Katarinaz Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Hei! Jeg har en kjæreste som bor i Trondheim. Selv bor jeg i Oslo. Han er russ i år, og jeg er et år yngre. Vi er altså i et avstandsforhold. Jeg er av den typen som blir utrolig lett sjalu. Jeg hater å være sjalu, det er en helt utrolig ubehagelig følelse som jeg helst vil unngå. Men han møter ofte nye jenter, og har mange jentevenner i tillegg. Selvfølgelig skal han få lov til å ha jentevenner, det har jeg ingenting i mot. Men for litt siden kranglet vi om dette. Han forklarte meg at han ikke ser på et kyss som noe som helst farlig, og synes det var greit å kysse andre jenter når han var i et forhold. Jeg syns ikke dette er greit i det hele tatt, og han sa han skulle respektere det. Men bare tanken på at han gjerne kunne tenke seg å kysse en annen jente, er grusom. Hver gang han er ute på fest, og jeg sitter hjemme har jeg utrolig vond følelse. Han er russ, og russetiden handler jo ganske mye om fyll og moro. Og man vet aldri hva som kan skje. Det er også ekstra vanskelig for meg, i og med at jeg ser han 1-2 ganger i måneden. Noen som kan hjelpe meg med sjalusien? Er jeg for streng når jeg sier jeg ikke synes noe om kyssing med andre jenter? Trenger sårt noen tips.
thirteen Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Kyssing av andre jenter når man er i et forhold. FyFy! Sjalusi er en utrolig ekkel følelse, og er ofte verre for den som er sjalu, enn for den som opplever sjalusi. Vet ikke om noen gode råd for å bli kvitt den, men han mater virkelig sjalusien din ved å kysse andre jenter... Mener nå jeg!
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Kysse andre jenter mens man er i forhold burde absolutt ikke være greit. Selv sliter jeg med sjalusi/tillitt og er nesten i samme situasjon som deg. Bortsett fra at vi ikke er russ, men er ute å fester og har det gøy hver for oss. Det jeg prøver å gjøre er å sette meg selv foran, det vil si at jeg er viktigere. Så hvis han er ute på byen/i fylla og gjør noe bøll, så er han ikke verdt det fordi jeg er viktigere;) Det er ikke så mye jeg får gjort likevel, og det vil også bety at han ikke er så interessert i meg, som det jeg er i han. Det beste er at man har ren og fin samvittighet selv. Det er også her i forhold til sjalusi eller mangel på tillitt jeg prøver å tenke at jeg skal velge mine kamper/krangler med omhu. Jeg maser ikke på ham om han var ute eller om hva han gjorde osv. Spør om han hadde det moro, også lar jeg det være med det. Spør ikke om andre jenter som var tilstede, spør ikke om han danset med noen, spør ikke om spørsmål jeg helst ikke vil vite svar på. Høres kanskje egoistisk ut å sette meg selv som nummer en. Det er bare at det er mye lettere når jeg har mitt liv og mine ting - kjærester kommer og går. Den rette kjæresten, han består. Kanskje ikke helt tips og triks, men hvertfall i grove trekk hvordan jeg prøver å tenke. Det er ikke alltid like lett, men det hjelper på. Det gjør også at jeg nyter mer å være sammen med ham når vi først er med hverandre. =)
Katarinaz Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2010 Tusen takk for tips! Bra dere mener kyssing ikke er lov i et forhold, det var betryggende å vite at jeg ikke er for streng :-) thirteen: Enig! Det er helt grusomt. Men jeg har snakket mye med han, og fått det klart frem at jeg syns det er ubehagelig at han ser på å kysse andre jenter som helt greit. Det er helt uakseptabelt for meg. Han har sagt jeg kan stole på han, så da må jeg vel egentlig bare prøve å gjøre det. Anonym: Takk for tipsene! Jeg prøver egentlig ikke å spørre så mye, og heller la han ha hatt en fin kveld. Men noen ganger tar virkelig sjalusien overhånd, og det ender som oftest i krangel. Er ikke noe gøy det nei. Men neste gang skal jeg prøve å ikke tenke mye på det, og heller fokusere på meg selv. Så får vi bare håpe denne kjæresten består! :-D
Katarinaz Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2010 Okei, dere.. jeg har virkelig problemer. Jeg fikk nå vite at han fikk bokseren signert av 10 jenter i går, og jeg reagerer på en måte som føles helt grusom. Jeg sitter og fryser og rister, og tårene renner. Jeg overreagerer, det er ikke noe som helst farlig. Men jeg sliter med å kontrollere dette. Er dette så ille at jeg faktisk burde vurdere psykolog, eller går det over?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 ÅÅåh! Kjære deg! Slapp av Skatarina! Det går nok fint! Hvordan fikk du vite det? Det er vondt nå, men bit det litt i deg. Ikke bli kjærsten som maser, for da skaper du bare avstand. Jeg hadde ikke likt det der selv, men det har heller ikke skjedd noe annet enn at de har signert på bokseren hans. Det er russetid - han er bare russ en gang i livet (forhåpentligvis) Så lenge han ikke har fortalt deg noe, så har det ikke skjedd noe galt;-) OG hadde det vært galt, så hadde han ikke fortalt det til deg. Du er russ neste år! La 10 gutter signere stringen din! :D hilsen meg som var anonym tidligere! *klemme*
Katarinaz Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2010 Jeg håper dette løser seg Det hadde ikke skjedd noe mer enn at de skrev på bokseren hans. Jeg la ut alt om hva jeg følte. Alle kortene på bordet. Jeg forklarte hva jeg syns var greit, og hva som ikke var greit. Og han sa han skulle respektere det. Men jeg vil ikke tvinne han rundt fingeren og bestemme over han. Så jeg lovte at jeg skulle jobbe med sjalusien min. Det kan bli vanskelig, men det må visst virkelig til. Neste år skal 10 gutter signere stringen min, det er den første russeknuta jeg skal ta! Tusen tusen takk for svar. Det hjelper å ha noen som roer en ned :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Det går nok kjempe fint! =) Dessuten, det er deg han er kjæreste med. Hvis han skulle finne på noe tull i russetiden sin, så hadde han mest sannsynlig dumpet deg før den begynte. Prøv å finn på koselige ting som du liker og dyrk det frem til 17. mai... da vil hele denne greia være over.
Charlie28 Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Uff... russetid når en ikke er russ selv er noe kjipe greier! Har opplevd det selv, så vet at det er grusomt å sitte å vente og tenke hele tiden. Eneste jeg kan si er at du IKKE er urimelig. Han er sammen med deg, og dersom det er noe han er interessert i så bør han ta hensyn til dine følelser. Dersom han bryr deg og deg og hva du føler. DU må bare holde ut. Vet at det vil bli noen grusomme uker, men det går over.. Håper bare at han ikke er altfor gal og vill. Når en er sammen med noen så oppfører man seg anderledes enn viss en er singel. Så enkelt er det. Masse lykke til!! Forresten.. Dersom du skal være russ neste år, så hjelper det ikke noe på å være sånn som han var når han va russ.. Det får deg bare til å virke teit, da det va slike ting DU sa at ikke var greit. Er det plutselig greit hvis DU gjør det? Her er det snakk om lik respekt. Kanskje hvis han ser at du tar hensyn til han, så gjør han det lettere for deg? Når en er sammen går det ikke ut på å gjøre den andre sjalu, men å bygge hverandre opp og være god!!
Katarinaz Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2010 Tusen hjertelig takk for svar, det hjelper virkelig! Det virker som om ting begynner å roe seg litt ned, og jeg har også klart å ikke bli helt hysterisk over ting! Skal faktisk til han i helga, så får se hvordan det blir.. Charlie28: Når jeg tenker meg om, så er vel ikke det å ta igjen det smarteste nei. Men det virket jo som om det ikke brydde han at jenter signerte bokseren hans, så da er det vel likt for meg! Men alt kan jo skje på et år, så det får jeg ta når den tiden kommer. Jeg er veldig enig med deg om at det handler om å være god mot hverandre, ikke gjøre hverandre sjalu. Takk for støttende ord! Dette skal nok gå så bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå