Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Typen min bestilte tur til Amsterdam rett før vi ble sammen. Det er en stor gjeng som skal reise, både gutter og jenter. I det siste hr jeg hørt masse snakk om at denne gjengevennen ønsker å prøve å røyke hasj mens de er på tur. Er jo lovelig der. Typen min er egentlig i mot sånt, men sa alikevel i gårkveld at han "sannsynligvis kommer til å prøve hvis de andre gjør det". Altså, jeg skal ikke stikke under en stol at jeg selv har prøvd hasj. Flere ganger. Men dette er 6-7 år siden, og lenge før jeg fikk barn. (kjæresten min er ikke far til barne mitt, men har jo likevel en viss påvirkningskraft.) Jeg ble litt snurt når jeg hørte at han ''sannsynligvis skal prøve'' men så tenker jeg; er det jeg som er urimelig?!
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Hvis du ikke er prinsippielt i mot all typer for rus, alkohol, nikotin, koffein mm. så er det urimelig å nekte noen å røyke hasj i et land det er lovlig da Hasj er lavere ned på listen over skadelige stoffer enn flere av de nevnte lovlige stoffene. Latterlig, men sånn er desverre nisselue-norge.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Jeg hadde ikke reagert på det. Er nok bare en engangstilfelle og bare for å ha gjort det. Blir ikke narkoman av sånt.
LineGourmet Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 En tur på coffeeshop når man er i Amsterdam er ikke noe big deal da. Chill
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Syns ikke du har så mye du skulle ha sagt. Hva skulle jeg ellers sakt?
Gjest nobilian Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 (endret) Typen min bestilte tur til Amsterdam rett før vi ble sammen. Det er en stor gjeng som skal reise, både gutter og jenter. I det siste hr jeg hørt masse snakk om at denne gjengevennen ønsker å prøve å røyke hasj mens de er på tur. Er jo lovelig der. Typen min er egentlig i mot sånt, men sa alikevel i gårkveld at han "sannsynligvis kommer til å prøve hvis de andre gjør det". Altså, jeg skal ikke stikke under en stol at jeg selv har prøvd hasj. Flere ganger. Men dette er 6-7 år siden, og lenge før jeg fikk barn. (kjæresten min er ikke far til barne mitt, men har jo likevel en viss påvirkningskraft.) Jeg ble litt snurt når jeg hørte at han ''sannsynligvis skal prøve'' men så tenker jeg; er det jeg som er urimelig?! *** Hadde det vært meg, og den som skulle reise var den nye dama, hadde jeg gitt beskjed om at hun ikke trengte å ringe meg mer. Hadde ikke gitt henne et sånt ultimatum; hvis du røyker hasj der nede, så er det over. Jeg gidder ikke den typen kontrolladferd. Jeg hadde derimot konstatert at hun ikke hadde de samme grunnverdiene som meg, gjort det slutt der og da, og gått videre for å finne noen andre. Verken hun eller jeg ville ha opplevd det som noe tap på sikt. For mange er hasjbruk en bagatell og en filleting. Det er det ikke for meg, og da er det helt naturlig å unngå brukere både som venner og kjærester. Jo, prøvere også. At det er lovlig der nede er ikke et argument, jeg ville eksempelvis ikke ha vært sammen med noen som hadde kjøpt sex, uansett hvor lovlig det eventuelt var der det skjedde. Synes forøvrig kanskje at situasjonen blir en annen når det gjelder deg, du har jo prøvd selv - flere ganger. Endret 1. mai 2010 av nobilian
lulle Skrevet 1. mai 2010 #10 Skrevet 1. mai 2010 *** Hadde det vært meg, og den som skulle reise var den nye dama, hadde jeg gitt beskjed om at hun ikke trengte å ringe meg mer. Hadde ikke gitt henne et sånt ultimatum; hvis du røyker hasj der nede, så er det over. Jeg gidder ikke den typen kontrolladferd. Jeg hadde derimot konstatert at hun ikke hadde de samme grunnverdiene som meg, gjort det slutt der og da, og gått videre for å finne noen andre. Verken hun eller jeg ville ha opplevd det som noe tap på sikt. For mange er hasjbruk en bagatell og en filleting. Det er det ikke for meg, og da er det helt naturlig å unngå brukere både som venner og kjærester. Jo, prøvere også. At det er lovlig der nede er ikke et argument, jeg ville eksempelvis ikke ha vært sammen med noen som hadde kjøpt sex, uansett hvor lovlig det eventuelt var der det skjedde. Synes forøvrig kanskje at situasjonen blir en annen når det gjelder deg, du har jo prøvd selv - flere ganger. Enig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #11 Skrevet 1. mai 2010 *** Hadde det vært meg, og den som skulle reise var den nye dama, hadde jeg gitt beskjed om at hun ikke trengte å ringe meg mer. Hadde ikke gitt henne et sånt ultimatum; hvis du røyker hasj der nede, så er det over. Jeg gidder ikke den typen kontrolladferd. Jeg hadde derimot konstatert at hun ikke hadde de samme grunnverdiene som meg, gjort det slutt der og da, og gått videre for å finne noen andre. Verken hun eller jeg ville ha opplevd det som noe tap på sikt. For mange er hasjbruk en bagatell og en filleting. Det er det ikke for meg, og da er det helt naturlig å unngå brukere både som venner og kjærester. Jo, prøvere også. At det er lovlig der nede er ikke et argument, jeg ville eksempelvis ikke ha vært sammen med noen som hadde kjøpt sex, uansett hvor lovlig det eventuelt var der det skjedde. Synes forøvrig kanskje at situasjonen blir en annen når det gjelder deg, du har jo prøvd selv - flere ganger. TS her Haha, det er ikke snakk om å gjøre det slutt med han bare fordi han muligens prøver 1 gang.
Gjest nobilian Skrevet 1. mai 2010 #12 Skrevet 1. mai 2010 TS her Haha, det er ikke snakk om å gjøre det slutt med han bare fordi han muligens prøver 1 gang. *** Haha. Når har jeg sagt noe om at du skulle gjøre det slutt med ham?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2010 #13 Skrevet 1. mai 2010 Jeg er i mot narkotikabruk så jeg hadde nok reagert. Men så har jeg en kjæreste med samme syn som meg og som er såpass gammel et han ikke må gjøre som alle andre. Du kan selvfølgelig ikke nekte han det, det er hans valg.
Loveangel Skrevet 1. mai 2010 #14 Skrevet 1. mai 2010 Jeg ville ikke reagert på dette. La han gjøre hva han vil, er ikke sikkert at han liker det engang.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #15 Skrevet 1. mai 2010 Jeg ville ikke reagert på dette. La han gjøre hva han vil, er ikke sikkert at han liker det engang. Yeah right. Haha. Han kommer nok hjem som den værste "brukeren". Rett på plata når toget stopper på Oslo S. Alle vet jo at hasjing er strake veien til herrrioin!
Frk Snasen Skrevet 1. mai 2010 #16 Skrevet 1. mai 2010 Yeah right. Haha. Han kommer nok hjem som den værste "brukeren". Rett på plata når toget stopper på Oslo S. Alle vet jo at hasjing er strake veien til herrrioin! Jepp... Dette VET jeg og vil skje.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #17 Skrevet 1. mai 2010 Syns ikke du har så mye du skulle ha sagt. er så lei denne tøffel mentaliteten mange av kvinner på KG har "du må finne deg i alt. du har ikke en ting å si"
Gjest Cho Skrevet 1. mai 2010 #18 Skrevet 1. mai 2010 er så lei denne tøffel mentaliteten mange av kvinner på KG har "du må finne deg i alt. du har ikke en ting å si" Var ikke sånn jeg mente. Syns ikke hun har så mye hun skulle sagt siden hun har prøvd det selv.
Facepainter Skrevet 1. mai 2010 #19 Skrevet 1. mai 2010 Jeg er kanskje gammeldags og kjip, men jeg har ingen interesse av å være sammen med voksne personer som har behov for å prøve hasj uansett hvor i verden de befinner seg, og jeg hadde sagt klart fra til henne. Det har ingenting med kontrollbehov å gjøre.
thirteen Skrevet 1. mai 2010 #20 Skrevet 1. mai 2010 Jeg hadde sagt at om han røkte hasj der nede trenger ikke vi å snakke mer. Men jeg er prinsipielt i mot narkotika av alle slag. Bare fordi det er lovlig der gjør det ikke greit. Den seksuelle lavalderen der er 12(?) år, men slik jeg har forstått kan du bli straffeforfulgt i Norge for å ha sex med en 12-åring i Nederland...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå