Gå til innhold

Botox i armhulene - erfaringer/anbefalinger

Gjest jenteløve87

Anbefalte innlegg

Gjest jenteløve87

Helt siden jeg leste en artikkel om botox i armhulene da jeg var 13 år, det er 10 år siden, så har jeg sagt til meg selv at dette er noe jeg skal prøve ut når jeg skal gifte meg.

Jeg sliter en god del med mye svette, hele døgnet, uavhengig av aktivitet. Og før noen nevner det, så har jeg prøvd det som finnes synes jeg av andre produkter. Det eneste som har hatt tildels god virkning er Yerka. Anyway, jeg lurte på om det er noen her inne som har prøvd dette? Hvor gjorde dere det, hvor mye kostet det, og ikke minst, fungerte det?! :)

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg slet med det samme selv, svetting, men kun under armene helt uavhengig av aktivitet. Prøvde alt, men fikk aldri prøvd botox, da det var dyrt og holder ikke særlig lenge. Det jeg gjorde var at jeg opererte under armene. Dro til legen, fortalte om problemet, ble henvist videre til sykehus, fikk operasjonsdag et halvt år senere, i løpet av en time var alle minde problemer borte! Det de gjorde var at de sugde ut svettekjertlene under armene, jeg har ikke hatt noe problem etter det, det er tre år siden. Arr ble det såvidt. kun en rød liten prikk under hver arm. Det er helt genialt, gratis og holder resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med det samme selv, svetting, men kun under armene helt uavhengig av aktivitet. Prøvde alt, men fikk aldri prøvd botox, da det var dyrt og holder ikke særlig lenge. Det jeg gjorde var at jeg opererte under armene. Dro til legen, fortalte om problemet, ble henvist videre til sykehus, fikk operasjonsdag et halvt år senere, i løpet av en time var alle minde problemer borte! Det de gjorde var at de sugde ut svettekjertlene under armene, jeg har ikke hatt noe problem etter det, det er tre år siden. Arr ble det såvidt. kun en rød liten prikk under hver arm. Det er helt genialt, gratis og holder resten av livet!

Fikk du ingen bivirkninger? Jeg sliter også med det samme, både svette under armene og klamme hender og har lyst å ta operasjon, men jeg søkte litt rundt og det var mange som advarte om det, de hadde blant annet begynnt å svette alle andre steder og fryse hele tiden? Hvor mye kostet operasjonen? Var det enkelt å få henviselse av legen? Setter pris på om du svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som tok botox under armene, hun var MEGET fornøyd!

Men hvor og slikt aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox tar du på ellipseklinikken og det koster ca. 6000 tror jeg, og det varer bare noen måneder så det er ikke billig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ingen bivirkninger? Jeg sliter også med det samme, både svette under armene og klamme hender og har lyst å ta operasjon, men jeg søkte litt rundt og det var mange som advarte om det, de hadde blant annet begynnt å svette alle andre steder og fryse hele tiden? Hvor mye kostet operasjonen? Var det enkelt å få henviselse av legen? Setter pris på om du svarer :)

Ingen bivirkninger i det hele tatt! Det finnes en mer komplisert operasjon som kutter noen nærvetråder (tror jeg) og da slutter du å svette fra livet og opp. Den kan ha mange bivirkninger ja, som frysing og svetting andre steder. Men jeg som bare svettet under armene trengte ikke dette. Virker som det er så få som vet om denne operasjonen, men den er jo gull verdt! Var enkelt å få henvisning fra lege, men min lege visste desverre ikke så mye om dette, så jeg måtte selv finne ut av hvem jeg skulle sende henvisningen til.

Jeg trodde de utførte dette på a-hus i oslo men de utførte bare den kompliserte, så de henviste meg videre til et lite sykehus som jeg desverre ikke husker hva heter men det vet de sikekrt på a-hus. Det kostet meg ingenting, bortsett fra en legetime på 130 kr og en konsultasjonstime på a-hus til en 500 lapp. håper du finner ut av det! Jeg vil anbefale deg denne operasjonen på det sterkeste!

Endret av rosaprosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har botox i armhulene pga svetting :Nikke:

Er storfornøyd! Funker som bare juling på meg! :jepp:

Etter første behandlingen tok det 3-5 dager før effekten var 100% og det varte i ca 9mnd... da begynte jeg å svette litt igjen og fikk satt på nytt.. det er nå 14mnd siden og jeg har enda ikke behov for å gjøre det på nytt.

Jeg gikk til legen med problemet og ble henvist til lege på sykehuset for behandling, så jeg har bare betalt en egenandel på 300kr de to gangene jeg har fått det gjort :hoppe:

Det er veldig vondt mens man får injeksjonene, men det er verdt det!!!

Min opprinnelige plan var å ta den operasjonen dere snakker om, men legen på sykehuset ville at vi skulle prøve botoxen først, og jeg har ikke angret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er vanlig å ta botox i håndflatene eller operasjon der man suger ut svettekjertlene i hendene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jenteløve87

Takk for svar! Da skal jeg ta en tur til legen. Jeg ønsker i første omgang å prøve for botoxen, men hvis det ikke fungerer, er det jo verdt å sjekke ut mer om denne operasjonen.

Når dere var hos legen, var det liksom en slags test for å vise hvor mye dere svetta, eller tok han/hun bare deres ord for det? For hvor mye må man liksom svette for å få det på egenandel?? Kan man få det underkjent hvis de mener at man ikke svetter nok? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sa at jeg svetta... For anledningen tok jeg på meg en bomulls t-skjorte som det vistes godt på om den var våt, så viste jeg legen det og sa "dette har jeg svetta bare av å sitte på venteværelset å vente på å få komme inn" :)

Så spurte de litt om hvor lenge det hadde vært sånn, om det var mer svetting når jeg var i aktivitet og hvilke tanker jeg hadde rundt det med svetting og hvilke hinder det lagde for meg i hverdagen...

Jeg er ikke av de som svettet mest, så jeg tror de er ganske greie på å ordne akkurat det problemet :Nikke: Men det er klart at om du bare svetter en liten svetteflekk på str med en fem kroning, så er det jo ikke sikkert de ser problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få utført operasjonen hvor de suger ut svettekjertlene under armen, la de på et middel under armen som ble svart der hvor du svettet mye, og da sugde de ut de kjertlene under dette området, dvs jeg kan lukte svette, har merket det et par ganger når jeg har vært syk med feber, man skal jo svette litt. men nå må jeg liksom jobbe litt for å svette, før så kom den jo bare selvom jeg frøs! Tror neppe de suger ut svettekjertler i hånden, da er det eventuelt den risikable operasjonen hvor de klipper nerven så du ikke svetter noe på øvre del av kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yojo

Jeg har hatt denne operasjonen 2 ganger uten særlig effekt :(

Botox er veldig dyrt, og effekten er ikke varig desverre. Har du prøvd Aluminiums(?)klorid? Det fungerer på meg, trenger bare å bruke det 2-3 ganger i mnd.

Betablokkere skal også ha en effekt på svetting, snakk med legen din om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest yojo

Tror neppe de suger ut svettekjertler i hånden, da er det eventuelt den risikable operasjonen hvor de klipper nerven så du ikke svetter noe på øvre del av kroppen...

Har du noen link til denne behandlingen? Hvorfor er den så risikabel? Det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å få gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen link til denne behandlingen? Hvorfor er den så risikabel? Det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å få gjort! :)

du kan b. la. lese litt om den her.. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1315312

finner masse hvis du søker på operasjon mot svetting.. jeg vet ikke så veldig mye om den, da det ikke er den operasjonen jeg har vært igjennom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...