Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Skal i 40 årslag til en av mine beste venninner. Hun ønsker seg gavekort. Hvor mye bør jeg gi? Vi får middag men skal ta med drikke til etterpå selv. Samboeren min kan ikke være med, så det blir kun meg på festen. Hva er vanlig sum syns dere?
Villbringebær Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 I vennegjengen min så gir vi 200 kr til sånne runde dager. Vi er gjerne mange som spleiser så det blir et gavekort av en viss størrelse.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 I vennegjengen min så gir vi 200 kr til sånne runde dager. Vi er gjerne mange som spleiser så det blir et gavekort av en viss størrelse. Gir dere 200 pr person eller fra hvert par? Og også hvis dere er bedt på middag? Syns det hørtes lite ut? Hva gir andre i 40 årsbursdag der dere er bedt i middag, og ville dere gitt mindre hvis din bedre halvdel som også er bedt ikke kunne komme?
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 I vennegjengen min så gir vi 200 kr til sånne runde dager. Vi er gjerne mange som spleiser så det blir et gavekort av en viss størrelse. Det var lite. Vi gir for 200 kr til vanlige bursdager. Bestevenninnen min ga jeg klokke til 40-årsdagen. den kostet ca 1000 kr. Vi har alle normal økonomi til å være rundt førti og tjener fra rundt 500 000 og oppover.
Villbringebær Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Nå består vennegjengen min ikke av så mange par da så det er fra hver person. Spiller ikke noe rolle om vi er invitert til selskap eller ikke. Ofte så er det heller en relativt uformell samling. Vi gir hverandre ikke bursdagspresanger utover runde dager. Det er bare sånn vi har valgt det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Skal i 40 årslag til en av mine beste venninner. Hun ønsker seg gavekort. Hvor mye bør jeg gi? Vi får middag men skal ta med drikke til etterpå selv. Samboeren min kan ikke være med, så det blir kun meg på festen. Hva er vanlig sum syns dere? 2-300 er vanlig i min vennegjeng.
lintin Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Skal i 40 årslag til en av mine beste venninner. Hun ønsker seg gavekort. Hvor mye bør jeg gi? Vi får middag men skal ta med drikke til etterpå selv. Samboeren min kan ikke være med, så det blir kun meg på festen. Hva er vanlig sum syns dere? Hovedregelen er at man som et minimum skal dekke sin egen kuvertpris. Middag med tilhørende drikke er vel da gjerne 300-500 kr pr pers, litt avhengig av hvordan jubilanten har lagt det opp Jeg var selv i 30-års dag sammen med min mann for noen uker siden vi ga pengegave på 700 kr.
Perledrøm Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Det var lite. Vi gir for 200 kr til vanlige bursdager. Bestevenninnen min ga jeg klokke til 40-årsdagen. den kostet ca 1000 kr. Vi har alle normal økonomi til å være rundt førti og tjener fra rundt 500 000 og oppover. Er 500 000 og oppover normal økonomi for de på 40? Jeg skjønner at jeg er i feil yrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå