Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har en jente på 2 og et halvt år som i det siste er blitt helt umulig(ikke bare litt trassig)når hun skal kle på seg for å gå ut.Det virker som om hun er redd for å få vondt i tærne når hun skal ha på sko.Kanskje hun har hatt et mareritt om det eller noe.Og derfor vil hun ikke ha på de andre klærne heller. En dag når vi skulle kle på henne og gå ut gråt hun til hun nesten kastet opp.Det er umulig å få på henne sokker,sko,jakke og bukser.Hvis vi sier vi skal noe morsomt så vil hun heller bli hjemme enn å kle på seg.Det er et mareritt og få henne med ut.Men når vi har fått lurt på henne sko og prøver å få henne til å tenke på noe annet så er hun glad og kan løpe, hoppe osv.så det er ikke noe galt med føttene.Er det noen som har opplevd noe lignende?Det begynner å bli veldig slitsomt.Ender opp med å være inne hele dagen,og får verken frisk luft eller vært i aktivitet.
Caramba Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 (endret) Hmmmm............Høres ut som hun har fått en skikkelig fiks ide. Barn får plutselig sånne innfall og det trenger slett ikke være noe hun har drømt, men noe hun har fått for seg og bestemt seg for. Noen ganger må man bare være skikkelig streng, altså tvangspåkledning mens man prøver å ikke lage noe issue ut av situasjonen. Når min sønn nektet å kle på seg i den alderen så avledet jeg så godt jeg kunne ved å snakke om hvor morsomt det blir når vi skal gjøre ditt eller datt, mens jeg kledde på ham uten å lage noe nummer ut av det. Ikke alltid like lett, jeg kunne bli helt fortvilet av og til når ungen vred seg i alle retninger, stakk av og hyyyyyyyyyyyyyylte... Men vi har nå alltid kommet oss avgårde, da. Jeg vet at unger i den alderen kan slå seg skikkelig vrange og blånekte, men det blir ille hvis dere ikke kan være med på ting fordi hun nekter å kle på seg. Her må dere prøve å ikke gi dere og la henne "vinne" for da kan det ende som et skikkelig problem, feks at dere ikke kommer dere på jobb fordi hun blånekter å kle på seg klær om morgenen og dermed kommer man seg ikke i bhg. Har flere venniner som har pakket med seg en illsint unge omtrent i bare pysjen til barnehagen, eller tatt med seg ungen hjem uten yttertøy midt på vinteren fordi de ikke har villet kle på seg. Jeg har også stått lettere flau i gangen i barnehagen mens jeg har tvangspåkledd en illsint unge som ikke vil hjem, dress, vintersko og lue (samt forbannet det kalde landet vi lever i som gjør at vi må ha 1000 plagg på ungene ) Lykke til, håper det bedrer seg Endret 1. mai 2010 av Caramba
tingeling Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Muligens en banalt enkel idé, men hva om du en dag (når det regner og er skkkelig surt ute) og hun står i bleia og nekter; bare sier "OK, da går vi ut slik". Og så går dere ut uten sko og klær. Hvis det er kaldt nok så vil hun (forhåpentligvis) raskt oppdage at det ikke var så behagelig og så kan du spørre henne om hun vil gå inn så hun kan velge seg noen klær. Så kan det hende at hun vil ha kjole og det er jo greit så lenge hun har bukse også.
Kosteskaft Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Høres ut som skikkelig trass ja. Men sjekk for sikkerhetsskyld at skoene er passe, ikke gnager, etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå