Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Hei! Skal ha besøk av en venn med cøliaki og tenkte å servere en lunsjrett med brød til. Lunsjretten er uten gluten så ønsker tips om det er noe brød/rundstykker jeg kan bake uten at jeg trenger å kjøpe det spesialmelet?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Det er ingen av kornslagene våre (nb, ikke spelt eller andre gamle kornsorter heller) du kan gi til en med cøliaki, bortsett fra ikke-kontaminert havre . Så brød i den forstand kan det bli vanskelig å bake uten spesialmel. Hvis du kjøper bokhvetemel (som ikke er hvete, men fra en plante i slireknefamilien) eller ikkekontaminert havremel kan du sikkert lage lapper, pannekaker o.l, jeg vet ikke hvor godt disse meltypene egner seg for gjærbakst.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Hei! Skal ha besøk av en venn med cøliaki og tenkte å servere en lunsjrett med brød til. Lunsjretten er uten gluten så ønsker tips om det er noe brød/rundstykker jeg kan bake uten at jeg trenger å kjøpe det spesialmelet? Jeg ville kjøpt to rundstykker (Schär sine er gode). Gjærbakst av glutenfritt mel er ikke enkelt
nessi Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Kjøp glutenfrimelblanding og lag rundstykker etter oppskriften på baksiden. Har gjort det mange ganger, og de blir gode. Bare husk at de skal heve LENGE.
snyven Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Disse er veldig gode http://mariesallergimat.wordpress.com/2010/06/09/havrerundstykker/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå