Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Syns jeg har lest at eggløsningstester kan vise positiv på IKM hvis man er gravid.. Har dessverre ikke en graviditetstest for hånden, så jeg tok en eggløsningstest og den viser positiv, men den positive streken er ikke sterkere enn den som skal komme uansett.. Noen som vet om dette kan være en indikasjon på graviditet?
Kosteskaft Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Kan være, kan også vise at du ikke har EL -rett og slett. Det som er vanskelig er at vi har som regel litt av el-hormonet i kroppen vår bestandig. Derfor skal streken være sterkere enn kontroll-streken for å være positiv EL-test.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Tingen er at jeg er på ikm, og jeg er til utredning, og gynekolog har tatt prøver og jeg har visstnok eggløsning på "normalt" tidspunkt, ifl hormontestene hun har tatt.. Dermed hadde jeg eggløsning for ca 14 dager siden.. Jeg er forøvrig også så trøtt at jeg holder på å sovne stående, og slik har det vært i ca 5 dager nå - uten at det trenger å ha noe å si.. Uansett, takk for svar
Bestee Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Dersom teststreken ikke var like sterk eller sterkere enn kontrollstreken var testen du tok negativ. Altså er den ikke en indikasjon på graviditet. Men du kan jo selvsagt være det allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå