Papaya84 Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Da var det endelig bestemt, Vi får oss ny leonberger valp om en ukes tid :D Jeg er kjempeglad!!! Men det er jo en stund siden jeg har hatt valp i huset. Så blir glad for alle tips jeg kan få. Mattype? Snacks? Lære den å bli husren? Egentlig alt mulig Har jo lest MYE om dette, men er kjekt med alle innspill:)
Sarafina Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 http://www.canis.no/diskuter.php?forum=19 Valpeforumet til Canis har nok svar på mye av det du lurer på
Fluffe Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Da var det endelig bestemt, Vi får oss ny leonberger valp om en ukes tid :D Jeg er kjempeglad!!! Men det er jo en stund siden jeg har hatt valp i huset. Så blir glad for alle tips jeg kan få. Mattype? Snacks? Lære den å bli husren? Egentlig alt mulig Har jo lest MYE om dette, men er kjekt med alle innspill:) gratulerer så masse
Leylani Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Åååå så heldig dere er, Leonbergere er skjønne hunder
Sugerøret Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Da var det endelig bestemt, Vi får oss ny leonberger valp om en ukes tid :D Jeg er kjempeglad!!! Men det er jo en stund siden jeg har hatt valp i huset. Så blir glad for alle tips jeg kan få. Mattype? Snacks? Lære den å bli husren? Egentlig alt mulig Har jo lest MYE om dette, men er kjekt med alle innspill:) Grattis med valp. ang.For/mat burde oppdretter sende med deg valpeforet vovven din har fått hos denne.Ingen hunder har godt av for raske forbytter. Husk at Leon skal ha spesial fõr til gigantisk rase.Selv valpefõr er tilrettelagt slik at valpen ikke skal vokse for fort da det gir skader. Ikke noe herjing med andre større hunder,da skjelettett ikke er ferdig og mykt hos en leonvalp. Ut og tisse etter : lek,soving og spising Valper skal ikke gå turer ,de skal ut for å tisse/bæsje.Leon som blir store skal ikke trenes opp i kroppen eller gå lange turer den første tiden. Snacks ,tja finn noe som ikke har mye fett ,da det å belønne og bruke snacks i trening er viktig ( i mine øyne) Tygge bein som er store og solide OG alltid ha valpen uder oppsikt når den spiser slikt. (personlig gir jeg aldri griseører ,haler osv da disse er røkt og tilsatt mye salt) Kos og RO-trening er flott å lære valpen.Vi leker UTE og ikke inne. En 60+Kg Leon som får "kula" inne er ikke gøy..... Dessuten Kjærlighet kjærlighet og kjærlighet. En leon vil ignorere de som hyler og skriker,dessuten ignorerer de folk som er slemme/Hardhendte og TILGIR dem aldri for dårlig behandling. FORSIKRING!!! Løp og kjøp med en gang.Vi bruker gjensidige og de har diverse ting som dekkes om valpen er forsikret innen den er 4mnd.En syk leon kan koste enorme summer ,så du MÅ forsikre den. Vaksiner og chipping er et must-Registrering i Dyreidentitet. er også smart om valpen/hunden skulle stikke av eller bli stjålet. Ellers masse lykke til,oppdretter burde gi deg mange råd osv Kan du kanskje si hvor du får din leon fra??? Endret 2. mai 2010 av Kårky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå