Gjest Ditt Skrevet 17. september 2003 #1 Skrevet 17. september 2003 Er det sant at man kan miste hår når man går på Diane. Vet at det er mot kviser. Er det en p-pille eller en minipille?
Eliza Doalot Skrevet 17. september 2003 #2 Skrevet 17. september 2003 Har gått på diane i flere år nå...og det er ikke noe fare for at jeg har mistet hår i alle fall....har mer enn nok :D Men jeg mener å ha lest at Diane hjelper mot uønsket hårvekst, som mørke, kraftige hår på brystet o.l Diane er forresten en p-pille.
Veronal Skrevet 17. september 2003 #3 Skrevet 17. september 2003 Diane er et hormonpreparat for individer med forhøyet produksjon av mannlige kjønnshormoner. Disse kvinnene har gjerne økt hårvekst og/eller økt talgproduksjon. En bivirkning ved preparatet er en antikonsepsjonell effekt - dvs. at preparatet fungerer som et prevensjonsmiddel. Hadde det vært et prevensjonsmiddel så hadde det vært en p-pille - ikke en minipille. Mer om preparatet finner du i felleskatalogen.
Musemor Skrevet 17. september 2003 #4 Skrevet 17. september 2003 Jeg bruker Diane og har hverken mistet eller fått mer hårvekst enn tidligere. Derimot har det hjulpet på huden min som har blitt helt plettfri! :D
Gjest Qlio Skrevet 18. september 2003 #5 Skrevet 18. september 2003 Jeg hadde også gode erfariner med Diane. Måtte fortsatt barbere legger o.l. men huden var flott!
Fat Sally Lee Skrevet 18. september 2003 #6 Skrevet 18. september 2003 Hei! Jeg har et par spørsmål å legge til ang. Diane: Er det noen som vet om en allmenpraktiserende lege kan skrive ut resept på Diane, eller må en dra til hudlege for å få det? Er det noen som har erfaring med vektøkning ved bruk av denne minipillen?
Eliza Doalot Skrevet 18. september 2003 #7 Skrevet 18. september 2003 Almennpraktiserende lege kan skrive den ut ja. Jeg fikk den bare ved å spørre. Har heller ikke gått opp i vekt ved bruk av den.
ragnalina Skrevet 19. september 2003 #8 Skrevet 19. september 2003 Jeg har også bare positive erfaringer med Diane - tror dette med uønsket hårvekst og dårlig hud som evt blir borte ved bruk av Diane har med mengde mannlige hormoner som blir redusert - dvs, det kan virke mot skjeggvekst o.l.
Gjest Ditt Skrevet 24. september 2003 #9 Skrevet 24. september 2003 Men rart om Diane bare skal påvirke kroppsbehåring og ikke hodehåret? Synes det høres litt skummelt ut.
ragnalina Skrevet 25. september 2003 #10 Skrevet 25. september 2003 Tror det har med at hormonene hovedsaklig styrer kroppshår. Og at det er derfor gamle damer får skjegg (overgangsalderen og mindre kvinnelige hormoner etc). Mener at det står på pakkevedlegget til Diane at det faktisk skal kunne virke mot 'mannlig' håravfall (dvs måne..husker ikke det faglige ordet på det)?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå