Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Jeg ønsker å starte et nytt liv på alle måter, men hvordan skal jeg få til det? Jeg er ikke særlig fornøyd med megselv. Jeg har blitt en dagdrømmer som kanskje lever i ei lita boble i håp om at en dag skal det skje et mirakel og livet blir bra, ergo veldig naiv. Men det skjer jo ikke, så jeg har blitt en utrolig negativ person også og det går jo utover kjæreste, familie, venner osv . For å summere det kort: - Jeg føler at jeg ikke stiller opp som familiemedlem: Jeg er en ganske dyr unge å ha, har dårlig kontroll på økonomien for har jeg penger som jeg har tjent selv, så bruker jeg de opp og ber om penger av foreldrene mine. Jeg er nok ikke flink til å hjelpe til her i heimen og har mine feider med mamma. Kanskje jeg er utakknemlig? Og apropos økonomi, alle vennene mine har så mye mer penger enn meg. Selv om jeg jobber, har jeg ikke nærheten av så mye penger som dem, enten får de en del penger/ting/klær av foreldre eller så får de en masse vakter på jobben min. Jeg er stuck i min til oktober og tjener ikke en dritt til tross for luksustimeslønn, fordi de har ikke ledige vakter til meg. Så da flyr pengene mine fort da, ettersom utseende og sosialt liv koster penger. - Jeg føler meg utrolig talentløs. Alle i omgangskretsen min(jepp, alle faktisk) er svært talentfulle folk, hovedsaklig musikere og dansere og nå skal kjæresten min gi ut en singel. Jeg derimot kan ingenting spesielt, og er enten middels eller dårligere i alt. - Jeg føler meg også svært dum blant vennene mine. Disse menneskene er også sinnsykt mye flinkere enn meg på skolen, og mange av dem trenger nesten ikke å løfte en finger for å gjøre det bra på skolen, mens jeg strever og kun får til et middels resultat. Jeg føler at folk tar meg for å være veldig dum, og blir liksom litt "ledd av", av venner. Det er jo ment som spøking av dem, men det er konstant! - Og selvbildet mitt.. tja, det er ikke mye å skryte av. Jentene i omgangskretsen min er velsignet med perfekt utseende og herlige personligheter. Jeg vet at jeg ikke er stygg, jeg har jo kjæreste, men jeg føler at jeg når ikke på samme nivå som disse andre jentene. Og kroppen min ikke minst... disse jentene er jo dansere alle sammen og har nok en kropp som kan defineres som "sexy" av almennheten, mens min er bare pæreformet og utrent øker bare i vekt. Neste år er jeg ferdig på vgs, og jeg har ikke oppnådd noen verdens ting her i livet, jeg har ikke engang noen mål for fremtiden lenger for jeg har gitt opp. Har bare lyst til å sove meg gjennom hver eneste dag, for orker ikke, gidder ikke, vil ikke, får bare rett og slett ikke ting til. Så igjen, hvordan komme meg ut av dette livet, og få det slik jeg drømmer om?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Vel, du er et steg nærmere målet bare ved å vedgå at du vil ha en endring, og nå strekker ut hånden for å få hjelp til dette! Jeg har ingen konkrete tips til deg, men ønsker deg lykke til på ferden!
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Hvorfor sammenligner du deg med andre? Og spesielt når sammenligningen går på alt det du tror og mener de kan og du ikke kan? Når det gjelder jobben: tror ikke helt jeg skjønte hva det er snakk om, men jeg tror jeg ville spurt om grunnen til at du ikke får vakter, og dersom du ikke snart får vakter får de løse deg fra kontrakten. Når det gjelder penger og forbruk: kan du ikke be foreldrene dine hjelpe deg litt med å sette mål for sparing og forbruk? Hvis du bor gratis hos foreldrene dine, hva med å ha som mål at 50 % (eller en annen andel, 25 % f.eks) av inntekten skal gå til langsiktig sparing og resten kan gå til forbruk? Det er jo ikke sikkert du kan kjøpe bukser til 1500 / mnd med et slikt budsjett, men det har du vel helt ærlig ikke bruk for heller? For å få lønnen til å strekke til lenger enn til 2 dager etter lønningsdag, hva med å lage et ukesbudsjett. Disse pengene tar du ut ukentlig i kontanter og dette er det du har lov å bruke den uken. Dette må da selvsagt stå i forhold til førnevnte spareplan og hvor mye som er igjen. Hvis du deler det som er igjen til forbruk på 4 så får du et forbruk pr uke. Når det gjelder at vennene dine er dansere og musikere, hvorfor er ikke du det da? Fordi det ikke interesserer deg mest sannsynlig. Er du et dårligere menneske fordi du ikke har slike kreative interesser? Ikke alle er kunstneriske, men kan være veldig god på andre ting. Du har bare ikke funnet ut din "greie" enda. Når det gjelder fremtiden: hva med å snakke med en yrkesrettleder og ta noen tester slik at du finner ut hva du er god til / passer til? Jeg er 100 % sikker på at noe er du også god til. Det kan godt være at det ikke er like "sexy" som du får musikere og dansere til å høres ut, men ALLE har et eller annet felt de er en ener på. Har du funnet ditt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Når det gjelder at vennene dine er dansere og musikere, hvorfor er ikke du det da? Fordi det ikke interesserer deg mest sannsynlig. Er du et dårligere menneske fordi du ikke har slike kreative interesser? Ikke alle er kunstneriske, men kan være veldig god på andre ting. Du har bare ikke funnet ut din "greie" enda. Å jo, det interesserer meg, kanskje mer enn de fleste også. Det er derfor det gjør så vondt å ikke kunne ta del i det heller. Ble aldri oppfordret av foreldrene mine til å drive noe særlig med musikk og dans, de mente det liksom ikke var min greie, eller fikk molefunken respons og dermed ble det aldri noe av. Min to år yngre bror derimot, har de meldt på trommetimer hos en musikklærer...
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Å jo, det interesserer meg, kanskje mer enn de fleste også. Det er derfor det gjør så vondt å ikke kunne ta del i det heller. Ble aldri oppfordret av foreldrene mine til å drive noe særlig med musikk og dans, de mente det liksom ikke var min greie, eller fikk molefunken respons og dermed ble det aldri noe av. Min to år yngre bror derimot, har de meldt på trommetimer hos en musikklærer... Men er det for sent da? Er det ikke bare å finne en som gir deg timer i noe du har lyst til? Hva hindrer deg? Trådstarter: DU er din egen lykkes smed. Hvis du vil danse, spille instrument eller gjøre noe annet kreativ så sett i gang. Ikke la deg synke ned i selvmedlidenhet og selvforakt fordi du ikke fikk sjansen da du var ung. Sett i gang - realiser deg selv.
Beauté Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Jeg tok en helomvending i mitt liv for mange år siden og gud så skjønt det er for alle oss. Så dette kan du også klare TS. Det er kun du som kan det. Meld deg på noe som virker interessant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå