Gå til innhold

Bryllupsgjest: hvor kort kjole?

Anbefalte innlegg

Gjest secondfloor
Skrevet

Hei! Håper å få litt hjelp her. Ser det er flere emner om ca. det samme, men ville vise bilde av kjolen og høre hva folk synes om akkurat denne. Den henger i skapet mitt, og hadde vært så flott å kunne bruke den, da jeg egentlig ikke har råd til å kjøpe en ny.

http://ceciliefelice.blogg.no/images/272580-8-1255725727312.jpg

Det er altså den rosa Jenny Skavlan-kjolen fra BikBok.

Den er jo så utrolig nydelig, og fargen er jeg ikke så bekymret for, etter å ha snakket med andre gjester, kjøpt dempende tilbehør, osv. MEN er den for kort? Vet at skikk og bruk sier at det skal være minst ned til kneet, men er det egentlig så strengt? Bruden sier "Selvfølgelig skal du gå i det du vil, bare du føler deg fin" så det er jo greit nok, de er ikke så formelle og nøye av seg. Men vil ikke at noen andre skal tenke at jeg er upassende kledd... Den når meg til ca 15 cm over kneet. Ville helt klart vært upassende om kjolen var av det mer utfordrende slaget ellers, men tror dere det går bra når den er såpass søt ellers? Er slank og kjolen sitter perfekt, så det er ingen problemer sånn sett. Kun dette med lengden... huff...

Jeg får ikke sove om natten fordi jeg tenker på dette. Bryllupet er til min fetter, og finner sted om en uke. Jeg trodde jeg hadde alt i boks helt til kjæresten min kommenterte at den var litt kort. :S

Tusen takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes den er litt i korteste laget, særlig når den er så bar oventil. Men hva om du kjøper et tøft "underskjørt"? Gjerne noe som får kjolen til å stå bittelitt ut. Da får du de ekstra 10 - 15 centimeterne som en fin pyntekant nederst, og du slipper å føle at du har på deg en upassende kjole.

F.eks noe ala denne (selvsagt i en annen farge): http://www.vintagemint.com/wp-content/uploads/tutu_petticoat.jpg

Eller du kan enkelt lage et tyllskjørt selv (da ville jeg ikke brukt den stive nettingvarianten). Du kan lage det helt uten å sy, bare ved hjelp av en strikk og litt knyting. Ikke er det dyrt heller. Tenker da på dette materialet, men ikke så mange ulike lengder: http://i527.photobucket.com/albums/cc351/onebilliondollahs/tedda-tutu.jpg

Blonder kan også fungere bra om du finner riktig type.

Edit: Ser ikke ut som om lenkene fungerte, så jeg legger ut den lange varianten :P

Endret av Antlers
Skrevet

Jeg tror kanskje det vil funke om du bruker en bolero til. :)

Skrevet

Kjæresten din har nok rett i dette, kjolen er altfor kort, dessuten er den stroppeløs/ermeløs. Ikke passende i bryllup- til en fest derimot, kjempefin!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I et bryllup er det Bruden som skal stå i sentrum! :)

Tenk litt på det når du velger kjole. Knekort er bra, dypRØDt er ikke bra, veldig utringet eller annet som viser mye hud er respektløst.

Er det virkelig så veldig vanskelig å finne noe som er kjempefint og alikevel såpas nedtonet at bruden får ha hele oppmerksomheten den dagen?

Skrevet

Hvis bruden har sett den og sier ja og du vil gå i den så gjør du det :) Men, min personlige mening er at hvis du er mye over 20 burde du finne noe lengre..

Gjest secondfloor
Skrevet

Takk for svar! Jeg har nok vurdert å forlenge den på den måten, ja, skal ta meg en tur i en tøyforretning på tirsdag. Begynner å få veldig dårlig tid, har eksamener hele denne uken...

Skal ha en pen blazeraktig, kort jakke til. Så viser ikke mye hud utenom på bena. Kjolen er ikke dypt utringet, men går derimot langt opp, i tillegg til at jakken da dekker skuldrene og mye oventil ellers.

Anonym, ingen vits å være frekk. Har ikke noe ønske om stjele noe oppmerksomhet fra bruden, hun er en av mine beste venner, så det er det siste jeg vil på hennes store dag. Det handler mer om å være en 20 år gammel student med 200 kr i lommeboka. Får ikke kjøpt så mye kjole for det, dessverre. Dessuten synes jeg utvalget av kjoler som er passende, samtidig som de ser ok ut, er ganske lite. Ihvertfall i de butikkene hvor jeg har råd til å handle. Har ikke sett en eneste kjole som går under kneet uten å være lang, og jeg er altfor kort til å ha lang kjole. Og kjolen er ikke så rød som den ser ut til, bare så det er sagt.

Må nok ta meg en runde i butikkene tirsdag morgen fremfor å lese. Ouch. Ingenting som er verre enn å shoppe etter noe man faktisk trenger ;) Da finner man jo ingenting!

Skrevet (endret)

.

Endret av Siiw
Skrevet (endret)

.

Endret av Siiw
Skrevet

Har du ikke noe bruktbutikk i nærheten av der du bor? eller fretex?

mange som finner mye fint der.

og du har vel noe i skapet du kan bruke? eller låne av venniner??

Gjest secondfloor
Skrevet

Dessverre har jeg ingenting i skapet. Aldri vært i bryllup eller lignende før, så har aldri tenkt på å skaffe meg så pen kjole engang. Angrer jo på det nå :P Forhandler med en venninne om låning nå, får håpe vi finner noe som passer meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også den er litt kort til å brukes i et bryllup, men er enig med deg i at det ikke er "så ille" når kjolen først og fremst er søt, ikke utfordrende jeg har gått i kjole som går rett over kneet i bryllup, som definitivt var langt mindre vulgær enn endel av de lange kjolene folk har linket til i dette forumet med splitt nesten til hofta og bar rygg og tildels mage...). Underskjørt er en god ide, en annen ting er at det kanskje går an å velge en strømpebukse som også bidrar til at du ikke viser bare lår akkurat - hvis strømpebuksa er ugjennomsiktig vil vel det hjelpe? Synes kjolen ser søt ut.

Skrevet

Jeg synes ikke at denne er for kort i det hele tatt!! Har akkurat vært med en av mine bestevenner å kjøpt en like kort kjole som hun skal ha i mitt eget bryllup nå til sommern... :gjeiper:

Som det ble tipset ovenfor kan du jo velge sorte sko og pumps til viss du er usikker..

men når bruden har sakt at det er greit så skulle det ikke være noe i veien for å ha kjolen på :jepp:

Skrevet

Alt kommer vel an på høyden din :) KJolen i seg selv er ikke særlig farlig, den er uskyldig og søt.

På min kropp ville kjolen blitt for kort og nådd rett under rompa mi, mens på andre kan det jo fortsatt være ei halv mil igjen til rompa. Du får se det an hva du føler.

Skrevet

Du kan jo ha en sort strømpebukse under, da blir det ikke visende så mye hud? Veldig fin kjole da!:)

Skrevet

Synes ikke den er ille. Hadde det vært mitt bryllup, hadde du fått lov :) Og hvis bruden sier det er greit, er det vel det. Når man er 20 er det lov å gå med kort kjole, synes jeg!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min kjole er nesten like kort, og her er det bruden som syns jeg skal ha den på. Den er dog i sølv da, og ikke tubetopp.

Skrevet
Det handler mer om å være en 20 år gammel student med 200 kr i lommeboka. Får ikke kjøpt så mye kjole for det, dessverre.

Ikke for å flisespikke her, men jeg er student og skal i bryllup snart, og jeg fant en (etter min mening, såklart) nydelig kjole på Cubus til 199,- kr :fnise:

http://cubus.com/Global/Cubus/Collection/100304_WOMAN_CU/25207555_STRIPE-DRESS_NAVY_DRESSES_S.png

Den ser kort ut på bildet, men den rekker meg akkurat til der kneskåla starter (jeg er ca 170 høy) og faller veldig fint :)

Skrevet

Ikke for å flisespikke her, men jeg er student og skal i bryllup snart, og jeg fant en (etter min mening, såklart) nydelig kjole på Cubus til 199,- kr :fnise:

http://cubus.com/Global/Cubus/Collection/100304_WOMAN_CU/25207555_STRIPE-DRESS_NAVY_DRESSES_S.png

Den ser kort ut på bildet, men den rekker meg akkurat til der kneskåla starter (jeg er ca 170 høy) og faller veldig fint :)

Og jeg synes den var alt for kjedelig og ikke så veldig pyntete å ha på seg i et bryllup. Så det er jo forskjellige meninger, jeg ville nok gått for den kjolen TS hadde og heller prøvd å forlenge den litt med tyll, hvis det er veldig viktig (jeg hadde ikke reagert hvis noen hadde hatt den lengden på kjole hvis det er mitt bryllup). :)

Skrevet

Det er mange som bruker så korte kjoler i bryllup nå om dagen. Jeg synes du kan ha den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...