Gå til innhold

Trenger motiverende/ støttende ord

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk i går en telefon fra min gode venninne som jeg spurte om å være forlover til meg. Da hun ble spurt visste vi hun var syk, men også at hun skulle bli bra. Nå har det imidlertid blitt slik at hun ikke er blitt særlig bedre likevel og hun ser ikke råd for å komme i bryllupet mitt. (Utfordringen: det er snakk om ekstrem matintolleranse og spesialtilspasset mat. Hun er opperert i magen og har nå store restrikskjoner på hva hun kan spise og hvordan dette blir tilberedt. Det er ikke bare bare å få et hotell kjøkken til å lage mat til henne og det er heller ikke bare bare å transportere mat i buss/ på tog om sommeren (hun har nemlig ikke bil - så buss/tog ville blitt transportmiddelet hennes))

Så jeg står nå uten forlover!

Hun fikk skrevet under på papiret så det er iallfall i orden.

Denne beskjeden knekte meg helt i går.

Ikke nok med at hun ikke kan komme - men ingen av mine andre venninner kan komme heller.

Den ene bor i Usa for en 2 års periode med mann og fire barn (så litt lang reisevei), en annen har planlagt ferien sin, en tredje skal i et annet bryllup, en fjerde må jobbe (ny jobb i år og ikke opparbeidet seg ferie), og den siste har også planlagt ferie...

Resultatet er med andre ord at det ikke kommer en eneste person som jeg virkelig hadde ønsket skulle være der denne dagen. Og jeg har heller ingen andre jeg kan spørre om å være forlover til meg.

Lysten til å planlegge bryllupet videre er ikke akkurat på topp.

Jeg har lyst å avlyse det hele.

Blir ikke så gøy å gjennomføre dette bryllupet når det mer eller mindre blir KUN hans familie. Han har stor familie - 7 tanter og onkler og 5 sett med fetter og kusiner. Jeg har hele 7 stk i min familie...

Håper på gode støttende ord fra dere her inne... For jeg er lei meg, deppa, demotivert og rådløs...

Endret av hegejenta30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg; :kose:

Det er ikke vanskelig å forstå dine følelser akkurat nå.

Jeg tror desverre ikke at jeg har noen ord gode nok til å kunne trøste deg med...selv om jeg så gjerne skulle.

Det som slår meg når jeg leser det du skriver, er at om noen år så kan det hende jeg står i samme situasjonen selv. Jeg har ingen kontakt med min familie..og om da venner ikke kunne komme i et evt bryllup så hadde jeg garantert hatt det på samme måte som du nå.

Det jeg kan gjøre er å sende deg varme og gode tanker, og ikke minst klemmer over eteren til deg :klem:

• Liker 1
Skrevet

En ting skulle jeg gjort for det, om vi hadde bodd nærme hverandre. Det er å ta deg med ut på kaffe. Sånn for å blåse tanken og få ut frustrasjonene. Det hadde du fortjent :klemmer:

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert. Men ofte kan problemer løses hvis man bruker litt penger. Er det mulig å få en taxi til å kjøre maten til forloveren din? Er sikker på at en drosje vil gjøre dette dersom dere avtaler og betaler på forhånd.

Håper at det ordner seg for deg, vet ikke hva annet jeg skal si :klemmer:

Skrevet

Uff, så kjedelig!

Men er det ingen mulighet for at man får laget noe mat hun kan spise altså? Det skjønner jeg ikke helt. Eller er problemet at hun er for syk til å reise overhodet?

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Poenget er ikke -hvordan- man gifter seg, men -hvem- man gifter seg med.

Hva så om vennene dine ikke kan komme? Joda, trist at de ikke kan. Men du skal gifte deg med din kjære. Dagen er vel flott uansett?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Poenget er ikke -hvordan- man gifter seg, men -hvem- man gifter seg med.

Hva så om vennene dine ikke kan komme? Joda, trist at de ikke kan. Men du skal gifte deg med din kjære. Dagen er vel flott uansett?

Skriver under på denne. Da jeg giftet meg var det bare mitt søsken med ektefelle og barn tilstede fra "min side", resten av gjestene var mannens familie. Det ble en flott dag likevel!

Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert. Men ofte kan problemer løses hvis man bruker litt penger. Er det mulig å få en taxi til å kjøre maten til forloveren din? Er sikker på at en drosje vil gjøre dette dersom dere avtaler og betaler på forhånd.

Håper at det ordner seg for deg, vet ikke hva annet jeg skal si :klemmer:

Hun bor i Oslo (uten bil) - og bryllupet er på Hvaler. Så det er litt langt for en taxi.

Når det gjelder matintolleransen så tåler hun ikke egg, melk, mel, sukker eller løk. I tillegg må man være sikker på at det man tilbereder maten med/på/i er så grundig rengjort at det ikke er fare for "smitte" mellom maten...

Det er så ille at hun blir liggende om hun får i seg feil type mat. Jeg ønsker henne frisk og oppegående - så skjønner hun syns dette blir vanskelig...

Dere har alle rett - det viktigste er HVEM jeg gifter meg med.

Det er jo tross alt ikke gjestene jeg skal gifte meg med.

Det er bare litt tungt/leit å tenke tiden før vielsen. Hos frisøren med forlover, bli kledd på og gjort klar av henne... Hadde gledet meg til det...

Har fellt noen tårer siste døgn.

Prøver jo å tenke på andre ting... men ikke enkelt!

Tar imot alle klemmer med STOR takk!

Skrevet

Dette var ikke lett nei. Håper at du ikke avlyser, det viktigste av alt er jo å få mannen i ditt liv! Du skal se at dere kommer til å få en fantastisk dag uansett tror jeg. Masse lykke til! *Trøsteklemme*

Gjest Iril
Skrevet

Er det ingen i din manns familie som kan tre inn som forlover da? En søster eller noe?

Skrevet

Hvordan tilbereder hun mat hjemme da? selv antar jeg... Kan vel lage mat selv, ta det med i en boks el og varme det i denne på hotellet... hvis jeg hadde så ekstrem intoleranse hadde jeg ikke hatt noe imot å ta med mat selv. Spes hvis det var så sårt for besteveninna mi.

:duskedame: heier på deg

Skrevet

Oh..jeg skjønner det med allergien ja, det kan man bli virkelig syk av.

Men ingen av dere kjenner noen som kan lage allergimat da? Har en venn elns som kan lage maten til henne alene?

Selv har jeg 3 ulike dietter i huset pga barna mine. melkesukker, melk generelt, sukker. Til tider var det ekstrem diett for egg og gluten også.

Dersom dere kjenner noen som kan lage mat, så bør det ikke være problem å få laget maten til veninna di :)

Og ettersom hun er så allergisk så aksepterer hun vel at maten hennes er annerledes enn de andre gjestene sin. At den ser litt annerledes ut osv mener jeg. Jeg hadde nok foretrukket medbrakt, oppvarmet mat selv dersom jeg hadde hatt så mye allergi.

kanskje dere finner noen som kan koke hennes mat? og noen som kan lage en kake som hun kan spise?

Ønsker dere/ deg lykke til!

Gjest Nanne70
Skrevet

Skjønner at du er nedfor og lei deg akkurat nå, men det er jo ikke sikkert at alt er like håpløst som du synes det virker. Mange gode tips til å løse matsituasjonen har du jo allerede fått. Er det ingen av din kommende manns venner eller familie som kan hente venninnen din dagen før bryllupet og så kan hun overnatte hos dere til bryllupsdagen?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hun kunne ikke tatt med redskaper til matlagingen selv, f eks? Eller selv om det er mye mat som er vanskelig å frakte i et par-tre timer midt på sommeren finnes det helt sikkert også retter som tåler det, og det finnes kjølebager og -poser. Maten kan varmes opp i en medbrakt ildfast form/gryte osv. Men det er jo egentlig trådstarters venninne som må vurdere disse mulighetene, ikke trådstarter selv, un har kanskje nok å tenke på :) Uansett blir det nok en fin dag, og det er viktig å ikke fokusere på det som av en eller annen grunn ikke ordner seg. Skjønner godt at det er stress og leit, men prøv å ikke tenke for mye på det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Kontakt stedet som skal lage mat. Spør dem hva som er mulig. Er det ikke verdt å legge litt innsats i å prøve å få venninnen din til brylluppet? Jeg ville gjort det meste som stod i min makt.

Skrevet

Hva med leiebil? Eller om noen du kjenner kan kjøre henne denne dagen? Oslo-Hvaler er jo ikke så langt. Er det ingen andre gjester i bryllupet som bor i Oslo, eller må gjennom Oslo på vei sørover?

Dersom det ikke er mulig ville jeg fokusert på å glede meg til dagen slik den blir. Man trenger ikke å ha en aktiv forlover til stede i et bryllup. Bare noen som signerer som vitner. Gled deg til å tilbringe dagen med din kjære, og ha fokus på han. Deretter ville jeg planlagt en venninnekveld på et senere tidspunkt der de har tid og bedre muligheter for å møte og gledet meg til dette.

Skrevet

jeg ville satt himmel og jord i bevegelse for at hun kunne delta - forutsatt at hun ikke er for syk til det selv.

det betyr ordna med skyss, det betyr og ordna slik at hun fikk mat hun tålte. Det er ikke veldig langt fra Hvaler til Oslo, og blir det for voldsomt for henne å reise med offentlig, så er det ikke veldig problematisk å hente/bringe henne.

Andre har kommet med råd ang. maten-

Dette er ikke noe problem - hun kan komme så sant du/dere bistår med tilrettelegging, og igjen - hun ikke selv er for dårlig til å ha glede av det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det med maten ser jeg ikke helt problemet med. har selv en liksom lillesøster som har samme allergi - løken og det har gått bra selv om hun har vært i mange bryllup. moren pleier å ta med mat selv

Gjest Blondie65
Skrevet

Har denne jenten sertifikat og kan kjøre selv? Hva om dere leier bil til henne slik at hun kan transportere seg selv og kjølebagen med mat til brylluppet?

Skrevet

Det er dårlig med søstre...

Er enebarn selv, og min kjære har to brødre og tviler på at den eldste av de stiller i kjole :fnise: str xxl med mekke-fingre - blir sikkert kjempesøt :fnise:

Når det gjelder denne venninnen føler jeg ikke at jeg kan tvinge henne til å komme heller.

Ene delen av festen skjer på et hotell og resten hjemme hos min kjæres foreldre. Så der er iallfall muligheten til å få laget seg mat tilstede med bedbrakte tilberednings-redskaper. Jeg er også sikker på at hotellet/resturanten der er behjelpelige med å tilberede riktig mat til henne om de får instruksjoner.

Jeg har tenkt masse på dette - og kommet fram til (som dere andre) at det meste er mulig om man går inn for det - og ikke minst spørr om det er mulig. Men som sagt føler ikke for å tvinge noen til å delta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...