Gå til innhold

Jeg er livredd russen

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå er det på`n igjen, 17 dager med et helvette for meg. Jeg HATER russetiden, fordi jeg er livredd for russen. De har aldri gjort meg noe, men jeg blir kvalm, uvel og får panikk av russ. Det går greit i byen og på butikken, men når kvelden kommer så går jeg ikke ut døren såvidt.

For 2.natt på rad har ikke hunden fått kveldstur pga redslen min. Jeg hører de, bråker, høy musikk, plystring og prating. Blir helt skjelven, låser alle dører og tar inn alle katter. Jeg er på vakt hele tiden, spretter opp bare jeg hører en lyd og er livredd..

Jeg vet ikke hvorfor jeg er slik, men jeg syntes det er så ubehagelig. Jeg klarer ikke gå ut døren når jeg vet russen er ute. Er jeg ute å går, og det kommer en russebuss prøver jeg å gjemme meg. Det ødelegger mai måned for meg, og jeg blir jo så flau også.. Jeg kan jo ikke si til vennene mine at jeg ikke blir med på fest fordi jeg er redd for russen. Siden jeg var 15 har jeg ikke drukket fra 29 april til 18 mai. Fordi jeg er redd..

Er det noen andre som kanskje kjenner seg litt igjen? eller har noen råd? Jeg hater å leve sånn her.. Kan jo bare være en periode, men det startet når jeg var 15, og jeg er nå 20..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får å si det sånn... russen startet å kjøre rundt 17.April. Så du har gått ute i full russe-tid, hvis du har gått tur med hunden din alle dagene utenom etter 1.Mai. Så det går nok bra. :)

Skrevet

Jeg har ikke noen råd desverre, men jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Russen er i mange tilfeller direkte farlige. Tilfeldige russ egget ned søstera mi når hun var 12 år gammel. Hun følte seg mobbet på grunn av dette lenge og slet med selvfølelsen. Hun begynte å lure på hva som var gale med henne og hvorfor akkurat hun ble plukket ut da hun var på vei hjem en kveld, hun kjente overhode ikke vedkommende.

Så har du de som skyter med paintball da, er jo ei jente (medruss i denne sammenhengen) som står i fare for å bli blind.

Skjønner godt din redsel...

Skrevet

Er jeg ute å går, og det kommer en russebuss prøver jeg å gjemme meg.

Det gjør jeg også når jeg ser en russebil haha! Jeg sa til typen her om dagen da han skulle ut "Du, prøv å ikke SE på RUSSEN", han synes jeg er fullstendig teitest..

Jeg tror innerst inne at de fleste russene jeg møter er hyggelige da. Innerst inne har jeg ingenting imot dem. Har vært hundre prosent i fred fra alle russene jeg har møtt bortsett fra da jeg selv var russ eller "kylling"..Så jeg aner ikke, men jeg blir faktisk redd.

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt redd når det kommer en russebil kjørendes forbi meg. Har ikke lyst til å bli dynket i vann og gud vet hva annet. Noen russ tror de kan gjøre som de vil pga de er russ. I går i byen hadde noen russ vannballonger som de kastet på folk som gikk forbi. Greit nok det men så kom det en eldre dame som satt i rullestol. De begynte å kaste vilt på henne. Du kunne jo se hun ikke likte det og hun sa slutt. De kastet også på hun som trilla rullestolen. Når folk sier stopp så synes jeg de skal stoppe! Jeg ble rett og slett provosert jeg. Noen russ klarer bare ikke å oppføre seg. Du vet jo aldri hva de kan finne på

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Når eg var liten syns eg det var gøy med russ, både for russekort og fordi vi stod ved veien og hadde vannkrig med de når de kjørte forbi. Spruta på bilene og russen.

Men eg var litt sånn når eg gikk på skolen (ungd. og vg), likte ikkje gå ute aleine f.eks og hadde hjertet litt i halsen når russebilene kjørte forbi, ingen ville havne på "terrorlista" deres. Men iløpet av årene blei eg spruta på 1 gang bare. Og det var ikkje så farlig. Heldigvis er russen her noenlunde normale i hodet og det eineste de gjør er å sprute vann på folk med vannpistoler og vanngevær, kanskje kasta noen vannballonger og surra lærerene sine biler inn i toalettpapir, tror de kanskje har kasta egg på biler også. Tror ikkje noen av russene de siste 5-6 årene har gjort noe verre enn det.

No er eg ikkje redd. Tror aldri russen hadde turt å gjøre noe mot folk som er voksne, de går heller etter ungdomsskole og videregående skole sine elever, "småttiser" som er lette mål og som heller gjør lite for å ta igjen. Lettere å takle sure elever enn sure voksne, for man aner ikkje hvordan ein voksen kommer til å reagere ;)

Om russen våger å gjøre fælt (understreker ordet fælt) mot meg kommer hver eineste ein av de som er med på det til å bli banka opp alikevel.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å bli plaget av russen etter at jeg var ferdig på VGS.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kunn blitt spruta på av russen. Ikke noe mere. Jeg er ikke redd for russen når jeg er sammen med andre men litt redd når jeg går alene. Jeg likte å russen veldig godt da jeg var mindre. Var veldig stas med russekort ja..

Gjest Enny
Skrevet

Den redselen høres sykelig ut! :s

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og grenser til redd for russen. Slik som de kidnapper folk og greier.. Fikk gjennomgå det på ungdomsskolen så er vel litt traumatisert ennå :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...