Gå til innhold

Foundation trekker ikke inn.

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel

Hei. Begynner å bli mektig lei. Finner ikke en foundation som kan trekke inn i huden, slik den ikke er synlig.

Jeg har nå Make Up Store sin Liquid foundation. Jeg starter først med å smøre meg inn med fuktighetskrem før jeg legger foundation over med en kost eller en svamp. På badet ser det helt fint ut, men når jeg kommer ut i sollys ser jeg tørre partier og at foundation på en måte ligger tydelig opp på huden. Bare jeg klør forsiktig skraper jeg bort en stripe. Den ligger som en hinne på en måte.

Etterpå tar jeg på pudder for å få den til å sitte. Dette gjør heller ikke saken bedre, og huden ser "kakete" ut.

Kjæresten min sa det til og med til meg at han kunne se at det sminken var så overfladisk på huden.

Heeelp!! :kjefte::tristbla:

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/487306-foundation-trekker-ikke-inn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ThatWoodcut

Prøv mineralfoundations :jepp:

Jeg hadde samme problemet som deg før, men mineralfoundations er helt genialt.

Og la fuktighetskremen tørke inn i huden før du tar på foundation, hvis du ikke gjør det allerede...

Pluss et tips: hvis du velger mineralfoundations så bør du investere i en av de supermyke kostene fra The Body Shop. http://www.thebodyshop-usa.com/images/makeup/products/lg_blusher_brush.jpg

Jeg bruker den som er midt på treet i størrelse, den fungerer veldig bra selv om jeg tror den er til blushes... :ler:

Prøv mineralfoundations :jepp:

Jeg hadde samme problemet som deg før, men mineralfoundations er helt genialt.

Og la fuktighetskremen tørke inn i huden før du tar på foundation, hvis du ikke gjør det allerede...

Pluss et tips: hvis du velger mineralfoundations så bør du investere i en av de supermyke kostene fra The Body Shop. http://www.thebodyshop-usa.com/images/makeup/products/lg_blusher_brush.jpg

Jeg bruker den som er midt på treet i størrelse, den fungerer veldig bra selv om jeg tror den er til blushes... :ler:

Enig med dette. Jeg slet veldig med flytende foundations før, men etter at jeg gikk over til mineralfoundation så har jeg ikke hatt dette problemet. Det eneste stedet det synes på meg er på nesa, men det er fordi den er så tørr. Ellers dekker det fint og det føles bra ut på huden; man føler seg ikke "tildekket". Og de børstene ThatWoodcut nevner er helt fantastiske!

Endret av ninuska_

Annonse

Gjest LonelyAngel

Synes det hørtes logisk ut det Junimarie er inne på. At dagkremen ikke trekker inn? Hvilken dagkrem bruker du, og hva inneholder den?

Jeg bruker MD formulations MOISTURE DEFENCE, intenisiv hydration.

Denne er mot tørr hud, og jeg tror det er en av de beste.

innholdet står ikke på, bare på esken og den er kastet.

Jeg bruker MD formulations MOISTURE DEFENCE, intenisiv hydration.

Denne er mot tørr hud, og jeg tror det er en av de beste.

innholdet står ikke på, bare på esken og den er kastet.

Kan være som de andre sier, en for fet krem for deg. Denne du bruker finnes jo i flere varianter; gel, lotion, krem. Kanskje du kan prøve den i en annen, lettere, variant enn den du har?

Alternativt, dersom du ikke har mye å dekke, kan jeg på det varmeste anbefale å bruke en farget dagkrem i stedet for foundation. Disse trekker lettere inn, og ser mer naturlige ut. Dermalogica har en god en! :jepp: Kan være greit med litt lettere produkter mot sommeren også.

Kanskje du kunne gått inn på MakeUpStore og fortalt om problemet? Få de til å legge på foundationen og så ser du hvordan de gjør (kanskje de har flere til ulike hudtyper?). Og så ser du senere om du får samme problemet.

Har du tørr hudtype? Eller dehydrert fet hudtype? Og dagkremen er beregnet for *din* hudtype?

Annonse

Gjest LonelyAngel

Takk jenter :)

Jeg har tørr hud. Har aldri slitt med fet hud. Får noen kviser inni mellom, men har hørt det kommer av talg produksjonen som prøver å kompansere(?) for den tørre huden?

Hadde eksem for noen år siden i fjeset, særlig i kinna hvor jeg er tørr nå. Det kan ikke sammenlignes med den gang, men jeg har litt av det samme nå, spesielt etter en dusj... altså tørr hud..

P.S Har hørt at omega 3 er bra mot tørr hud? Andre som har erfart det?

Endret av LonelyAngel
Annonse

Du sa du slet med å finne rett farge? Har du veldig lys hud? For det har jeg, og jeg slet leenge med samme problem som deg, finne en ordentlig foundation som trakk godt inn i huden. Jeg bruker i dag Dior sin Nude foundation som dekker bra og gir godt med fuktighet, pluss at jeg fant en farge matchet min hudtone PERFEKT! Er storfornøyd, den var min lifesaver!

Jeg har også hørt at Omega3 skal være bra for tørr hud, ellers har jeg hørt mye positivt om nattlysolje :)

Gjest Heidila

Hei. Begynner å bli mektig lei. Finner ikke en foundation som kan trekke inn i huden, slik den ikke er synlig.

Jeg har nå Make Up Store sin Liquid foundation. Jeg starter først med å smøre meg inn med fuktighetskrem før jeg legger foundation over med en kost eller en svamp. På badet ser det helt fint ut, men når jeg kommer ut i sollys ser jeg tørre partier og at foundation på en måte ligger tydelig opp på huden. Bare jeg klør forsiktig skraper jeg bort en stripe. Den ligger som en hinne på en måte.

Etterpå tar jeg på pudder for å få den til å sitte. Dette gjør heller ikke saken bedre, og huden ser "kakete" ut.

Kjæresten min sa det til og med til meg at han kunne se at det sminken var så overfladisk på huden.

Heeelp!! :kjefte::tristbla:

hmm. nå er makeupstore min fav foundation. men jeg sku ha den på her for noen dager siden og det jeg gjorde feil da, det er at jeg ikke ventet til dagkremet min hadde trukket inn i huden først. Vent til dagkremen er godt inn i huden iallefall. Og etter jeg har startet med foundationbase så har jeg ikke hatt det problemet. med en foundationbase får du en silkemykt grunnlag før du legger foundation og da får du et jevnt resultat. Jeg har brukt denne foudantion på flere klienter og jeg har aldri hatt problemet med at den legger seg utenpå. hva bruker du når du legger på foundtion? mulig du skrev det her men..det kan være greit å bruke en svamp etter du har påført med pensel om du har problemer med at den ikke trekker inn. etter du har gjort det bruker du pudder for at den skal holde seg på plass :) Test det ut iallefall og har du fortsatt prob,så si ifra :)

Gjest LonelyAngel

Takk for svar :) Skal absolutt prøve en foundation primer under, hvis ikke det nytter får jeg prøve Dior sin foundation.

Ellers så pleier jeg alltid å vente 2-3 minutt med å ta på foundation etter fuktighetskremen. Så bruker jeg enten pensel (mac) eller en svamp til å påføre med.

Det verste er at jeg nettopp har smørt meg inn med fuktighetskrem 2 ganger, og enda føler meg tørr i fjeset.

Omega 3 kur at once! :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...