Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Lærer mennesker aldri? Langt tilbake har vi opplevd dette: Mennesker som har kommet til makten, er idioter. I krig har de autoritære rikingene kjempet for penger,høy status, strenge regler og landeområder mens de har utnyttet situasjonen sin eller religion. (Se for deg det gammeldagse england). Mens de fattige har kjempet for frihet, rettferdighet, KYNISME og dårlige normer i samfunnet. Mens vi ser tilbake i historiebøkerne, ser filmer som Braveheart, the devils whore etc (sannheten ligger i budskapet) Så virker det som at vi gjør akkurat det samme igjen, igjen og igjen. Mens vi venter på livets mirakler, venter jeg på et helt meningsløst mirakel: At mennesker lærer!
Marabou Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Mennesker som har kommet til makten, er idioter. Vanskelig å unngå, for å få makt må du ønske makt, og ønsker du makt har du som regel en agenda som er destruktiv for alle som ikke er enige med deg og en trussel for alle som selv ønsker makt. Balansen i demokratiske land er vel i så måte det beste vi kan oppnå? Noen må jo styre skuta.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Nei, mennesket lærer ikke, og historien gjentar seg.
Gjest Trajan Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Menneskeheten er dømt til og gjenta sine feil de har gjort igjennom historien så nei Mennesker lærer aldri.
AnneBonny Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Har ofte tenkt det samme som du. Tenker på det sånn ca hver gang jeg ser de samme holdningene igjen og igjen, de samme kommentarene igjen og igjen. De samme menneskene på talerstolene igjen. Og den samme ubalansen mellom rikdom, fattigdom, stive og kyniske krigføringer og arbeidsledighet etc. Skulle ønske jeg kunne forsvinne langt ned i min egen fantasiverden, hatt mange mennesker rundt meg som var opptatt av rettferdighet, sannhet og realitet, lidenskap, frihet og naturen hehe. Endret 2. mai 2010 av Aubrey
Kamikatze Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Joda. Mange mennesker lærer av sine feil. Problemet er bare alle de nye som stadig kommer til, og ennå ikke har hatt tid til å gjøre dem...
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Takk for alle svar. Jeg ser for meg at menneskene er en uenderlig lang ustødig bygning som ikke bygges oppåver fordi den mangler bunnen. Mvh Ts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå