Caramello Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Hei! Min kjære bestemor fyller snart år, hun blir 78 år gammel. Har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal gi henne. Ting og tang er uaktuelt, da hun har alt hun trenger... Parfyme, håndklær, kroppspleieprodukter osv, er litt "oppbrukt", det er det jeg gir hver eneste gang.. Tanken på å scrappe et album med familiebilder har streifet meg, men det rekker jeg ikke innen hun har bursdag :/ Såå.. Noen som har noen gode idèer til hva jeg kan gi henne i gave?
Marabou Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Litt feil forum men. Finner kanskje noe i denne tråden? Der har du jo bidratt med tips selv, ser jeg http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=475683
Marshmallow Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Hva med teaterbilletter? En til henne og en til deg, så får dere en koselig kveld sammen? Evt et gavekort på noe annet dere kan gjøre sammen?
Solbærsaft Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Jeg syns du skal satse på mat eller opplevelse. Når man har blitt 78 år, så er det sjeldent at man mangler ting. Hva med teaterbilletter som marshmallow foreslår? Eller hjemmelagde godterier?
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Konsertbilletter - 1 billett til henne og 1 til deg (dersom hun er alene, har hun ektefelle blir dette litt mer tricky) Kinobilletter - akkurat det samme En kurv med god mat / kulinariske fristelser. Gavekort på restaurant som serverer ovennevnte. En god bok eller tre. CD med favorittmusikken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Noe du gjør sammen med henne, konsert, teater, restaurant. Inviter henne ut og tilbring tiden sammen med henne. Bedre presang finner du ikke.
ablaze Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Hei Jeg gikk på Ostehuset i Sandnes og kjøpte julegave til bestemor. Her selger de mange forskjellige kaffe- og tesorter, hjemmelaget konfekt, ost, kjekt o.s.v. Kjøpte noe forskjellig kaffe og litt diverse søtt.. Ble veldig godt mottatt
Amys Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Min bestemor blir iallfall veldig glad for noe som jeg har laget selv, f.eks en boks med kaker eller liknende. Hun er også en av de som absolutt ikke trenger mer ting og tang
Frøken Mitzi Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 En opplevelse for dere to sammen, som flere andre foreslår. Og så kan du starte på scrapbook nå, så har du den klar til jul
Kara W Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Stemmer også for en opplevelse. Ellers er det mange praktiske ting som gamle kan ha nytte av, men som de ikke vil kjøpe selv. Hvis hun begynner å bli dårlig til bens kan det f.eks være fint med en trådløs telefon, slik at hun slipper å gå så langt når telefonen ringer. Observer litt hva som er vanskelig for henne i hverdagen og prøv å finne en løsning på det. De fleste synes det er totalt bortkastet penger i begynnelsen, men etterhvert som de blir vandt til den nye ordningen blir de veldig glad for det. Vi bodde ganske langt unna farmor, og så henne bare et par ganger i året. Til henne kjøpte vi 12 gavekort i den lokale blomsterbutikken. Da kunne hun få en ny blomst og tenke på oss hver måned. Om hun ikke er så glad i blomster kan du kanskje kjøpe gavekort på en delikatessebutikk el.l. Mormor drar utenlands hver vinter. Til hennes bursdag har vi planer om å kjøpe en elektronisk bilderamme og fylle med bilder av familien og kjente steder. Da kan hun ta med seg denne og ha mange bilder å kose seg med hele vinteren. Mindre og lettere enn et helt fotoalbum. Hvis vi husker kan vi også fylle på før hun reiser hvert år, slik at hun alltid har oppdaterte bilder.
Jade Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 (endret) Scrapbooking hørtes veldig fint ut. Men du kan jo lage en fotobok. Det går jo litt fortere. Jeg lagde fotobok i julegaver, og det ble stor suksess! <- bilderamme-ideen til Kara W hørtes også helt super ut!! Kjøp isåfall noe skikkelig. Få testet den i butikken, og velg minst en A5-størrelse! Velg også en med en fin ramme på! Og en som du kan ha minnekort i, og som kan byttes ut med et større om behovet skulle være der. Har hun pc selv, kan dere kanskje velge en brukervennlig en som hun klarer å legge inn bilder på selv. Endret 5. mai 2010 av Jade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå