Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ny bruker her, så jeg vet ikke om dette havner rett, eller om temaet er helt på jordet. Vel, jeg gjør et forsøk..

Her sitter jeg og er lei av hverdagen. Har lyst til å finne på noe nytt. Jeg vil ha en ny hobby. Lære meg noe nytt. Utfordre meg selv. Utvide min horisont osvosv.

Livet har blitt en stor rutine, og det irriterer meg. Jeg trenger jo ikke bli inaktiv selv om jeg har etablert meg og fått barn.

Alle forutsetninger ligger til rette: Jeg har tid til overs, god plass til evt store hobbyer i heimen, en oppmuntrende mann, penger nok til det som koster osv.

Problemet er bare at jeg har sluttet å være kreativ. Finner rett og slett ikke på noe. Rart, egentlig. Jeg liker jo det meste.

Så jeg lurer på: Hva driver dere med på fritida? Noen som har en hobby de brenner for? Kunne trengt noen tips, jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo melde deg på et kurs :jepp: Tegnekurs, scrappekurs, malekurs. Ja, det finnes kurs for det meste. Når du er på kurs hjelper de med å sette igang kreativiteten din :) Det er bare å søke etter kurs i ditt nærområde og melde deg på :) Teknekurs er forresten KJEMPE kjekt :nigo:

Skrevet

Jeg er bitt av scrappebasillen, og storkoser meg med å lage "fancy album" som jo er en fin forenkling av hobbyen. Med utstyret som følger med lager jeg også kort, og finner mye glede i å gi folk hjemmelagde og flotte kort (syns jeg da) til bursdager osv.

Skrevet

Jeg lager smykker - begynte med glassperler og utstyr som man får på hobby-butikker, men nå driver jeg hovedsakelig med sølv, perler og Swarovski-krystaller. Det er greit å lære teknikkene med de billigere materialene, men hvis man leter på de rette nettsidene blir det ikke så alt for dyrt med finere materialer heller.

Og det jeg lager blir gitt bort eller solgt, så resultatet blir brukt - jeg er veldig fornøyd med det, siden jeg ikke liker at ting jeg lager bare blir liggende ubrukt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

kortlaging er kjempegøy synes jeg! Koser meg med å lage de og er kjempekosleig å gi bort også! Finnes MASSE blogger/blader med inspirasjon, og selvfølgelig kurs også!

Skrevet

Jeg strikker. Synes det er kjempegøy! Har stikket mye votter, luer, skjerf, grytekluter, kjøkkenkluter og babytøy, og nå holder jeg på med min andre genser i voksenstørrelse. Det å se vokse fram mellom hendene er morsomt og inspirerende. Det finnes strikkekafeer rundt omkring der man kan være sosial og bli inspirert. :)

dersom jeg hadde hatt tid skulle jeg ha gått på bunadkurs, og sydd min egen bunad. Det hadde vært gøy. Holmen gård i Aust-Agder (på grensa til Telemark) har kurs i regi av Norges husflidslag. Her er kurskatalogen. De er åpne både for medlemmer og ikke-medlemmer. Her er alt fra plantefarging, hakking og pjoning til ølhøne-laging og spinning. Ditt lokale husflidslag arrangerer også mange kurs.

Raulandsakademiet i Telemark har også mange gode kurs. Lykke til!

Skrevet

Jeg fotograferer. Synes det er veldig spennende. Kjøpe et godt kamera, få tak i et bildebehandlingsprogram, lese seg litt om brennvidde, lukkertid osv, og så forsøke å ta vakre bilder. Barn? Dyr? Natur og landskap? Bybilder? Masse å velge mellom!

Gjest Mikako
Skrevet

Jeg lager kort :-)

Og jeg synes det er fantastisk morro å gi bort kort som jeg selv synes er fine :-)

Men jeg trenger å ha mye utstyr tilgjengelig for å finne inspirasjon, og startet derfor med å kjøpe mye papir, bånd, klistremerker og lignende som passer sammen i farge :-)

Ellers har jeg fått sansen for strikking og hekling, og er i startfasen her. Kjempemorro! Strikker bare enkle ting, som lester og tøfler, men da bli man også fort ferdig, og man slipper de evinnelige "evighetsprosjektene" ;-)

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Noe uortodokst kanskje: meld deg på kurs i Bollywood-dans (finnes i Oslo og kanskje i andre byer i landet også)!?

Når jeg bare får tid skal jeg ihvertfall gjøre det. Det ser så utrolig morsomt ut! :danse: Har alltid likt å se dansescenene i indiske filmer og så fant jeg ut at det finnes kurs i Norge :bolledeig:

Skrevet

Jeg scrapper. Lager album fulle av fotografier og pynt, koselig å ha stående i hylla. Vil vel også kanskje kalle løping en hobby, i og med at det er noe jeg gjør ofte og finner stor glede i. Finner det meget motiverende å ha noen å løpe med, så kan man pushe hverandre og yte maksimalt samtidig som man har det moro og er sosial.

Skrevet

Scrapping =) det koster også litt, så hvis du ikke har problemer med det som du skriver, så er det da midt i blinken =)

Kan scrappe ting fra familien din, fra barna dine som går gjennom faser..Lage kalender, lage kort og sende ut til folk, gravide, bryllup, dåp, død...Det er en veldig givende hobby synes jeg! Koser meg skikkelig, og kan sitte i timevis å scrappe...

Skrevet

Hei!

Hvis det gir deg glede kan jeg anbefale spennende matlaging! Jeg gjorde dette en sommer og fikk mye glede ut av det, også fikk alle rundt meg mye glede av det i og med at det ble mat hos meg hele tiden :-P Prøve ut retter som en egentlig ikke har peiling på og utvide horisonten litt :)

Skrevet

Mange gode tips her, men jeg kjenner at jeg vil ha en hobby som utfordrer meg på en annen måte. Kanskje noe som ligner litt på ekstremsport, men som er trygt likevel. Og noe som er litt sosialt. Bollywood- dans var jo et bra tips, men det finnes ikke her jeg bor...

Skrevet

Hva med klatring?

Da får du utfordringer, opplever nye ting og kommer inn i et sosialt miljø. I tillegg er det fin trening. :)

Skrevet

Ta småflylappen. Svært utfordrende og mye moro.

Selve sertifikatet er noe kostbart, men å bedrive hobbyen er ikke dyrere enn andre hobbyer.

Ta kontakt med din lokale flyklubb, der får du sikkert være med ut å fly gratis først for å se om du liker det.

Skrevet

Blogging! :-D

(men veldig avhengighetsskapende da....!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...