Hanne79 Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Hva syns dere er greit å gi ei 15år gammel jente i timen for å sitte barnevakt for sovende unger? Hun får pizza, brus og chips utenom.
Rosalie Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Kommer an på hvor lenge hun skal sitte. Og nei, Siiw: Jeg satt ikke barnevakt uten betaling i tenårene.
Siiw Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Oki= ) Har ikke helt peiling på sånt jeg:P synes det var mye når hun ble servert mat og brus;o . Men 50 kr timen da? eller en fast sum for så og så mange timer?
Fluffe Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Er vel egentlig nok det? i mine øyner;P bare forde henne er 15 så skal hun ikke få lønn mener du?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Mener du det seriøst Siw? Pizza, brus og chips fikk jeg hjemme. Lykke til med og finne en tenåring du ikke er i slekt med som sitter gratis barnevakt Da venner var barnevakter ( ti år siden) var betalingen 30 kr timen. Men da er det snakk om 12 åringer som barnevakt. Og vi var for unge til å ha ordentlig jobber.
Tussilago_2 Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 kommer vel ann på 75 kr timen??? mindre per time om det er snakk om en hel natt da hun kan sove... Jeg hadde ikke sett på godt+mat som god nok betaling... (om dere ikke er nær familie...)
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Jeg pleide få 3-400kr kvelden (fra 19 - 01-03), tre unger mellom 2 og 8 (de minste var lagt da jeg kom) for ca 20 år siden. Var alltid lagt fram frossen-pizza, brus og sjokolade/chips om jeg ville ha.
thirteen Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Det kommer ann på hvor lenge... Når jeg var barnevakt som 12-åring fikk jeg en hundrings i timen. Søsteren min sitter endel barnevakt for naboene, hun var tilgjengelig som barnevakt en hel helg når de hadde besøk. hun passet da barna om kvelden og gikk trilleturer/passet barna på dagtid når de voksne var på kafé eller på shopping. (3 dager), det fikk hun 1500 for.
ninuska_ Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 (endret) Jeg fikk 70kr i timen da jeg satt barnevakt for et sovende barn (uten noe tillegg). Når jeg satt barnevakt for en gutt på 3 og en jente på 6 som jeg skulle legge fikk jeg 75kr + mat, godteri og brus,samt at kona i huset alltid lagde noe godt, f.eks vafler, boller etc, når jeg kom, så barna og jeg skulle kose oss ekstra. Og det var jeg fornøyd med Endret 3. mai 2010 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 jeg ville gitt 70kr timen om barnet var våken, om barnet ville jeg gitt 50kr timen og om det er snakk om å bare gå en trilletur med barnet, ville jeg gitt 50kr timen, om barnet ikke sitter i vogn og må følges ekstra med på tur ville jeg gitt 70kr timen. og etter min mening er det en selvfølge at man får f.eks middag/frokost/lunj/kvelds gratis hos de man passer hos.
Hette Skrevet 5. juni 2010 #13 Skrevet 5. juni 2010 jeg fikk 80 kr på kvelden når jeg sku legge barnet i tilegg til brus, mat og chips. Også fikk jeg 100 kr når jeg satt natta... (pr natt, ikke i timen)
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2010 #14 Skrevet 5. juni 2010 jeg ville gitt 70kr timen om barnet var våken, om barnet ville jeg gitt 50kr timen og om det er snakk om å bare gå en trilletur med barnet, ville jeg gitt 50kr timen, om barnet ikke sitter i vogn og må følges ekstra med på tur ville jeg gitt 70kr timen. og etter min mening er det en selvfølge at man får f.eks middag/frokost/lunj/kvelds gratis hos de man passer hos. *om barnet hadde sovet ville jeg gitt 50kr timen. det jeg skrev av lønn, gjelder et barn. om det er fler barn f.eks 2, da ville jeg gitt 70+35 om de var våken, 50+25 om de sov, 50+25 for trilletur, 70+35 for tur. for tre barn ville jeg gitt 70+35+35 når de var våken, 50+25+25 når de sov, osv...
Hette Skrevet 5. juni 2010 #15 Skrevet 5. juni 2010 (endret) jeg fikk 80 kr på kvelden når jeg sku legge barnet i tilegg til brus, mat og chips. Også fikk jeg 100 kr når jeg satt natta... (pr natt, ikke i timen) men det var for 6 år siden når jeg var 15... kan hende det har forandra seg en del siden da.... Endret 5. juni 2010 av Hette
Piper Skrevet 5. juni 2010 #16 Skrevet 5. juni 2010 Jeg pleide få 3-400kr kvelden (fra 19 - 01-03), tre unger mellom 2 og 8 (de minste var lagt da jeg kom) for ca 20 år siden. Var alltid lagt fram frossen-pizza, brus og sjokolade/chips om jeg ville ha. Mener du seriøst at noen betalte deg mellom 40-53 kr timen, for 20 år siden? Da må det ha vært hos personer som hadde veldig god økonomi, for jeg syns et er en god betaling i dag. Jeg betalte barnevakten min mellom 100-200 kr, og det var for ca 10 år siden. Og hun var veldig fornøyd med den betalingen. Hun fikk 15 kr timen for å passe på dagen. Men det er godt mulig jeg har vært veldig heldig. Men skulle jeg betalt henne det du fikk, ville ikke jeg hatt økonomi til å gjøre annet enn å være hjemme. Til ts. Jeg ville gjerne avtalt en sum med henne, og spør henne hva hun eventuelt forventer. Våger hun sevare på det, akn du kanskje prøve med en sum, for å sjekke om hun eventuelt blir fornøyd med det. Kan jo også spørre om hva som er vanlig for henne å få, om hun har vært barnevakt tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2010 #17 Skrevet 5. juni 2010 Jeg syns ikke det er greit å betale 50 kr timen... Det er blir bare å utnytte at 15 åringer ikke kan få noen annen jobb, så de må ta tiltakke med det de får. Mat og godt syns jeg er en selvfølge. De skal jo være der en stund. Jeg syns 80 kr timen er det minste man kan gi, uansett om ungen sover eller ikke. 80 kr i timen får arbeidskraft er billig. Det er få voksene som ville tatt en jobb får 80 kr! jeg har selv vært mye barnevakt får en del år siden og jeg fikk aldri så lite som 50 kr timen. Oftest lå det på rundt 90 kr. VAr jeg barnevakt en hel kveld fikk jeg ofte 400-500 kr.
Piper Skrevet 5. juni 2010 #18 Skrevet 5. juni 2010 Det kommer ann på hvor lenge... Når jeg var barnevakt som 12-åring fikk jeg en hundrings i timen. Søsteren min sitter endel barnevakt for naboene, hun var tilgjengelig som barnevakt en hel helg når de hadde besøk. hun passet da barna om kvelden og gikk trilleturer/passet barna på dagtid når de voksne var på kafé eller på shopping. (3 dager), det fikk hun 1500 for. Helt utrolig at man betaler 100 kr timen til en 12 åring, når selv enkelte voksne knapt har det i timelønn. men men kanskje enkelte mennesker har mye penger, for jeg hadde ikke hatt økonom til noe slikt. Sitter du barnevakt fra kl. 19-1.30, får du altså 750 kr + snop, brus og chips. Jaja kanskej det var barnevakt man skulle blitt, åpnet opp et kveldstilbud til folk, der barna kunne sove hele natten. Kunne tjent masse penger på noe slikt
Gjest Jente27 Skrevet 5. juni 2010 #20 Skrevet 5. juni 2010 Jeg satt mye barnevakt for 10-13 år siden for to forskjellige søskenflokker. En på to søsten, jeg fikk 50kr timen hos dem. Og var stort sett kun barnevakt der i helgene på kveldstid. Den andre flokken var to tvillingpar. Der fikk jeg 80 kr (20 per hode) på dagen og 100 i timen om kvelden (25 per hode). Var ofte mye barnevakt der i sommerferiene, da foreldrene var aktive bønder på storgård med mye stort maskineri som ungene burde holdes unna. Hadde ofte 8-10 timers arbeidsdager med oppgave å holde styr på barna, servere dem frokost, rydde kjøkkenet og lage lunsj til alle som jobbet på gården (de hadde stort sett alltid 2-3 avløsere der). Jeg var 15-18 år de tre årene dette pågikk. Synes 50kr i timen er absolutt minimum i dag, er det jeg ville betalt, og litt mer om det er mer enn et barn. Ikke 50 per hode, men kanskje 50kr timen om de er 1, og 75 i timen om de er to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå