Gå til innhold

Litt annerledes bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min kjære og jeg kommer begge fra familier med sterke tradisjoner, og rammene for bryllupet vårt er lagt: kirke, hvit kjole, smoking, tre retters middag, 98 av våre "nærmeste" familie og venner, syv kakeslag osv osv. Altså et ganske vanlig a4 bryllup som våre (tilsammen) fem søsken allerede har vært gjennom. Vi syns dette er helt greit, dette er jo det vi er vant med og forbinder med bryllup, men er det noen som har forslag til små ting gjennom dagen som kan gjør den bitte litt annerledes? Vi er jo bryllup nummer seks på fem år, og jeg gjerne at det skal bli litt ulikt de andre bryllupene... Gjestene er jo stort sett de samme også... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buffet i staden for tre retters? Tapas eller grillmat, kanskje.

Skrevet

ute vielse? kommer selvfølgelig an på når på året det skal være da

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner hadde temabryllup :)

60 tallet :)

Damene hadde skikkelige "grease" kjoler, og gutta hadde bukser med sleng og sidekjemmet hår :)

Gammeldagse solbriller, Elvis som sanger og cadillac som brudebil.

Kjolen til bruden var også kort og i 60-talls stil.

Hun hadde krøller i håret og hårbånd.

Alt var skikkelig gjennomført, og festen var skikkelig morsom!

Folk slipper seg liksom litt mer løs når de er "kledd ut" :)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Ta en titt rundt på ulike bryllupsblogger og hent ideer. Dere kan ha oppfinnsomme og originale borddekorasjoner. Lag morsommer navneskilt til gjestene med konversasjonsstartere? Vi skal ha kurs i norsk folkedans :fnise: pga en hel haug med utenlandske gjester og bunadsbryllup. Ha en annerledes bryllupskake? Kjøp deg noen speisa sko. Dere kan ha noen "overraskelser" under middagen, uten at jeg egentlig kommer på noe i farta, men noe musikk eller lettere humoristiske innslag, kanskje? Er invitasjonene sendt ut? Invitasjonene kan jo være litt originale, jeg så nettopp et sted som produserte bryllupsinvitasjoner på stoffservietter, det syntes jeg var litt kreativt. Ellers går det an å lage noe skikkelig hjemmesnekra greier, personlig preg er mye morsommere enn perfekt, synes jeg :)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang med solsikker som tema, og det var ekstremt godt gjennomført! Alt var i tema, brudebuketten, knapphullsblomstene, blomstene til brudepikene, pynten i kirka... brudebilen var til og med en knallgul boble cabriolet, pyntet med solsikker. Det var sååå stilig! Ikke det at dere må ha solsikker som tema, men gjennomfør et veldig tydelig tema, det kan gjøre bryllupet veldig spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...