Sasha Sasha Skrevet 2. mai 2010 #1 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg har hatt mange fæle opplevelser pga en veldig ubehaglig person. Jeg kan nevne et par eksempel på noe hun har gjort/sagt som en aldri sier eller gjør når en jobber med barn slik at dere kan sette henne i riktig katigori. For det er ikke slik at jeg blir dårlig av og se henne uten grunn. Hun jobbet med barn og jobber enda med barn... Kommer sikkert til og jobbe med barn i ganske lang tid fremover også En sier aldri til psykisk utviklingshemmede at de er dumme og mindre verdt, at de ikke kan forvente seg og få venner, at en synes synd i foreldrene deres som må ha de til barn og at de ikke burde vert til, og at de burde be til gud om å dø slik at foreldrene slipper å ha de til barn. Om et barn kommer på skolen på en mandags morgen gråtende. En vet at foreldrene har hatt et rusproblem lenge. Og at faren ligger på sykehus etter denne helga og det er uvist om han kommer til og overleve. Når en vet dette kjefter ikke på barnet fordi det glemte matteboken sin denne helga og tvinger det til å sitte igjen XX antal ganger. Samtidig som dette barnet ikke får leke med andre i noen av friminuttene ikke får være med på kosedag eller noe annet gøy fordi det ikke er skolen sitt problem at h#n glemte boka!!!! Dette voksene kvinnemennesket slo barna helt uten grunn, nektet og ta tak i problemer spyttet på må min mørkhudede venninne og kalte henne de verste ting helt uten grunn. Denne personen er den værste personen jeg vet om. Istedenfor å skrive side opp og side ned om alt denne kvinnen har gjort, og i hvilke sammenhenger(for da kan det bli kjent igjen hvem hun er, samtidig som jeg ikke vil risse opp i det for de som den dag i dag har problemer med hva hun har gjort dem i barndommen). Sier jeg heller at jeg er føler meg helt sikker på at hun er gjenomført onskapsfull og utspekulert i absulutt alt hun sier og gjør. Jeg møtte henne i går fordi jeg er i min hjem kommune fordi jeg skal i barnedåp i morgen, rettere sagt i dag... Jeg møtte henne på vei til ei venninne og tror dere ikke jeg var dum nok til å søke opp navne hennes på gooogle og der kommer det opp flere sider med bilder om hvor god bestemor hun er osv osv osv osv. Hun framstår som så hyggelig og samtidig er hun så grusom jeg takler det ikke. Hører liksom andre rose henne opp i skyene stadig vekk. Så er hun så sprek og holder seg så godt også . Helt forferdelig er det rik er hun også. Har ikke noe i mot at folk er rike og har det bra altså, men med akkuratt henne så hadde jeg kunnet glede meg over at hun lå på sykehuset med kreft eller noe i den duren. Om en tenker på alle snille og gode menneskene som blir syke så er det rett og slett helt grusomt at akuratt hun får være så frisk ogg sprek. Jeg klarer ikke å la være og tenke på at noe jeg leste i en avis en gang minner meg sånn om henne. Det var en kvinne som slo ut med hendene og sa "en kan virkelig ikke la være og bli glad i disse ungene" Hun hadde drept to spedbarn. Det er slik med hun jeg føler jeg kjenner også at hun alltid sier så fine og vidundelige ting og så er hun så forferdelig innerst inne. Jeg blir helt forferdet inni meg for jeg vil så gjerne tro at det finnes noe fint og godt i oss alle. Men det er ikke noe godt i henne og jeg blir så forvirret fordi jeg ikke klarer og forestille meg hvordan det går ann og si og gjøre slikt som henne. For om hun så gjør noe snilt er det bare for å framstå bra for å kunne være enda verre senere. Og nei hun er ikke dum og jeg tror hun har hatt en veldig fin opvekst uten at ejg kan si det med sikkerhet, men dum er hun hvertfall ikke. Hvordan takler jeg at så mange snakker positivt om henne? Og at det står så mye fint i avisen om henne? Jeg kan ikke forklare til dem hvor fæl hun er for da tror de meg ikke, og det skjønner jeg forsåvidt godt da jeg nesten ikke klarer og tro på det selv, selv om jeg har vært der og sett alt så er det vanskelig og trod et likevel. Blir veldig glad for alle komentarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sopp Skrevet 2. mai 2010 #2 Del Skrevet 2. mai 2010 God Morgen; Vet vel ikke helt hva jeg skal si....annet enn at min første tanke er at det hun har drevet med bør noen få vite. Du er vel neppe den eneste som har fått med deg oppførselen hennes? Et slikt menneske fortjener ikke jobbe med barn, og spesielt ikke med barn som har spesielle behov av ulike slag. Det slår meg at hun kanskje er en type mennesket som er glad i barn, men så lenge barna ikke trenger extra omsorg. Det virker som det er det hun ikke håndterer helt bra på en måte. Så lenge det hun gjorde ikke ble tatt opp med andre voksne, el at andre vet om det, så er det vanskelig å få gjort noe med det nå. Skulle ønske jeg hadde gode råd osv angående dette, men det har jeg desverre ikke. Men tenk som dette; At du klarte deg. På tross av hvordan hun var/ er så klarte du deg flott. Vær stolt av den du er, og vær stolt av at det ikke er hennes fortjeneste at du er den du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasha Sasha Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar synes det hjelper og snakke om det på et forum. De andre som har opplevd henne orker ikke og snakke om henne eller ta opp problemstillingen mer enn de alt har gjort. Jeg har jo også tatt opp dette tidligere med andre men hun sitter så godt og høy stilling og er veldig respektert... Det er faktisk ufattelig vanskelig og bli kvitt henne. Samtidig som hun gjør sitt beste med å gå ut i media og få veldig mye veldig positiv oppemerksomhet... Hun har feks gått ut i media og fortalt hvor viktig det er med leksehjelp ordninger og leksehjelp for barn med spesille behov, viktig og være tolmodig og tilrettelegge. Men i det virkelige liv på skolen så kan hun le av dem og få andre til og le av disse barna og få dem fryst ut. Hun er ok med de fleste barna men de som trenger henne (de som ikke har det så greit ellers) er hun direkte ufyslig mot... Samtidig er det en elev som var tunghørt han hadde meldinger fra både mor far lege og sykehus på at han var tunghørt og måtte sitte veldig langt frem i klasserommet. Hun plaserte han bakerst ved siden av et vindu med mye støy. Han sa ifra om at han ville sitte lenger frm fordi det var umulig og høre noe. Iløpet av året fikk hun selvsagt mange klager på at han måtte sitte bakerst. Andre elever tilbudte seg og bytte plass "Han kan få plassen min, jeg kan godt sitte bakerst" ingen fikk lov og bytte plass. Og ved gjenntatte klager var svaret alltid alle elever skal behandles likt på skolen og nå satt h#n fremst i hele fjor og det er h#nnes tur til og sitte bakerst. Den tunghørte elven klarte ikke å få med seg noen ting om måtte sitte igjen et dusin ganger i løpet av året fordi han ikke svarte på tiltale sa hæ, svarte på andre ting en det ble spurt om osv. Det var heller ikke noe tvil om at denen eleven var sterkt tunghørt hadde legerklæring meldineger og høreapperat osv. Andre elver syntes også synd i eleven som ikke hørte noe og sa at de godt kunne bytte plass. Tror faktisk alle elevene i klassen hadde sagt at de kunne bytte plass mange ganger. "Det er ikke mitt problem at vi har en elev i klassen som hører dårlig" sa hun mange ganger. Det hadde jo ikke vært noe problem i det hele for noen om hun hadde latt være og plassere denne eleven bakerst ved siden av et vindu. Og akkuratt dette vinduet måtte også være åpent. Om hun ikke hadde vært psykopat hadde hun vel vært slik at hun ikke kan godta mennesker som ikke er perfekte. Om feks en elev er døv gjør hun sitt aller ytterste for å fryse ut denne eleven. Hun gjorde hvertfall det de 5 årene jeg var der. Orket ikke å være der lenger jeg da... Jeg står bare igjen som et spørsmålstegn og skjønner virkelig ikke hva noen kan få ut av og oppføre seg slik som henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 2. mai 2010 #4 Del Skrevet 2. mai 2010 Har du/dere snakket med rektor eller noen i ledelsen hvor vedkommende jobber ? Det med at en døvhørt blir plassert bakerst med argument om at alle skal behandles likt når vedkommende har legeerklæring på det motsatte er jo helt uhørt. Der bør det ikke være noen tvil om at hun handler feil heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasha Sasha Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Har du/dere snakket med rektor eller noen i ledelsen hvor vedkommende jobber ? Det med at en døvhørt blir plassert bakerst med argument om at alle skal behandles likt når vedkommende har legeerklæring på det motsatte er jo helt uhørt. Der bør det ikke være noen tvil om at hun handler feil heller. Jeg hadde egentlig ikke tenkt og nevne dette men ser ikke for meg en vei utnom, hun er rektoren... Så tar hun også på seg andre oppgaver som lærer for de med lese og skrivevansker å da kan hunplutselig bestemme seg for at de ikke skal lese noe i hele tatt bare tegne feks. Så går hele året med ekstraundervisningstimer med på og tegne selv om ikke eleven liker og tegne en gang... Slik var det hvertfall da jeg var der. Virkelig til å grine over. En del andre lærere har fått vite om dette opp gjennom tidene og de har tatt det opp og til slutt blitt utslitt utstøtt og utbrent og flytett langt bort. De elever som har blitt mobbet, plaget mye. Jeg vet også om noen foreldre som har først tatt en av barna sine ut av denne skolen for å så oppleve at er ekkel mot det andre barnet og til slutt flyttet. En del av de har tatt opp problemet med ppt og diverse andre instanser. Og har til slutt gitt op kampene og bestemt seg for å passe på seg selv og familine sine istedenfor... Jeg hadde hatt veldig lyst til at de som misliker henne kunne ha samlet oss. Men de jeg vet om vil bare få dette på avstand... Sårt for mange foreldre at barna deres med andre behov har blitt plaget/mobbet. Det eneste jeg tror kanskje kunne ha fungert er å snakke med de som ikke ble plaget selv og fått de med på en slags forandring. Men de som ble plaget eller familiene demmes må jo nesten klage over dette selv også..? De fleste andre læreren virker ikke som å bry seg så mye eller forsvare rektoren. En av de andre lærerene bryr seg veldig mye men hun begynner bare å gråte om sier spør om noe i det hele tatt om en feks spør hvordan det går eller så begynner hun bare og gråte om hun ser meg, om hun ikke alt gråter da... Hun er gammel da har jobbet der hele livet og jobber der vel nesten gratis for hun vil så gjerne hjelpe men så er hun er jo egntlig altfor sliten Huff er så lei altså, om en møter noen i min gamle hjemkommune kan feks samtalen fortone seg slik. "Jeg så rektoren i går, nå har hun farget håret igjen, kunne ønske jeg var like søt og sprek som henne" Endret 2. mai 2010 av Ida Eirin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 2. mai 2010 #6 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg hadde egentlig ikke tenkt og nevne dette men ser ikke for meg en vei utnom, hun er rektoren... ups ..... men da må man jo gå på nivået over - skolesjefen ? Det med det døvhørte barnet synes jeg var så klart overgrep at der kunne man jo gå tilbake til legen, barneombudet , hvem som helst. Det er jo en sak hvor det ikke er tvil om at vedkommende må få særbehandling. Det kjipe her er jo at det er barn det går utover. For det første er jo ikke de så flinke til å si fra - men når de gjør det så vil de vel ofte ikke bli trodd heller siden de står mot rektor, selv om det er voksne som sier fra på vegne av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karabista Skrevet 21. mai 2010 #7 Del Skrevet 21. mai 2010 Ser det er en gammel tråd, men klarer ikke å la være og spørre. Det hun gjør er direkte lovstridig i forhold til opplæringsloven ikke bare rett til spesialpedagogisk hjelp, men det psykososiale lider under dette. ( hvis jeg husker rett paragraf 9a). Poenget er uansett, man kan ikke la dette forbigås i stillhet. Når barn lider under dette er det nesten en plikt å si ifra. Du trenger ikke å konfontrere rektor direkte, men ta opp med kommunen. Vis til aktuelle opplevelser, evt. alliere deg med noen som jobber med elevene som vet om dette. det er for mange elever som sliter og når det går over de som ikke engang kan forsvare seg er det for jævelig. Selvklart for alle elever, men slik du skisserer dette gjelder det for funksjonshemmede. Har møtt mange slike desverre og må bare si at det er ikke lett, men noen må gjøre noe for barna! Uff bar et utbrudd her, blir oppgitt over skolenorge når dette skjer. Det er desverre ikke enestående. Når noen har makt ( i dette tilfellet rektor) er det noen som utnytter den makten de har for å trigge eget ego.. Bah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå