Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ny her, ville bare si det! :-D

Men så var det en ting til jeg lurte på:

er det noen her som har epilert underlivet? Jeg gjør det på leggene, og det funker helt fint, men så har jeg lest litt om at du må peele deg etterpå?

Jeg har ikke turd å prøve meg på underlivet, så jeg spør etter tips og erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bruker epilator på både legger, under armene og på underlivet. Funker helt fint det. Gjør inni h****** vondt de første gangene, men det gir seg faktisk etterhvert når du venner deg til å bruke epilatoren der. Resultatet blir veldig bra, slipper at det er rødt og stikkete, siden resultatet varer mye lenger enn med høvel. Første gang du gjør det kan det være greit å trimme hårene litt først, med en saks, eller hvis du har en sånn epilator hvor det følger med et trimme-hodet også, for lange hår gjør vondere å nappe ut. For å få med alt kan det være greit å bytte på å stå, sitte og nærmest ligge på gulvet og skræve. Ser teit ut - yes. Blir bra - damn straight ;) Noe konkret du lurer på?

Angående det du sier om skubb etterpå, merker du ingenting til inngrodde hår og nupper trenger du ikke gjøre det, men det kan være veldig greit for å slippe nuppete hud og sånt, hvis du er utsatt for det. Kan også være greit å gjøre det uansett, for å fjerne døde hudceller, få mykere og jevnere hud, og gjøre at fuktighetskrem trekker bedre inn og fungerer bedre. Sliter du med inngrodde hår finnes det egne produkter som hjelper mot dette, for eksempel denne:

http://www.feelunique.com/p/Skin-Doctors-InGrow-Go-125ml

Lykke til, og velkommen hit! :)

Skrevet

Skriver under på det Rosebud skriver :) Det gjør vondt som fy de første gangene, men det er verdt det! Det hjelper også å gjøre det hvis man er litt sint, evt. litt full.. :D Du kan bruke pinsett på de verste områdene, så det ikke blir altfor voldsomt med en gang. Pass på å stramme huden godt!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Uff, tror jeg må gjøre dette en dag! Jeg og kjæresten skal på en romantisk weekend i oslo, og da vil jeg freshe meg opp litt! ..Gruer meg allerede til epileringa!

Bør jeg smøre noe på før eller etter epilering i underlivet?

Dette blir spennende :-D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Au! Hold godt på kjønnsleppene dine mens du epilerer!!!!! vi snakker om roterende pinsetter her!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Uff, tror jeg må gjøre dette en dag! Jeg og kjæresten skal på en romantisk weekend i oslo, og da vil jeg freshe meg opp litt! ..Gruer meg allerede til epileringa!

Bør jeg smøre noe på før eller etter epilering i underlivet?

Dette blir spennende :-D

Før du epilerer bør du ikke smøre på noe, da får du ikke skikkelig grep på hårene. Huden bør altså være helt tørr når du begynner. Hvis du får inngrodde hår kan du prøve det produktet jeg linket til i forrige innlegg, den In-grow-tingen, etter behandlingen. Hvis ikke kan du bare satse på pleie, litt jojoba-olje (fås i helsekost, på Krem Fresh, og diverse nettbutikker) funker bra, for eksempel :) Huden blir litt rød og sår, men det går over etter en dags tid. Så ikke gjør det samme dag du skal på romantisk kjærestetur ;)

Forresten, det kan være en fordel å gjøre dette etter en varm dusj, for varmen gjør at porene er åpne, og hårene sitter mindre fast på en måte. Pluss at det gjør litt mindre vondt da. Du kan også prøve å bruke den dingsen som følger med epilatoren, med blå væske i som kan fryses, til å dempe smertene underveis.

Lykke til, og god tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...