vekk hele livmoren og de får ikke lengre løpetid. Jeg tror ikke hannkatter er så opptatt av hunner som ikke er i løpetid Joda de er nok det... Min pusefrøken er kastrert (dvs fjernet både livmor og eggstokker), men der jeg bodde før drev streifende monser og markerte utenfor både vinduer (kjellervindu) og dører. Her jeg bor nå er det den ukastrerte nabomonsen som driver og flørter med henne og markerer litt rundt omkring. Han virker faktisk litt frustrert over at hun er så utilgjengelig I tillegg til at hannene muligens har en viss interesse for kastrerte hunner, så markerer de gjerne for å dominere også. Rett og slett for å markere territoriet sitt ovenfor andre katter. TS: Jeg har dessverre ingen andre råd mot dette enn å prøve sånne sprayer ala "katt-deg-vekk" eller hva de nå heter. Katter liker heller ikke sterke lukter som pepper, sitrusfrukter o.l. Problemet da er jo at din egen katt vil reagere også. Du kan jo også (når det er høvelig varmt i været, vel og merke) skvette vann på monsene hvis du tar dem på fersken. Folk som ikke kastrerer kattene sine irriterer meg. Det er faktisk sånne katteeiere som setter oss andre i et dårlig lys fordi kattene deres reker rundt og gauler og markerer i nabolaget...
Bringebærjenta Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Huff, ikke bra. Dette er grunnen til at vi kun har hatt hannkatter. Kastrerte selvsagt. Du kan ikke prøve å finne ut hvem som eier den? Spyle vann på den og slikt om du ser den?
Leylani Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Vanskelig problem det der. Jeg opplever at ukastererte monser markerer på ytterdøra mi, selv om min er kasterert. Kan jo ikke bare bruke sitronspray etc., for da vil jo det gå utover min katt.
Maxi Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Har du prøvd get off? Salmiakk eller klorin må du ikke bruke iallefall da det inneholder samme luktstoffer som urin og da vil komme tilbake for å markere over.
CoffeeGirl Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Vi har hatt samme problemet utenfor her, og det eneste som tok lukta for vår del var vaskemiddel med enzymer. Bland Vanish eller BioTex med vann (evt bruk de ferdigblandede versjonene, men de er litt dyre) og spray i vei der hannkatten har spraya før deg
Nigella Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2010 Hunnkatten er sterilisert, men drar fremdeles på seg mannfolk som bare det. Ser nesten ut som om hun har løpetid slik som hun byr seg frem (skjøge!). Aner ikke om de har det etter at livmor og eggstokker er fjernet? Skal forsøke med vaskemidler med enzymer Det vil hjelpe på å få bort den grusomme lukta! Vanskelig å komme så nært at jeg får skvette vann på den. Dyret er blitt litt skeptisk til meg siden jeg driver å løper etter den ned gata mens jeg brøler... (Tør ikke tenke på hva naboene tror...) Har lagt frem hageslange, men innen jeg har stått opp, kledd på meg og kommet ut har pelsdotten gjemt seg igjen. Sitter sikkert og ser på meg og flirer !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå