Gå til innhold

PS3, Nintendo Wii eller Xbox 360?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe meg en spillkonsoll, men aner ikke hvilken jeg skal velge. Tidligere har jeg hatt Xbox og Nintendo 64, men har lyst på noe nytt.

Noen som viil dele sine erfaringer, og som vil komme med anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags spill liker du da?

Hvis du liker Mario eller Zelda får du jo kun disse spillene til Wii. Hvis du liker Singstar eller lignende, har alle konsoller den type spill i dag, men der synes jeg likevel Singstar til PS2 er det beste på markedet.

Selv har vi både Wii og Xbox, i tillegg til en PS2 (som sikkert byttes ut til en PS3 etterhvert).. Jeg bruker PS2 til Singstar, ellers spiller jeg nesten bare på Wii :)

Gjest Smaragd
Skrevet

Vil absolutt anbefale Wii :)

Finner så utrolig mange variasjoner av spill, og så er det supert å få litt trening samtidig :)

Vi har hatt veldig mange vennekvelder med vin og Wii - og det er kjempemorro! :jepp:

.

Skrevet

Jeg vil i allefall anbefale Wii og PS3 foran Xbox. Vi har begge deler, og hva som er best avhenger jo som sagt av hvilke spill du liker, selv om PS3 både har Blue ray og innebygget hard disc som gjør at du slipper å kjøpe minnekort :)

Skrevet

Vi har Wii nintendo og det er kjempegøy. Jeg spiller også på det. Har en svakhet for Mario spillene.

Skrevet

Takker for svarene.

Nå er det noen år siden sist jeg spilte, så akkurat hvilke spill som er aktuelle, det vet jeg ikke. Men vi har to barn, så de vil jo selvsagt også ta del i spillingen.

Hvordan er spillmarkedet, er det slik at de fleste spill blir laget til alle konsollene, eller varierer det litt?

Skrevet

Generelle multikonsollspill lanserer vanligvis til PC, Xbox og PS3. Siden Nintendo påstår å ha meldt seg ut av hardware-racet (de melder seg nok på igjen ved neste korsvei), har Wii mindre systemressurser å rutte med, og det betyr igjen at spillutvalget blir noe annerledes. Xbox deler en del utviklerarkitektur med PC, så det er ikke uvanlig at multikonsollspill ser best ut på Xbox (de fleste utviklere ser ut til å foretrekke å lage en DirectX-versjon først, og så porte til PS3-arkitektur, heller enn omvendt), selv om dette ikke er en absolutt sannhet.

Spill som kommer til både Xbox, PS3 og Wii er vanligvis shovelware og kan trygt styres unna; eventuelt er spillet i utgangspunktet godt, mens Wii-versjonen nedstrippet og dårlig (Dead Rising, Force Unleashed, etc. De beste Wii-spillene er de som er eksklusive til konsollen, gjerne første- eller andrepartsutviklet (Mario, Zelda, SSBB, MarioKart, etc.).

Gjest nobilian
Skrevet

Har alle tre, spiller omtrent ikke Wii uten at vi er flere. MarioKart er konge. :)

Spiller 360 av nostalgiske grunner, liker nok PS3 best (selv om jeg har hatt xbox fra starten).

Har ingen gode argumenter for den ene eller den andre, kanskje bortsett fra BlueRay-spilleren i PS3 (som jeg selv aldri har brukt), det går mer på følelsen.

360-kontrolleren er hakket bedre, synes jeg, men det blir jo subjektivt.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Eg har både Xbox, Xbox 360, psp og Wii, har hatt PS3 også.

PS3'en solgte vi, fordi... Eg mislikte den teite kontrolleren, og syns den var stress å spille med (men det kommer jo selvfølgelig an på spillet også da, var komplisert å spille Assassin's Creed ihvertfall), og fordi det var så få bra spill til den konsollen. Vi hadde maskina i over 1 år og hadde 5 spill til den. Selskapene som lager spill vil lage mye eksklusivt til PS3, så maskina er jo kjekk å ha om det er enkelte spill man "MÅ" ha. Men som oftest lages de til både 360 og PS3, og da valgte vi å kjøpe til 360'en, så dermed blei maskina svært lite brukt.

Wii'en... Eg liker den. Har Zelda til denne, kjempekjekk å spille på. Er jo også gøy å kunne bruke den til å trene litt med. Men det er egentlig få bra spill til denne konsollen (syns eg da), og ein god del "barnespill".

For min del er Xbox 360'en min absolutte favoritt, og dermed maskina eg ville anbefalt. Det er MANGE (!!!) bra spill til den konsollen og det er mye bedre utvalg i spillene (syns eg).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Med barn i tankene ville jeg gått for Wii.

Har selv Wii, xbox 360, PS3 (1 og 2 for den del, men har ps3 som kan spille av gamle spill), NES og N64 som er i bruk hver uke. Personlig foretrekker jeg PS3 av det som er på markedet i dag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Xbox har forøvrig størst utvalg i spill, men gud så keitete og lite moderne den er i design.. Tenker da mest på strømforsyningen.

Skrevet

TS: Du skal kjøpe en konsoll som har de spillene du vil spille - ikke noen annen konsoll. Alle har sine meninger om kontrollene, støy, pålitelighet osv.

Dersom du er ute etter seriøse spilleopplevelser med de beste og mest påkostede spillene på markedet skal du kjøpe Xbox 360 eller PS3. Wii er mer en barnekonsoll med diverse trengingsspill som har blitt populære for enkelte voksne.

Mine erfaringer med PS3, Wii og Xbox 360:

PS3: Lite viftestøy, god på trådløst internett, en av markedets beste Bluray-spillere, dårlig onlineløsning med få spillere, dyr.

Wii: Morsomt å fekte med armene de første gangene, men spillene er veldig repetitive fordi de skal være enkle for barn og derfor kjedelige i lengden (å late som du kaster en bowlingball blir døvt etterhvert). Har solide titler som bl.a. Mario. Både Xbox og PS3 kommer med lignende kontroller i løpet av året.

360: Svært mye viftestøy, må kobles opp til internett med kabel (du kan kjøpe ekstrautstyr for å bruke trådløst internett), har desidert flest spillere online, ustabil har et litt rufsete rykte på seg i å ødelegge skiver og unektelige RRoD, billig.

Skrevet

Er enig med Max Manus, kjøp den konsollen som har spillene du tror du vil spille.

Har selv nettopp kjøpt PS3 pga det :)

Gjest Smaragd
Skrevet

Wii: Morsomt å fekte med armene de første gangene, men spillene er veldig repetitive fordi de skal være enkle for barn og derfor kjedelige i lengden (å late som du kaster en bowlingball blir døvt etterhvert). Har solide titler som bl.a. Mario. Både Xbox og

Må bare krangle litt på denne :)

Vi har kjøpt wii Resorts, og da fått med en ekstra del som gjør kontrollen mer følsom.

Bowlingen er plutselig vanskelig, og golf er bortimot som å spille vanlig golf sier en venn av meg som spiller!

Å skyte med pil og bue krever stor konsentrasjon, og å stå på wakeboard er absolutt ikke lett!

Dette er morro, og krever at alle sanser er våkne!

Finnes også myyye morro til barn, og om en ikke er så optatt av grafikken på ting, så er dette boksen for deg :)

Er du opptatt av grafikken, og krigsspill eller bilspill, så er nok PS3 eler Xbox 360 tingen for deg.

Vi har forresten koblet wii'en vår opp til nettet. har kjøpt oss poengkort og lastet ned gaaaamle spill!

Hvor morro var det vel ikke å spille Bubble Bobble igjen, og de aller eldste Mario spillene! :nigo:

.

Skrevet

Så bra at det er flere som svarer:)

Akkurat nå ser det ut som om PS3 vinner. Jeg er opptatt av at spillene har god grafikk, og har sett gjennom spillene som pr. nå er tilgjengelig og da stikker PS3 av med seieren.

Nintendo wii ser morsom ut, men etter det jeg har sett virker det altfor "barnslig". Xbox har jeg fra før, og liker den. Men har dessverre hørt mye negativt om xbox 360.

Jeg regner med at PS3 er noe som også vil falle i smak for barna også.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du skaffet deg en konsoll forresten?

Hvis ja, hvilken ble det til?

Men her er mine ord om du ikke har valgt deg noe ennå:

Det jeg pleier å spørre di som spørr om hvilken konsoll di skal anskaffe seg er følgende.

*Hva slags konsoll har dine venner/kjente?*

Kan være greit å tenke litt på om du vil kunne spille sammen med vennene dine online også.

Om f.eks nesten alle du kjenner har PS3, og du kjøper deg en X360, så har du lite mulighet for å kunne spille sammen med noen av di. :(

Så jeg ville funnet ut om hva slags konsoll vennene dine har, og hvilke spill di spiller, spiller di spill du liker eller tror du liker som har online co-op/vs. osv, så er det en fordel å ha samme konsoll isåfall. :)

Jeg har PS3, X360 og Wii, PS3 bruker jeg mest, Wii'en støver ned, og X360 bruker jeg utrolig lite. Jeg kjenner ingen som har X360 heller, det er PS3 som dominerer i min vennekrets uten tvil, så hadde jeg ikke kjøpt meg PS3, så hadde jeg ikke hatt mulighet til å spille sammen med vennene mine online på noe som helst. :P

Skrevet

Jeg har PS3. Kjøpte det mest pga singstar og Buzz.

Har lyst til å kjøpe Nintendo Wii. Liker Mario spill.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt konsoll enda. Har vel bestemt meg for å kjøpe PS3, men jeg vil vente en stund til før jeg kjøper. Mine venner er ikke akkurat spilletyper, så derfor er det en faktor som ikke spiller noen stor rolle.

Tar gjerne imot tips ang. spill osv.

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt konsoll enda. Har vel bestemt meg for å kjøpe PS3, men jeg vil vente en stund til før jeg kjøper. Mine venner er ikke akkurat spilletyper, så derfor er det en faktor som ikke spiller noen stor rolle.

Tar gjerne imot tips ang. spill osv.

Hvilke sjangre tenker du på da? Skyting, bilspill, arcade, barn?

Skrevet

Kort oppsummering over hvilke spilltyper som passer til hvilken konsoll (etter min erfaring):

1. Sportspill, bilspill, bevegelsesspill, mario og andre plattformspill - Playstation Wii

2. Skytespill, noen bilspill, krigspill, historiespill - xbox

3. Samme som til xbox + singstar og karaoke, guitar hero, andre musikkspill, plattformspill - Playstation 3

Jeg personlig liker wii svært godt. Fordi jeg er ivrig med bevegelses- og sportsspill. Men samtidig funker det jo med karaokespill og mariokart. Men wii har relativt dårlig grafikk i forhold til de andre to spillkonsollene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...