Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 jeg får tør hud etter jeg har dusket med litt tørre flekker i ansiktet, men dette er FØR jeg tar på ansiktskrem. Når jeg tar tatt på det, så har jeg fin hud hele dagen. Har jeg ta tør hud eller normal/blandingshud? ( jeg skal kjøpe meg fuktighetskrem) hvis dere har noen gode tips, så kom gjerne med dem!
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 du må utdybe litt mer, har du noe kviser, store porer, får du "fett" i pannen o.l
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 du må utdybe litt mer, har du noe kviser, store porer, får du "fett" i pannen o.l jeg har ikke så ofte kviser, men kan dukke opp en og annen.. jeg har svarte hudormer på haken og i nesegropen. føler meg aldri blank eller noe i pannen... jeg blir som sagt tørr i huden(spesielt kinnene) når jeg har dusket og IKKE smurt meg etterpå. men når jeg smører, kan jeg gå en hel dag med "perfekt" hud. verken tørr eller fet. (jeg er 30 år)
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Kanskje du begynner å få voksen hud. Om du ikke drar og tar analyse hos hudpleier, og du ikke får lett kviser så ville jeg prøvd krem for tørr hud eller normal hud. Kommer vel litt ann på hvor mye fukt du trenger. Vet noen kremer for tørr hud kan være ekstremt fete
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 men huden tar vel ikke skade av for fete kremer?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 men huden tar vel ikke skade av for fete kremer? Nei, men man kan bli blank av det selv om man ikke sliter med blankhet fra før.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 men huden tar vel ikke skade av for fete kremer? jo.. den kan bli kvisette pga porene blir tettet
Jade Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Jeg vil anbefale deg å oppsøke en hudpleier. Det er mange som finner riktig hudtype for deg helt gratis og uten forpliktelser! Utifra din beskrivelse, så vil jeg tippe at du har tørr hudtype. Men en slik vurdering er best å ta "face to face" med en som har peiling på slikt, og gjerne kan se og kjenne på huden din
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 men tar ikke hudpleier veldig godt betalt for en slik sjekk? må man bestille time eller kan man stikke innom?
Fluffe Skrevet 1. mai 2010 #10 Skrevet 1. mai 2010 stikk innom en kosmetikk butikk av de litt dyrere sorten.der er det gjerne folk som er utdannet hudpleiere der
Gjest tussa65 Skrevet 1. mai 2010 #11 Skrevet 1. mai 2010 men tar ikke hudpleier veldig godt betalt for en slik sjekk? må man bestille time eller kan man stikke innom? Ring din nærmeste hudpleiesalong å si at du ønsker en hudanalyse. Det er gratis og dem ser fort hvilken hudtype du har.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #12 Skrevet 1. mai 2010 tusen takk for hjelpen... men bare et siste spm: må man komme dit uten sminke på huden? jeg bruker til daglig fondation...
Jade Skrevet 1. mai 2010 #13 Skrevet 1. mai 2010 de vil nok da fjerne sminken for å se. Evt at du fjerner sminken selv. Men spør når du bestiller time. Sikkert ikke alle som gjør dette gratis, men mange, ihvertfall!
Fluffe Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 vannskelig å annalysere en hud med masse sminke på..hehe. tro meg
mari4ever Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 tusen takk for hjelpen... men bare et siste spm: må man komme dit uten sminke på huden? jeg bruker til daglig fondation... Dette velger du selv. hvis du føler deg mer komfortabel med sminke på så har du det, hvis du føler deg komfortabel uten kom uten. Når vi renser vekk makeup tar det 4 ganger, istedenfor 2. Etter i fra beskrivelsen din høres det ut som du har en typsik kombinert hud som er fuktighetsfattig
Jade Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Du har fuktfattig hud! Men er det ikke vesentlig om hun har tørr eller fet hudtype også? For man kan vel være fuktfattig i begge tilfeller? Og det har vel litt og si på hvilke produkter hun skal velge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå