Gjest lorna Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Jeg får hele tiden sms og mail fra HK om Uravstemning for HK. Jeg har kontaktet HK og bedt dem stoppe dette men får fortsatt meldinger pr mail og pr mobil. Sms-ene kommer ikke med noen nr. Står bare HK, så jeg får ikke sperret. Og mailene selv om de er blokkerte kommer. Hva skal jeg gjøre? Jeg har aldri bedt om noe sånt. ( Er medlem. Vært det i flere år. Men det er bare de siste ukene det har vært sånn ). Endret 2. mai 2010 av lorna
Gjest lorna Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Hva i alle dager er HK?? ??? Handel & Kontor? Noe alle vet? Ellers så veldig enkelt å finne ut ved å google? Endret 2. mai 2010 av lorna
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 ??? Handel & Kontor? Noe alle vet? Ellers så veldig enkelt å finne ut ved å google? Jeg hadde tenkt å gi deg et godt tips til å bli kvitt problemet ditt, men når du svarer så frekt til folk som stiller spørsmål så holder jeg tipset mitt for meg selv. Hilsen en annen anonym bruker.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Det var meg som spurte. Jeg gidder heller ikke komme med noe svar til deg, gitt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Heller ikke jeg gidder komme med noe svar til deg når du har en sånn ufyselig holdning til folk som stiller et spørsmål.
Titti72 Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 ??? Handel & Kontor? Noe alle vet? Ellers så veldig enkelt å finne ut ved å google? Siden du er så utrolig smart, så klarer du vel selv å finne ut av dette på HKs sider??!
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Jeg får hele tiden sms og mail fra HK om Uravstemning for HK. Jeg har kontaktet HK og bedt dem stoppe dette men får fortsatt meldinger pr mail og pr mobil. Sms-ene kommer ikke med noen nr. Står bare HK, så jeg får ikke sperret. Og mailene selv om de er blokkerte kommer. Hva skal jeg gjøre? Jeg har aldri bedt om noe sånt. ( Er medlem. Vært det i flere år. Men det er bare de siste ukene det har vært sånn ). Gjennomfør uravstemning du så slipper de å purre på... ps den dagen du blir tatt ut i streik kan det lønne seg å ha avgitt stemme, det gir rett til streikebidrag noe den som ikke har stemt må se langt etter ( de som ikke har stemt får heller ikke noe stødnad fra NAV under en streik)
Østlandet Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 ??? Handel & Kontor? Noe alle vet? Ellers så veldig enkelt å finne ut ved å google? Makan til svar. Selvfølgelig er ikke dette noe "alle" vet. Det er da ikke svarerne som skal google dette. Det er du som skal forklare deg bedre. Jeg går vel etter mottoet, at det ikke finnes dumme spørsmål. Men noen av spørrerne her på forumet, trenger åpenbart beskyttelse mot seg selv. Skam deg og legg deg flat.
Østlandet Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 (endret) Gjennomfør uravstemning du så slipper de å purre på... ps den dagen du blir tatt ut i streik kan det lønne seg å ha avgitt stemme, det gir rett til streikebidrag noe den som ikke har stemt må se langt etter ( de som ikke har stemt får heller ikke noe stødnad fra NAV under en streik) Det at man må ha avgitt stemme for å motta streikebidrag, (når man er medlem) vil jeg gjerne ha en link til. Det er i så fall den merkeligste regel i fagf.virksomhet jeg har hørt om. Og hva har NAV med eventuell streik å gjøre? Her vil jeg gjerne ha linker? Endret 3. mai 2010 av Østlandet
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Jeg tenkte HongKong jeg. Og er såpass barnslig at jeg holder svaret mitt for meg selv jeg også. Lenge leve oppdragelse!
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #12 Skrevet 3. mai 2010 Jeg jobber innen IT og vet veldig godt at slikt ikke kan stoppes før HK selv slutter å sende slike meldinger. Men morsomt å se hvor mange av dere som "kan" svaret men "ikke gidder" å gi det. Svært troverdig. NOT.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #13 Skrevet 3. mai 2010 Jeg jobber innen IT og vet veldig godt at slikt ikke kan stoppes før HK selv slutter å sende slike meldinger. Men morsomt å se hvor mange av dere som "kan" svaret men "ikke gidder" å gi det. Svært troverdig. NOT. Var det unnskyldningen "lorna"?
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #14 Skrevet 3. mai 2010 Det at man må ha avgitt stemme for å motta streikebidrag, (når man er medlem) vil jeg gjerne ha en link til. Det er i så fall den merkeligste regel i fagf.virksomhet jeg har hørt om. Og hva har NAV med eventuell streik å gjøre? Her vil jeg gjerne ha linker? http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/1073750479.cms Personer som deltar i streik eller som er omfattet av lockout eller annen arbeidstvist, har ikke rett til dagpenger. Blir du permittert på grunn av arbeidskonflikt ved bedriften du er ansatt i, har du bare krav på dagpenger dersom dine lønns- eller arbeidsvilkår ikke kan bli påvirket av utfallet av tvisten. Finner ikke noen link på det med uravstemming, men har blitt opplyst om dette på flere medlemsmøter i min bedrift ( er ikke organisert i HK men et annet LO-forbund)
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #15 Skrevet 3. mai 2010 Det at man må ha avgitt stemme for å motta streikebidrag, (når man er medlem) vil jeg gjerne ha en link til. Det er i så fall den merkeligste regel i fagf.virksomhet jeg har hørt om. Og hva har NAV med eventuell streik å gjøre? Her vil jeg gjerne ha linker? Som medlem har en stemmeplikt ved uravstemming, DVS: Gjør din plikt og krev din rett (Avgi stemme ved uravstemming, og krev din rett på streikebidrag ved en evt. streik)
Østlandet Skrevet 3. mai 2010 #16 Skrevet 3. mai 2010 (endret) http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/1073750479.cms Personer som deltar i streik eller som er omfattet av lockout eller annen arbeidstvist, har ikke rett til dagpenger. Blir du permittert på grunn av arbeidskonflikt ved bedriften du er ansatt i, har du bare krav på dagpenger dersom dine lønns- eller arbeidsvilkår ikke kan bli påvirket av utfallet av tvisten. Finner ikke noen link på det med uravstemming, men har blitt opplyst om dette på flere medlemsmøter i min bedrift ( er ikke organisert i HK men et annet LO-forbund) Det første du siterer har jo ikke noe med det du skriver jeg påtaler i mitt innlegg. "de som ikke har stemt får heller ikke noe stødnad fra NAV under en streik" Det er en selvfølgelighet. Men, det har ikke noe med om de har stemt eller ikke. Det andre MÅ jo være feil Det strider jo mot alle demokratiske rettigheter. Gjør et helt direkte spørsmål til fagforeningen, så tror jeg nok ikke de vil være så påståelige i din bedrift lenger. Antallet avgitte stemmer, kan jo telles. Men hva man har stemt...Ja, Nei, Vet ikke, Blankt...osv. Går jo ikke an. Å føre navnestatistikk på hvem som ikke stemmer, for så å utelate streikebidrag, etc.... Det skulle tatt seg ut. Endret 3. mai 2010 av Østlandet
El Capitan Skrevet 3. mai 2010 #17 Skrevet 3. mai 2010 Begynte å lure på om du fikk sms og mail fra Heckler & Koch før jeg åpnet tråden. Snakk om å leve i sin egen boble om man tror alle har hørt om Handel og Kontor.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #18 Skrevet 3. mai 2010 Ta kontakt med teleopperatøren din, og få dem til å sperre nr for deg, da slipper du sms i allefall.. Mail kan du merke som søppelpost eller det skal gå an å melde seg av mailingslista.
FoxyFish Skrevet 3. mai 2010 #19 Skrevet 3. mai 2010 ??? Handel & Kontor? Noe alle vet? Ellers så veldig enkelt å finne ut ved å google? OMG. ROFLMAO, MF.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #20 Skrevet 5. mai 2010 Det at man må ha avgitt stemme for å motta streikebidrag, (når man er medlem) vil jeg gjerne ha en link til. Det er i så fall den merkeligste regel i fagf.virksomhet jeg har hørt om. Og hva har NAV med eventuell streik å gjøre? Her vil jeg gjerne ha linker? Link til vedtekter HK se side 25 punkt 9: http://www.handelogkontor.no/asset/6001/2/6001_2.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå