Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Finnes det noe land i verden der amerikanske varer, som alt fra filmer, klær til Coca-Cola er forbudt? Og isåfall, hvilke?
aluminium Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Nord-Korea kan jeg tenke meg er en smule restriktive...
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Nord-Korea kan jeg tenke meg er en smule restriktive... Med unntak til sjefen selv Kim Young Il, som fråtser i amerikanske varer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Syria, men omvendt, det er amerikanerene som sanksjonerer mot Syria. USA innførte i 2004 økonomiske sanksjoner mot Syria gjennom Syria Accountability Act, som forbyr amerikanske firmaer å handle med og investere i Syria, med unntak for mat og medisiner. Loven innholder også forbud mot å benytte Commercial Bank of Syria for økonomiske transaksjoner og enkelte syriske forretningsmenn er satt på svarteliste i forhold til handel med USA. Det kan innvilges unntak fra sanksjonsloven fra Department of Commerce i Washington DC og det foregår nå en forsiktig oppmykning av praksis med unntak, som ledd i en forsiktig normalisering av forholdet mellom USA og Syria.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå