milja Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Kan noen hjelpe emg å finne en beregnings tabell weller noe som jeg kan skrive inn hva jeg spiser også regner den ut hvor mye kalorier og karbohudrater det blir? Vet det eksisterer men finner det ikke..
Wiggins Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Kan noen hjelpe emg å finne en beregnings tabell weller noe som jeg kan skrive inn hva jeg spiser også regner den ut hvor mye kalorier og karbohudrater det blir? Vet det eksisterer men finner det ikke.. Næringsinnholdet for det meste står på www.matvaretabellen.no. Der står det næringsinnhold per 100 gram, så du burde klare å regne det ut selv hvis du veier maten. La oss si at matvare A inneholder 73 kJ per 100 gram. Du spiser 270 gram av dette, da får du i deg 270 * 73 /100 kJ = 197 kJ.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Anbefaler vektklubben.no, da slipper du å regne ut selv, du kan bare plotte inn i et skjema matvaren (det meste av vanlig mat ligger inne) og hvor mye du spiser av det Kjempelettvint og man får god helhetlig oversikt! Og det er gratis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå