Gå til innhold

Studere i Oslo eller Trondheim?

Anbefalte innlegg

Gjest Whitelines
Skrevet

Jeg kan ikke si noe basert på studieretningen din, men jeg kan jo si litt om miljøet i Trondheim. Har studert der et år nå, på NTNU Dragvoll, men pga at linja var helt feil for meg pluss lite bra forelesere (i hvertfall noen av dem, i mine øyne) har jeg valgt å vende nesa hjemmover mot Oslo nå til sommeren.For meg var dette valget basert på det som er nevnt ovenfor, men også det at 9 timer unna familie viste seg å være altfor mye for meg. Jeg er veldig knyttet til min familie og jeg vil være i nærheten av dem.

MEN, studentmiljøet i Trondheim er virkelig flott - til en viss grad. I mine øyne avhenger det VELDIG av faddergruppen du havner i. Selv var jeg superheldig - på grunn av de to fadderukene, ble vi en jentegjeng på 13 stykker som enda holder sammen! Men er du uheldig og får slappe faddere stiller du dårligere til å bli kjent med folk med det første (dette skjedde med flere jeg har blitt kjent med i ettertid, og en jeg kjente fra før av). Slappe faddere som ikke klarer å bringe gruppa sammen fører til at du ikke blir kjent med folk så fort, og meningen med gruppa er jo at du skal ha noen å gå til første forelesning med. Dette er mitt inntrykk altså.

Selv har jeg ikke deltakt aktivt i noen som helst form for elevorganisasjoner og har bare vært med vennegjengen min. Dette har derimot ført til at jeg nesten ikke kjenner noen utenom min egen linje og nye vennekrets, noe som er min egen feil. Det er viktig å bli med på studenttilbudene for å bli kjent med litt andre mennesker - men dette kan jeg tenke meg gjelder i Oslo og (noe jeg virkelig skal gjøre til høsten). Ikke bare er dette viktig med tanke på det sosiale, men også i forhold til utdanning.

Jeg tror du hadde trivdes begge steder bare du går inn for det. Selv om jeg nå flytter fra Trondheim, er det en studentby som jeg virkelig vil anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...