Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så et annet innlegg her på siden fra ei som var forelska i foreleseren sin. Jeg er ikke lærer, men jeg hadde noen lengre vikariater som lærer mens jeg studerte, så jeg har et visst innblikk i en lærers hverdag.

Det jeg lurer på her og nå er om det å være forelska i lærern hovedsakelig er et jentefenomen? Som lærer tok jeg på meg mye mer autoritet og bestemthet enn slik jeg er til vanlig, rett og slett for å holde orden i klassen. Jeg kan se for meg at en del jenter synes det er spennende med en bestemt mann med autoritet. I min tid som lærer merket jeg aldri noen ekstra oppmerksomhet fra noen av jentene, men så er nå jeg generelt en slik mann som aldri har skjønt meg på flørtetegn fra kvinner. Kvinner må omtrent stille seg nakne foran meg med en plakat der hun har skrevet at hun har lyst på meg før jeg skjønner noe. ;)

Da jeg selv gikk i grunnskolen og senere på videregående hadde jeg aldri noen som helst romantiske forestillinger om noen av mine kvinnelige lærere. Av de jeg kan huske var ingen spesielt fysisk attraktive, ei heller attraktive på andre måter for meg den gangen. I matematikk derimot hadde vi en mann som kom rett fra lærerskolen, og han hadde utseendet med seg. Jeg vet ikke om noen av jentene i klassen noengang falt for ham, jeg kjente ingen av jentene så godt at vi snakka om slikt.

På den andre tråden er det i øyeblikket en god håndfull jenter som har tilstått at de er/har vært forelska i lærern, men så langt bare en gutt. Kanskje vi kan klare å lage litt statistikk på det her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker at det var ett par av lærerinnene som var på vidergående som hadde en del av gutta etter seg. De var forholdsvis unge (sikkert rundt 25-30) og nyutdannet, så tror nok det går begge veier...

Gjest Gjest
Skrevet

Joda, jeg har vært forelska i mange lærere. Også relativt stygge middelaldrende menn. Og nok mest pga deres autoritet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...