elvital Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Jeg skal til USA i løpet av året, og lurer på om noen vet hva slags pass jeg må ha? Jeg vet du i alle fall må ha maskinlesbart, og det har jeg, men må du ha slikt med fingeravtrykk?
Gjest Skya Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Nei, du trenger ikke pass med fingeravtrykk. Finnes det forresten? :klø: Det du derimot trenger er innreisetillatelse. Det er fort gjort og du kan søke via nettet, her: ESTA
Gjest Iah Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Litt på siden, men hvordan er disse maskinlesbare passene? Jeg har et pass som ikke er særlig gammelt, og hvor "informasjonssiden" er i hard plastikk, resten av passet ser ut som de gode gamle. Så, hvilken type pass er det jeg har?
Gjest Skya Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Litt på siden, men hvordan er disse maskinlesbare passene? Jeg har et pass som ikke er særlig gammelt, og hvor "informasjonssiden" er i hard plastikk, resten av passet ser ut som de gode gamle. Så, hvilken type pass er det jeg har? Høres ut som et som er maskinlesbart ja. Forskjellen på de to jeg har liggende er at på det gamle så er den personlige infoen på innsiden av omslaget mens det på det nye er på en egen, hard side inne i passet.
elvital Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2010 Nei, du trenger ikke pass med fingeravtrykk. Finnes det forresten? :klø: Ja, det skulle komme nå for litt siden leste jeg i vg. Men da har jeg riktig type Maskinlesbare er skrevet med maskin(all infoen om deg), før var det skrevet for hånd (eller noe slikt) Takk for svar!
Monarabb Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Hvis du bestiller nytt pass i feks dag, så får du fingeravtrykket ditt i passet. For å reise til USA må du ha maskinlesbart pass. På det passet er det en strekkode nederst på den siden det er bilde av deg! Du må og fylle ut ESTA for å få innreise tillatelse til USA. ESTA`en varer i litt over ett år tror jeg, så sant du ikke får nytt pass. (da endrer jo passnummeret seg)
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Var forresten veldig greit å få nytt pass med fingeravtrykk nå. Hvis man skal, tror jeg det er lurt å ta turen nå med en gang, før sommerferierushet setter inn. Var inne på passkontoret i Oslo i tilsammen 10-15 min, og fikk passet i posten et par dager etterpå. Ikke er det spesielt dyrt lenger heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå