fruitdrops Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Etter mye om og men har jeg og typen tenkt å bytte fra Netcom til Tele2 pga mye tull. Vi har lenge hatt Netcom bedriftsabonnement, men det blir bare dyrere og dyrere. Har flere ganger ringt og fått "ordnet" så det blir billigere, men etter noen måneder så blir det dyrere igjen. Det er feil at 2 personer som har gjennomsnittlig bruk av telefon får en regning på over 5000 ,- i måneden. Så siden vi nå skal bytte til Tele2, så tenkte vi også å kjøpe oss nye telefoner, siden vi egentlig trenger det begge to. Vi har snakket om å kjøpe oss Iphone 3GS begge to, men nå har jeg også sett litt på HTC Desire OG HTC HD2. Jeg ringer ikke så mye, sender endel meldinger og har planer om å bruke internett endel på telefon. Hadde også vært greit at telefonen fungerer greit som musikkavspiller med headsett. Noen erfaringer / forslag til hvilken jeg burde kjøpe? Og noen som vet hvordan det er med "applikasjoner" til HTCene iforhold til IPhone?
Rosalie Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Samboer har HTC Desier, og simpelten elsker den. Han er egentlig Apple-fan, men valgte altså HCT Desire i stedet for iPhone.
xiliita Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har selv iPhone 3G, og er superfornøyd med den! Man har så mange muligheter med forskjellige "apps" og jeg kan vanskelig se for meg å gå tilbake til en "vanlig" mobiltelefon igjen. Eneste minuset er at den bare kan kommunisere med andre Apple-enheter (den har f.eks ikke vanlig bluetooth). Det er også dårlig kamera uten fokusering og blitz, men nå er det jo ikke pga kameraet jeg kjøpte den heller.
TinkTingeling Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vil ikke anbefale iPhone, har en venninde som har det og hun sier du kan kun holde på med en ting av gangen. Chatter du på msn f.eks så kan du ikke gå inn på internett mens du chatter, og du kan bare chatte med en person i gangen. Så skal du på nettet, må du avslutte samtalen og avslutte msn for så å gå inn på internett. På HTC sine telefoner kan du multitaske så mye du gidder, og snakke med flere på en gang. Du blir til og med varlet om nye meldinger du får på msn, hvis du holder på med noe annet mens du er pålogga. Jeg har HTC HD2 som jeg er ganske fornøyd med eneste minuset er at man må huske å slå av telefonen av og til, hvis ikke kan vekkeklokka slutte å virke
Gjest Iril Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vil ikke anbefale iPhone, har en venninde som har det og hun sier du kan kun holde på med en ting av gangen. Dette endrer seg når det kommer nytt OS i juni. Er veldig fornøyd med iPhonen min jeg også.
skrue Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Har selv en iPod touch (stort sett samme grensesnitt som IPhone) og en HTC Desire. Generelt flere programmer til IPod/IPhone mens programmene man får for HTC desire (android) kan ofte brukes på en bedre måte. Spotify kan kjøre samtidig med andre programmer etc. Mitt inntrykk av programmer for IPhone er at de ligner mer på hverandre. Lettere å finne fram i nye programmer etc. IPhone er generelt noe dyrere. Ingen ITunes på HTC om det er viktig. Jeg ville uansett ha valgt noe som bruker android (eks. Desire) eller en IPhone. HD2 faller ut for meg da. Er veldig godt fornøyd med HTC Desire selv. Jeg har musikk i endel formater (f.eks. FLAC) som jeg ikke tror det finnes avspillere for i IPhone. For Android er det ikke noe problem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 vi bruker utelukkende HTC på jobb, og har mye problemer med dem..... nå kan det hende denne modellen er annerledes - men uansett ville jeg aldri kjøpt HTC selv, på bakgrunn av mye reperasjonsbehov. har en jobbtlf på HTC(helt ok), og har kjøpt iphone til privatbruk.
Cata Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 *abonnere* Kan ikke komme med gode råd. Tvertimot "sliter" jeg med liknende problem selv. Har på en måte mest lyst på HTC Desire siden jeg har lest meg til at den trolig er en bedre telefon enn dagens iPhone, men på den annen side så er jeg fascinert av alle apps til iPhone (selv om jeg sikkert kommer til å installere max 10 av dem... ) Dessuten har jeg mac som hjemmePC innbiller jeg meg at iPhone vil snakke lettere med en mac enn HTC telefoner vil. Min løsning er at jeg er blitt enig med meg selv om å leve med min gamle telefon til den nye iPhone kommer - forhåpentlig i løpet av sommeren/høsten. Så får jeg bestemme meg da. (Men skjønner at dere ikke har lyst til å vente fullt så lenge.)
Zzyzx Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 (endret) Kjøpte meg nettopp HTC desire i går, det angrer jeg virkelig ikke på i det hele tatt. Massevis av apps til den også, men det er det jo til alle Android-telefoner. Telefonen er lekker, kjapp og responsiv. Jeg anbefaler definitivt Desire framfor HD2, jeg har prøvd begge. Android funker mye bedre på touchtelefoner enn Windows, for førstnevnte er laget for den typen navigering. HD2 har riktignok et eget HTC-skall på (husker ikke hvilket) for å gjøre den mer funksjonell med kapasitiv skjerm, men det holder ikke alltid. Iphone kan jeg ikke si noe om, har knapt nok tatt i en. Endret 7. mai 2010 av Zzyzx
Gjest hogwash Skrevet 7. mai 2010 #11 Skrevet 7. mai 2010 Elsker min iPhone 3GS. Har ikke testet noen av htc sine dessverre.
aluminium Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 iPhone er sikkert god den, men det er så utrolig mye funksjoner som jeg ser på som helt innlysende, som iPhone ikke har. Har en kompis som har iPhone 3G, og for f.eks. å få mapper, multitasking eller videoopptak må den jailbreakes. Det er sikkert en hel dunge andre ting også, og jeg vet 3Gs har video. Problemet jeg ser med iPhone er at den er litt for "enkel" ift. pris. Ift. andre smarttelefoner så blir den litt simpel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå