Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Fikk ingenting av kjærsten min på bursdagen min. Har nå gått over en uke siden bursdagen og jeg har sett han flere ganger siden da. Fikk faktisk gave av svigermor og ble ganske så overrasket. Er jo ikke som om jeg forventer all verdens i gave, men hadde ihvertfall vært hyggelig med et kort synes jeg. Fikk bare en kort melding med grattis, og så var det liksom ikke noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Det holder ikke. Dersom dere nylig har blitt sammen kan jeg skjønne at han ikke vil gi en dyr gave. Men da gir man i det minste blomster. Jeg ville holdt avstand til han etter dette. Tar han ikke det hintet, så er han vel ikke verdt å ta vare på.
Gjest Mahareth Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Ikke alle pleier å gi gaver, men regner med han er vandt med å få når moren hans ga deg gave. Om du har sagt at du ikke ønsker deg noe er det litt din egen feil. Menn er ofte ikke flinke til å gjette at kvinner sier at de ikke ønsker seg noe fordi vi vil at de skal gi oss noe de selv kommer på
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Han er vant med å gi gaver. Jeg ga han gave til hans bursdag og til jul. Jeg fikk da også julegave av han. Så synes det her var skikkelig rart. Han er en veldig snill mann og han liker å vise at han er glad i meg. Har sakt at jeg ikke vil at han skal bruke masse penger på en gave til meg. Men at jeg hadde blitt veldig glad for et hyggelig kort, en koselig middag sammen eller noe slikt...
Gjest Marlo Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Det holder ikke. Dersom dere nylig har blitt sammen kan jeg skjønne at han ikke vil gi en dyr gave. Men da gir man i det minste blomster. Jeg ville holdt avstand til han etter dette. Tar han ikke det hintet, så er han vel ikke verdt å ta vare på. så typiske kvinnegreier dette her. Hva med å heller PRATE med han - ikke hold avstand og furt i håp om at han skal lese tankene og snu på femøringen og bli super forståelsesfull
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Nei har egentlig tenkt til å glemme hele greia. er ikke så viktig for meg akkurat. Men bare lurte litt på om det er normalt egentlig. Skrev ikke her for å få masse sympati og stakkars-meg-svar...
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 så typiske kvinnegreier dette her. Hva med å heller PRATE med han - ikke hold avstand og furt i håp om at han skal lese tankene og snu på femøringen og bli super forståelsesfull Det er fordi en mann skal forstå slike ting av seg selv, som at man gir kjæresten gave på bursdagen. Jeg ville rett og slett ikke giddet å ha en kjæreste som ikke ga meg gave på bursdagen. Jeg ville sett på han som sosialt tilbakestående og lite empatisk. Så taushet ville vært min reaksjon, og så ville jeg gjort det slutt.
Meruidi Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 prat med ham heller, det er det beste.. det er nok en logisk forklaring for dette;)
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 Nei har egentlig tenkt til å glemme hele greia. er ikke så viktig for meg akkurat. Men bare lurte litt på om det er normalt egentlig. Skrev ikke her for å få masse sympati og stakkars-meg-svar... Synes du høres litt selvutslettende ut. Det er klart du skal forvente deg gave av kjæresten din på bursdagen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #10 Skrevet 1. mai 2010 Så viktig er det virkelig ikke for meg. Jeg er oppvokst i en familie der man ikke gir så mange gaver (ting), men heller lager en god middag, skriver et hyggelig kort, går en tur sammen osv.. Så jeg prøvde å forklare dette for han at dette er sånt jeg setter mer pris på fremfor en ting. Mens han er oppvokst med å få haugevis av gaver både som barn og som voksen, og han bryr seg pent lite om alle disse tingene. Han tjener også godt og kjøper det han trenger/vil ha når han ønsker det.
Jade Skrevet 1. mai 2010 #11 Skrevet 1. mai 2010 Hvis du har sagt at du ikke vil han skal bruke masse penger på gave men heller laget en god middag, skrive et kort o.l., så har han sikkert bare fått med seg halvparten; at du ikke ønsker gave. Det er noen som ikke gir bursdagsgaver, men julegaver. Kanskje han er en av dem?
Hapzen Skrevet 1. mai 2010 #12 Skrevet 1. mai 2010 Han forsto det nok slik at han ikke skulle kjøpe presang til deg, og hvis han er slik som min mann så betyr ikke kort så mye. Du kan nevne at du hadde syntes det var fint med en liten oppmerksomhet selv om du ikke ba om presang. Han er nok bare glad du er ærlig. Jeg må f.eks. gi ordre til min kjære at han skal kjøpe blomster til meg når vi feirer jubileum, så er nok noen menn som bare trenger litt mer veiledning, hehe. For min del er det bare materialistiske ting som man ikke trenger å henge seg opp i egentlig, det beste er å åpne munnen, snakke og gi uttrykk for hva du forventer så skal du se at du får det neste gang
Jade Skrevet 1. mai 2010 #13 Skrevet 1. mai 2010 "Har sakt at jeg ikke vil at han skal bruke masse penger på en gave til meg" = "Jeg vil ikke ha gave" på mannespråk
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #14 Skrevet 1. mai 2010 Jeg syns at man kan forvente en liten oppmerksomhet på bursdagen sin og til jul, det er hvertfall i min kultur! Til jubileum eller valentines day har jeg lært meg til å ikke forvente noe, men blir veldig glad hvis jeg får noe. skjønner godt hvis du er litt skuffet jeg, men tror jeg rett og slett hadde spurt han! hva er det verste han kan si egentlig?
Gjest Nanette Skrevet 1. mai 2010 #15 Skrevet 1. mai 2010 Har opplevd det samme, med to kjærester faktisk! Ikke noe gøy nei! Etter sånt mistenker jeg vedkommende for å ha lav iq eller iallefall lav eq.
Havbris Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 Det er fordi en mann skal forstå slike ting av seg selv, som at man gir kjæresten gave på bursdagen. Jeg ville rett og slett ikke giddet å ha en kjæreste som ikke ga meg gave på bursdagen. Jeg ville sett på han som sosialt tilbakestående og lite empatisk. Så taushet ville vært min reaksjon, og så ville jeg gjort det slutt. Tja. Hvis det ikke skulle mer til for å bryte et forhold, enn dette så er vel forholdet i utgangspunktet ganske tynt. Hvis forholdet bæres av evnen til å gi gave til kjæresten, så er det vel også bra at det blir synlig. Mannen min (gjennom 19 år) har glemt bursdagen min et par ganger, men jeg har virkelig aldri tenkt at det er uttrykk for manglende empati eller at han er sosialt tilbakestående. TS, han har nok bare oppfattet det slik at du ikke synes det var så viktig med gave.
Modic Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 Det holder ikke. Dersom dere nylig har blitt sammen kan jeg skjønne at han ikke vil gi en dyr gave. Men da gir man i det minste blomster. Jeg ville holdt avstand til han etter dette. Tar han ikke det hintet, så er han vel ikke verdt å ta vare på. Det er fordi en mann skal forstå slike ting av seg selv, som at man gir kjæresten gave på bursdagen. Jeg ville rett og slett ikke giddet å ha en kjæreste som ikke ga meg gave på bursdagen. Jeg ville sett på han som sosialt tilbakestående og lite empatisk. Så taushet ville vært min reaksjon, og så ville jeg gjort det slutt. "Har sakt at jeg ikke vil at han skal bruke masse penger på en gave til meg" = "Jeg vil ikke ha gave" på mannespråk Dette er min erfaring også: Menn må ha klar tale!! Jeg ville tro at han her har forstått det slik at du ikke vil at han skal kjøpe gave til deg. Hvis det er riktig at han har forstått det slik, hvordan skal han da forstå taushet og tilbakeholdelse fra din side??? Snakk sammen med rene ord! Det gjør verden mye enklere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 Du har ikke møtt på min ex da? Han ga aldri gaver, til noen, uansett. Ikke en eneste bursdagsgave, julegave eller en oppmerksomhet som en blomsterbukett fikk jeg i løpet av tre år ...
Kråkesaks Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 Kanskje han har planlagt en gave, som han ikke har fått kjøpt enda? Jeg fikk gave av mannen min en uke etter bursdagen min. Snakk om det. Spør han uten å virke sur.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #20 Skrevet 2. mai 2010 Hvor gammel er han? Kan det vere at han er så vandt til at moren ordner opp, at han trodde han var med på gaven fra henne? Min søster får så og si aldri gave fra saboeren sin gjennom 15 år. Jeg hadde aldri syntes det var greit, men så er jeg heller ikke kravstor når det kommer til gaver. En kvast med blomster (om det så er fra hagen) er helt greit - sambo har ihvertfall tenkt på meg - og for meg er det det som er viktig Det første året var det moren og søsteren hans som ordnet gavene til meg - og jeg sa klart ifra at det ville jeg ikke ha noe av! "Jeg trenger ikke dyre gaver, men jeg trenger at du har plukket dem ut selv" tror jeg jeg sa dengangen. Han tok poenget... Har man hatt det for travelt til å finne gave, så prioriterer man litt feil. Han var helt enig heldigvis Jeg blir o'store 30 i år, og jeg er faktisk litt spent på om han kommer til å lage til noe spesiellt.. Jeg lagde til overreskelsesbursdag til hans 25 årsdag for noen år tilbake... Håper på litt "styr" - men forventer ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå