Gjest Phalaenopsy Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Kanskje et litt merkelig spørsmål, men.... Hvor blir mascaragugget av? Da mener jeg det som samler seg når man for eksempel vasker av sminken i dusjen. Man kan ofte pille vekk gugg etterpå, men noe forsvinner jo rett og slett bak øynene. Jeg hørte en gang en historie om at moren til en venninne av meg måtte operere vekk en sånn stor klump med sminkegugg, fordi det hadde samlet seg bak øynene over mange år. Hun var visst veldig slurvete med å fjerne sminken om kvelden o.l. Nå skal det sies at dette ble jeg fortalt da jeg var rundt 10 år, og denne venninna mi var 7-8 år, så hvor mye sannhet det er i det er jeg heller usikker på
Gjest Nanette Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Usj... Så ekkelt! Skal bli flinkere til å rengjøre sminken på kveldene ser jeg. Men om det er noe sannhet i den historien vet jeg ikke. Hørtes veldig ekkelt ut.
fairywing Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har selv hørt om kvinner som har operert bort en teskje med smiinke som har samlet seg med øynene/poser under øynene. Men noe kommer faktisk ut igjen også...tro det eller ei, men gjennom nesen. Jeg foreksepmel sminker meg med våt-eyeliner og bommer jo fra tid til annen og når jeg snyter meg kommer det faktisk sort eyeliner ut nesen. Men flere får operert bort synlige poser under øynene og da kan legen finne sminke rester der...
Gjest Nanette Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har vært med og assistert på et sånt inngrep, men de fant ikke noe sminkegugg akkurat... fettkuler derimot var det massevis av.
Jade Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Jeg tror jeg slutter å sminke meg :O Ihvertfall ALDRI sovne uten å fjerne mascaraen/sminken først! Prøver å ta en omgang med spiss q-tips "inni" øyet og "rulle inn" gugge.
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Vræææl! Nå ble jeg litt redd her! Dette var kjempeekkelt jo.. Jeg har faktisk aldri tenkt over det, fordi jeg har alltid sett for meg at det kommer ut med 'øyegugga'. (Finner jo alltid litt mascararester i den..) Kanskje ikke alt gjør det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Jeg tror ikke noe som helst på sånne skrøne historier. Men jeg skjønte egentlig ikke spørsmålet ditt. Hvor blir det av mascaragugget? Du har jo fjernet mascaraen, noe vil fortsatt ligge på øyeslimhinnen, dette kommer til øyekroken. Hvis du ikke fjerner mascaraen så griser man mye utover når man sover, noe blir igjen på vippene og noe ender i øyekroken.
Gjest Phalaenopsy Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Jeg tror ikke noe som helst på sånne skrøne historier. Men jeg skjønte egentlig ikke spørsmålet ditt. Hvor blir det av mascaragugget? Du har jo fjernet mascaraen, noe vil fortsatt ligge på øyeslimhinnen, dette kommer til øyekroken. Hvis du ikke fjerner mascaraen så griser man mye utover når man sover, noe blir igjen på vippene og noe ender i øyekroken. Når jeg dusjer og "gnir" bort sminken, så samler det seg gugg. Noe forsvinner i gnukkinga, og noe samler seg i øynene. Når jeg da ser meg i speilet kan jeg pille bort gugg med fingrer og q-tips. Men ofte kan jeg også være vitne til gugg som bare forsvinner bak øynene uten at jeg får tak i det Og har aldri opplevd at dette kommer frem igjen, eller ut gjennom nesen (ikke synlig for meg hvertfall) eller lignende. Så jeg lurte vel egentlig på hvor dette som forsvinner bak øynene blir av, og om det er noe sannhet i den skrekkhistoria jeg hørte for mange år siden. Kanskje er jeg helt unormal som opplever at gugg forsvinner for meg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Seriøst - får dere mascara og annen øyesminke på "øyeeplene"???? Har jeg ALDRI opplevd! Det hender kanskje en sjelden gang i blant at noe sminkerester samler seg i øyekroken under fjerning med bomull/dusj/eller om jeg har sovnet med sminke på, men jeg får da ikke noe inne på øyet - det er jo kjempeirriterende og vondt med en liten øyevippe til og med...
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Facinerende å høre om sminkehygienen. Jeg slurvet med fjerning av makeup helt til en bekjent opererte bort poser under øynene. De hadde ikke funnet sminkerester nei, men det de sa var at på grunn av manglende sminkefjerning økte poseproblemet (altså at fettkulene ble dannet pga manglende sminkefjerning). Etter det har det aldri vært snakk om noe annet enn sminkefjerning. I dagens våtserviett verden er jo virkelig ikke dette et problem lenger (verre før da man brukte bomullsdott, som jeg ofte fikk på øyet). Jeg dusjer ikke med sminke ... Den fjernes før jeg går i dusjen. Endret 2. mai 2010 av Blondie65
Gjest Katee Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 Facinerende å høre om sminkehygienen. Jeg slurvet med fjerning av makeup helt til en bekjent opererte bort poser under øynene. De hadde ikke funnet sminkerester nei, men det de sa var at på grunn av manglende sminkefjerning økte poseproblemet (altså at fettkulene ble dannet pga manglende sminkefjerning). Etter det har det aldri vært snakk om noe annet enn sminkefjerning. I dagens våtserviett verden er jo virkelig ikke dette et problem lenger (verre før da man brukte bomullsdott, som jeg ofte fikk på øyet). Jeg dusjer ikke med sminke ... Den fjernes før jeg går i dusjen. Hvis man kunne bruke våtservietter da...
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 Hvis man kunne bruke våtservietter da... Hvis noen hadde fjernet våtservietter fra markedet hadde jeg gått over til vaskeklut og sminkefjerner. Hvis man ikke kan bruke sminkefjerner så kan man vel kanskje bruke andre typer såpe (for allergikere). Det er uansett ikke litt aktuelt en gang å gå tilbake til bomullsdott.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #16 Skrevet 3. mai 2010 Høres ut som en vandrehistorie. Overflødig maskara samler seg da i øyekroken, og kan pilles ut sammen med den andre gugga.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #17 Skrevet 3. mai 2010 Hvis noen hadde fjernet våtservietter fra markedet hadde jeg gått over til vaskeklut og sminkefjerner. Hvis man ikke kan bruke sminkefjerner så kan man vel kanskje bruke andre typer såpe (for allergikere). Det er uansett ikke litt aktuelt en gang å gå tilbake til bomullsdott. Bomullspads i stedet for bomullsdotter? Når jeg dusjer og "gnir" bort sminken, så samler det seg gugg. Noe forsvinner i gnukkinga, og noe samler seg i øynene. Når jeg da ser meg i speilet kan jeg pille bort gugg med fingrer og q-tips. Men ofte kan jeg også være vitne til gugg som bare forsvinner bak øynene uten at jeg får tak i det Ikke at jeg er noen superekspert, men tviler på at dette faktisk "forsvinner bak øyeeplet". Sjekket under øvre og nedre øyelokk? Aldri opplevd at noen type sminke "forsvinner", men hender det setter seg under ett av øyelokkene, i de ytre øyekrokene eller sitter på det av øyeeplet som er synlig. Og hva med å faktisk fjerne sminken før du i det hele tatt går inn i dusjen?
Djungelvrål Skrevet 3. mai 2010 #18 Skrevet 3. mai 2010 Bomullspads i stedet for bomullsdotter? Ikke at jeg er noen superekspert, men tviler på at dette faktisk "forsvinner bak øyeeplet". Sjekket under øvre og nedre øyelokk? Aldri opplevd at noen type sminke "forsvinner", men hender det setter seg under ett av øyelokkene, i de ytre øyekrokene eller sitter på det av øyeeplet som er synlig. Og hva med å faktisk fjerne sminken før du i det hele tatt går inn i dusjen? Måtte du være anonym for å skrive det?
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #19 Skrevet 3. mai 2010 Måtte du være anonym for å skrive det? Må den anonyme brukeren som sa h*n tror det er en vandrerhistorie være anonym for å si det? Må jeg være nødt til å gjøre noe for å kunne gjøre det?
Djungelvrål Skrevet 3. mai 2010 #20 Skrevet 3. mai 2010 (endret) Må den anonyme brukeren som sa h*n tror det er en vandrerhistorie være anonym for å si det? Må jeg være nødt til å gjøre noe for å kunne gjøre det? Bare synes det er merkelig å måtte være anonym for å prate om maskaragugg, ikke så veldig sensitiv informasjon akkurat. Skjønner ikke logikken. Endret 3. mai 2010 av Vinnie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå