Quinden Skrevet 17. september 2003 #1 Del Skrevet 17. september 2003 Hei Er for tiden arbeidsledig og har lyst til å ta sykepleien neste år. Kan en i mellomtiden ringen noen plass for å bli hjemmehjelp, tenkte på handling, støvsuging, lettere husarbeid. Er i min beste alder og her sitter jeg, jobb får jeg ikke, men vil gjerne gjøre noe samfunnsnyttig mens jeg venter til jeg kan søke skoleplass. Hva gjør jeg da?? Har ikke råd til å miste dagpengene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2003 #2 Del Skrevet 18. september 2003 Ta kontakt med sosialsjefen i kommunen din og si du er interessert i jobb som hjemmehjelp. Deretter går det nok slag i slag. Hjemmehjelp er et yrke svært få ønsker seg, og det trengs derfor alltid folk. Syns det er en god tanke at du kunne gjøre det mens du venter på studiene. Hjemmehjelp er et nyttig yrke, med masse utfrodringer, gleder og sorger. Gamle folk, syke folk, mennesker med handikapp og ulike lidelser. Om det skulle være noen flere spørsmål, får du sende en PM - så kan jeg kanskje svare deg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 19. september 2003 #3 Del Skrevet 19. september 2003 Hei Siden du har tenkt til å søke sykepleien neste år synes jeg du absolutt burde begynne som assistent ved et sykehjem. Det vil gi deg relevant erfaring samt et innblikk i sykepleie. De aller fleste ufaglærte assistenter i kommunen blir ansatt på timebasis, dvs. du kan fortsatt stå registrert og motta dagpenger hvis du jobber mindre enn en viss prosent. Husker ikke helt hvor lite du må jobbe for å motta full utbetaling, men jeg mener det iallefall er et par vakter i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #4 Del Skrevet 20. september 2003 ja det er nok bare å ta kontakt på sykehjemmene rundt om.. alle jeg kjenner som har ønsket seg assistent stilling på slike plasser har fått det.. så det er nok ikke noe stort problem. det kan være veldig nyttig kunnskap å ha vært innom en slik plass før en starter sykepleien.. hele det 1 året dreiser seg stort sett om eldrepleie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå