Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #1 Del Skrevet 30. april 2010 Er det forskjell på kanadisk og amerikansk? Hvis ja, hva er forskjellen? hvis nei, takk for oppmerksomheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 30. april 2010 #2 Del Skrevet 30. april 2010 Det er jo to forskjellige land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #3 Del Skrevet 30. april 2010 Det er jo to forskjellige land. Ja, jeg vet selvfølgelig det. Kan du fortelle meg forskjellen på språkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 30. april 2010 #4 Del Skrevet 30. april 2010 I Canada snakker en viss prosent av befolkningen fransk, fordi Canada var en fransk koloni for x antall år siden. Derfor er også det engelske språket litt utvannet, med litt fransk dialekt. De sier for eksempel "aboot" (abut) i stedet for about. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #5 Del Skrevet 30. april 2010 I Canada snakker en viss prosent av befolkningen fransk, fordi Canada var en fransk koloni for x antall år siden. Derfor er også det engelske språket litt utvannet, med litt fransk dialekt. De sier for eksempel "aboot" (abut) i stedet for about. Jeg vet det om fransken. Det jeg lurer på en hvordan man hører forskjell på en kanadier (engelskspråklig) og en amerikaner. Hvor mange teskjeer trenger du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 30. april 2010 #6 Del Skrevet 30. april 2010 Hvor mange trenger du? Jeg forklarte deg hvordan man hører forskjell. En kanadier vil i de aller fleste tilfeller ha en fransk dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #7 Del Skrevet 30. april 2010 Hvor mange trenger du? Jeg forklarte deg hvordan man hører forskjell. En kanadier vil i de aller fleste tilfeller ha en fransk dialekt. Amerikansk med fransk dialekt, da? Nei nå gir jeg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 30. april 2010 #8 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Amerikansk med fransk dialekt, ja. Skal jeg legge ut et opptak? Skrive det fonetisk? Hva er det egentlig du vil ha svar på? Endret 30. april 2010 av Cho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #9 Del Skrevet 30. april 2010 Amerikansk med fransk dialekt, ja. Skal jeg legge ut et opptak? Skrive det fonetisk? Hva er det egentlig du vil ha svar på? Man kan ikke snakke amerikansk med fransk dialekt. På samme måte som man ikke kan snakke engelsk med norsk dialekt. Er det aksent du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #10 Del Skrevet 30. april 2010 Man kan ikke snakke amerikansk med fransk dialekt. På samme måte som man ikke kan snakke engelsk med norsk dialekt. Er det aksent du mener? Du hadde spørsmål om hvordan engelsk(/amerikansk) snakket av en kanadier vil høres ut, så visste du det allerede, og nå er det viktig med ordkløveri? Jaha, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 30. april 2010 #11 Del Skrevet 30. april 2010 Man kan ikke snakke amerikansk med fransk dialekt. På samme måte som man ikke kan snakke engelsk med norsk dialekt. Er det aksent du mener? Herlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #12 Del Skrevet 30. april 2010 Du hadde spørsmål om hvordan engelsk(/amerikansk) snakket av en kanadier vil høres ut, så visste du det allerede, og nå er det viktig med ordkløveri? Jaha, ja. Nei, jeg visste det ikke og vet det fortsatt ikke. Er det med fransk aksent? De jeg har hørt har ikke fransk aksent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #13 Del Skrevet 30. april 2010 (En annen anonym) Hør etter o og u lyder fra en kanadier og en amerikaner. Der vil du fint kunne høre forskjell. I ord som allerede nevnt, "about" og også "out", "sorry" og "tomorrow", "progress" og "project". Jeg har også et inntrykk (correct me if im wrong) av at kanadiere utaler anti, semi osv som "æntai", "sæmai" i stedet for "sæmi", "ænti". (Hadde jeg kunne skrive foentisk skrivt, så kunne jeg kanskje forklart dette bedre. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 30. april 2010 #14 Del Skrevet 30. april 2010 Å sammenligne amerikansk engelsk med kanadisk engelsk er vel like givende som å sammenligne britisk & amerikansk, eller australsk og amerikansk (bare å velge). Ulike land gir nødvendigvis noe ulik uttale, gjerne noen ulike ord - eller like ord som har ulik betydning. Videre vil jo språket variere sterkt selv innenfor det aktuelle landet (det er jo ikke bare Norge som har dialekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå