Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg vet jo at 1. mai er en offentlig dag. Spørsmålet mitt er om jeg kan jobbe i hagen denne dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. mai 2010 #2 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg vet jo at 1. mai er en offentlig dag. Spørsmålet mitt er om jeg kan jobbe i hagen denne dagen? Det kan du vel, men du må regne med at det kan virke provoserende på noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #3 Del Skrevet 1. mai 2010 Selvfølgelig kan du det! Jeg potler rundt i hagen på 17 mai også jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 1. mai 2010 #4 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er forskjell på å putle vekk noen greiner og spre møkk utover jordene. Da jeg vokste opp, var det en bonde som spredde møkka si utover mens 1.maiparaden gikk forbi. Historieløst toskeri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. mai 2010 #5 Del Skrevet 1. mai 2010 Hagearbeid som ikke bråker (eller lukter) kan vel ikke sjenere noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #6 Del Skrevet 1. mai 2010 TS her. Er bare raking mm som skal gjøres så intet støyende. Det venter jeg med til mandagen. Da tar jeg et tak litt senere. 1. mai for meg er bare en fridag. Venter iallfall til kl. 12 så folk får sove ut. 17. mai er grensen for meg. Selv om jeg er hjemme så holder jeg meg unna jobb i hagen samt å henge ut tøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #7 Del Skrevet 1. mai 2010 Må da være lov å gjøre vanlig, stille hagearbeid, selv om det er 1.mai :klø: 17 mai er en annen ting ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 1. mai 2010 #8 Del Skrevet 1. mai 2010 Jobb i vei! Jeg syns man bør ta hensyn til naboer søndag morgen/formiddag og helgekvelder. Ellers syns jeg folk kan jobbe som de vil, også 1. mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 1. mai 2010 #9 Del Skrevet 1. mai 2010 Er bare å jobbe det. Jeg jobber i hagen når jeg føler for det, både på 17. mai og andre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 1. mai 2010 #10 Del Skrevet 1. mai 2010 Da jeg vokste opp, var det en bonde som spredde møkka si utover mens 1.maiparaden gikk forbi. Historieløst toskeri. Dette foregår her jeg bor også, og det er storbøndene som er verst. Det blir skikkelig "by mot land"/bønder mot arbeidere. Som regel skylder de på at de må benytte anledningen når det er ok vær, men selv i dag, hvor det silregner, har det vært møkksspredning. Utrolig barnslig trasshandling! Ikke rart folk får fordommer mot bønder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 1. mai 2010 #11 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg synes ikke man skal jobbe i hagen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Puddel Skrevet 1. mai 2010 #12 Del Skrevet 1. mai 2010 Dette foregår her jeg bor også, og det er storbøndene som er verst. Det blir skikkelig "by mot land"/bønder mot arbeidere. Som regel skylder de på at de må benytte anledningen når det er ok vær, men selv i dag, hvor det silregner, har det vært møkksspredning. Utrolig barnslig trasshandling! Ikke rart folk får fordommer mot bønder. møkka SKAL helst spres når det regner eller rett før. det er optimalt. men rent bortsett fra det kan det nok virke litt provoserende ja. Men nå skal man ikke se bort i fra at mange bønder har et trangt tidsskjema på våren for å få bearbeidet jorda på riktig tid. Det går veldig kort tid fra den tiner og er for blaut til den blir for hard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 1. mai 2010 #13 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg ser ingen problemer med å jobbe i hagen. Det er jo ofte i helgene folk har tid til å gjøre sånne ting. Naboen har akkurat kjørt i gang gressklipperen, og jeg kan ikke si at jeg bryr meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 1. mai 2010 #14 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er forskjell på å putle vekk noen greiner og spre møkk utover jordene. Da jeg vokste opp, var det en bonde som spredde møkka si utover mens 1.maiparaden gikk forbi. Historieløst toskeri. Slett ikke historieløst. Sånn atferd er en overlagt provokasjon, og en politisk markering. Der jeg kommer fra, var det faktisk vanlig at bøndene gjorde akkurat det. De fleste av dem var ihuga antikommunister, og så sant 1. Mai ikke falt på en Søndag, så kjørte de rundt med møkkalass den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 1. mai 2010 #15 Del Skrevet 1. mai 2010 Hvorfor er det så galt å jobbe på 1. mai? Eller 17. mai for den saks skyld. Så lenge jeg ikke forstyrrer noen andre, så gjør jeg akkurat det jeg føler for - for så klart, jeg respekterer andre, og klipper ikke gresset på t.ex 17. mai fordi naboene sitter ute og griller. Men 1. mai...jeg ser ikke hva som er galt med å være ute i hagen og jobbe litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 1. mai 2010 #16 Del Skrevet 1. mai 2010 Dette foregår her jeg bor også, og det er storbøndene som er verst. Det blir skikkelig "by mot land"/bønder mot arbeidere. Som regel skylder de på at de må benytte anledningen når det er ok vær, men selv i dag, hvor det silregner, har det vært møkksspredning. Utrolig barnslig trasshandling! Ikke rart folk får fordommer mot bønder. *** Du har ikke kunnskap om hva som gjør at bøndene sprer i silregn, og går ut fra at det er trass. Knallgodt eksempel på hvordan fordommer oppstår, ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. mai 2010 #17 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Jeg vet jo at 1. mai er en offentlig dag. Spørsmålet mitt er om jeg kan jobbe i hagen denne dagen? Du kan gjøre hva du vil. Kanskje det er lurt å ikke bråke med gressklipper/motorlyder på helligdager/søndager, men bortsett fra fravær av støy kan du selvsagt gjøre hva du vil av arbeid! Andre får jo som vanlig bare mene det de mener - så får du kanskje håpe at de har andre ting å holde på med i dag enn å bry seg med hva naboene gjør. Endret 1. mai 2010 av gjestdeluxe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 1. mai 2010 #18 Del Skrevet 1. mai 2010 Hadde det vært fint vær i dag, så hadde jeg benyttet muligheten til å spyle terrassen med høytrykkspyleren og å bli kvitt noen hauger med rask fra plenen, men ettersom det dessverre regner så skjer ikke dette. Ikke ser jeg hva som skulle vært provoserende med dette, og ikke ser jeg noen grunn til at man ikke skal kunne gjøre arbeid i sin egen hage selv om det er 1.mai. For min del så er ikke 1.mai annet enn en ekstra fridag. Og hadde jeg hatt noe flagg å henge ut, så hadde dette forblitt inne. Så TS: Gjør som du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 1. mai 2010 #19 Del Skrevet 1. mai 2010 Slett ikke historieløst. Sånn atferd er en overlagt provokasjon, og en politisk markering. Der jeg kommer fra, var det faktisk vanlig at bøndene gjorde akkurat det. De fleste av dem var ihuga antikommunister, og så sant 1. Mai ikke falt på en Søndag, så kjørte de rundt med møkkalass den dagen. Er klar over det. Så selv om jeg mener det er historieløst, så mener vel disse bøndene at de er i sin fulle rett til å spre møkka si som en politisk tradisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 1. mai 2010 #20 Del Skrevet 1. mai 2010 Hvorfor er det så galt å jobbe på 1. mai? Eller 17. mai for den saks skyld. Så lenge jeg ikke forstyrrer noen andre, så gjør jeg akkurat det jeg føler for - for så klart, jeg respekterer andre, og klipper ikke gresset på t.ex 17. mai fordi naboene sitter ute og griller. Men 1. mai...jeg ser ikke hva som er galt med å være ute i hagen og jobbe litt. Helt enig. Om noen lar seg provosere av at folk raker i hagen i dag, ja da får det være deres problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå