Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på dagen. Har hele kvelden fri til å gjøre det jeg vil. Sover om natten.

Kjærsten min jobber om natten, sover på kvelden og har dagen fri til å gjøre som han vil.

Ser han nesten aldri, og blir helt sprø av denne situasjonen.

Vi hadde det så fint sammen før han måtte begynne som nattevakt.

Trenger noen tips til hvordan jeg kan forbedre denne situasjonen.

Det er ikke noe alternativ at jeg bytter jobb dessverre, er låst fast pga kontrakt. Han kan bytte jobb, men vil ikke pga han tjener så sinnsykt godt. Han klarer heller ikke å sove på dagen mens jeg er på jobb sånn at vi kan møtes på kvelden, han klarer ikke å sove med engang han kommer hjem fra jobb, og hvis han gjør det så er han sliten på kvelden og har til og med sovnet på jobb.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Eneste mulighet som jeg ser er at han prøver hardere med å sovne når han kommer hjem. Har samboer som jobber natt selv, har legger seg 1-3t etter han kommer hjem.

Første natten blir selvsagt vanskelig siden han må vri rytmen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

han har prøvd og prøvd men det virker som om han får et slags adrenalin kick av å være oppe hele natten sånn.... han er full av energi når han kommer hjem fra jobb og han virker hyper... tar han flere timer å roe ned ved at han sliter seg ut ved å vaske huset og diverse. er dette vanlig?

Skrevet

Kjæresten min jobber også natt. Han sover heller ikke på dagen. Så han legger seg rundt klokken 14:00 og sover til han skal på jobb klokka 23:00. Veldig frustrerende, men det er ingenting jeg får gjort med det.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Hvorfor må han vri på døgnrytmen? Kan ikke du stå opp tidligere? Så kan dere være litt sammen når han kommer fra jobb?

Skrevet

Hvorfor må han vri på døgnrytmen? Kan ikke du stå opp tidligere? Så kan dere være litt sammen når han kommer fra jobb?

Fordi man er på jobb, eller er i gang med å bli klar for jobb når nattevakten er over. Kjæresten min er ferdig klokka 7, og tror det er ganske vanlig. Da er man jo som regel i gang med forberedelsene før jobb/skole allerede, så det er jo ikke noe tidspunkt man kan tilbringe til sammen på.

Skrevet

Kan dere ikke være sammen før nattevakten da?

Jeg jobber også nattevakt, og har jo mange timer fri før nattevakten hvor jeg er sosial eller gjør andre ting...

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Fordi man er på jobb, eller er i gang med å bli klar for jobb når nattevakten er over. Kjæresten min er ferdig klokka 7, og tror det er ganske vanlig. Da er man jo som regel i gang med forberedelsene før jobb/skole allerede, så det er jo ikke noe tidspunkt man kan tilbringe til sammen på.

Da kan man stå opp selv 4-5 tiden. Så er man klar for jobb innen han kommer tilbake fra nattevakten.

Skrevet

Da kan man stå opp selv 4-5 tiden. Så er man klar for jobb innen han kommer tilbake fra nattevakten.

Ja, da hadde vi fått ca 20 minutter sammen.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Ja, da hadde vi fått ca 20 minutter sammen.

Nei nei, daså, lite å gjøre med det.

Hvis han vil ha jobben sin, og du din. Da er dere like langt. Dere har begge like stor rett å beholde jobben deres.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som jeg skrev i første innlegg er jeg bundet av kontrakt og kan ikke bytte jobbb.

Jeg har allerede startet jobb før han kommer hjem.

Som jeg har prøvd å skrive så klarer han ikke å sove på dagen, men han sover på kvelden.

Han har prøvd innsovningsmedisiner (da sovnet han men våknet ganske raskt igjen), han har prøvd å ikke sove og holde seg våken. Ingenting funker og både han og jeg blir sprø.

Gjest Gjest
Skrevet

Er dette en permanent situasjon, eller en "kortere" periode? Hvordan er turnusen hans? Lengste friperiode han har er spesielt viktig, den kan oftest brukt til å holde ting flytende en stund.

Gjest Gjest
Skrevet

Som jeg har prøvd å skrive så klarer han ikke å sove på dagen, men han sover på kvelden.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette kun er en tilvenningssak. Jeg har selv jobbet mye nattevakter, og jeg kjenner veldig mange som også gjør det. For min del: Sove f.eks. fra 08-14, og så slappe av/sove en time eller to før nattevakt. Han har vel en god del fri også, så du får vel vært sammen med ham da?

Med en gang han kommer inn i rytmen, venner kroppen seg til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...