Gå til innhold

Kjoletips til fyldig jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen etter at vi har giftet oss skal vi ha grillfest med familiene og vennene våre. Jeg skal ha på brudekjole på selve vielsesdagen (her deltar foreldre og søsken og forlovere). Og brudekjolen skal man vel bare bruke en gang?

Jeg sliter veldig med å finne antrekk jeg kan ha på meg på denne grillfesten. Jeg ønsker en sommerkjole tror jeg som er litt mer enn en ordinær sommerkjole fra Kappahl/H&M. Utfordringen er jo at jeg ikke er str 38, men nærmere 46/48 så utvalget blir litt begrenset i hvor jeg kan lete etter passende fest antrekk.

Er det andre butikker enn brudesalongene, Zizzi og Zip som kan ha noe som passer?

Håper det er noen her på forumet som kan komme med god tips om hvor begynne å lete!

Denne kjolen bør også ha gjenbrukspotensiale - så blir neppe en sånn typisk selskapskjole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her i håp om å få noen gode tips :)

Skrevet

http://www.drommekjoler.no/ har mykje fint, også i store størrelsar. Kan bestillast på nett, eller besøkast i Ålesund.

Elles fann eg meg ein fin sommarkjole i Ellos faktisk, i fjor. Også der i passe størrelsar ;)

Lukke til, både med kjoleval og bryllaup!

Skrevet

Jeg skal faktisk bruke brudekjolen to dager på rad! Vi har valgt å dele festen i to, på lørdagen har vi invitert foreldre, søsken m følge, tanter og onkler, besteforeldre, forlovere + noen til, og på søndagen skal vi ha hagefest for venner, fettere og kusiner. Det samme gjorde min kommende manns søster, og erfaringene derfra viste at vennene som var invitert, nærmest forventet en bryllupsfest. Så derfor velger vi fullt utstyr to dager, og alle får en bryllupsfest :)

Skrevet

Jeg skal faktisk bruke brudekjolen to dager på rad! Vi har valgt å dele festen i to, på lørdagen har vi invitert foreldre, søsken m følge, tanter og onkler, besteforeldre, forlovere + noen til, og på søndagen skal vi ha hagefest for venner, fettere og kusiner. Det samme gjorde min kommende manns søster, og erfaringene derfra viste at vennene som var invitert, nærmest forventet en bryllupsfest. Så derfor velger vi fullt utstyr to dager, og alle får en bryllupsfest :)

Det er jo en mulighet for meg også...

Eneste utfordringen min da er håret. Har tenkt å få det satt opp hos frisør den dagen vi vies. Jeg er ikke flik med sånt på egenhånd - og det er lite aktuelt å sove sittende for å beholde frisyren fra frisøren. For jeg er definitivt finest med håret opp når jeg har på meg brudekjolen.

er også redd det da blir nedtur med tanke på håret og kjolen fra dagen før...

Skrevet

Er det noen du kan spørre om å sette opp håret ditt til andre dagen? jeg skal få ei venninne til å gjøre noe enkelt med det, min kommende svigerinne hadde kun en flette (hun har ganske langt hår) og det ble nydelig. Vi har presisert at andre dagen ikke er like høytidelig som første dagen, og da tror jeg ikke det blir en nedtur for noen om ikke alt er som dagen før. De som er invitert til dag 2 er også invitert til selve vielsen.

Håper du finner en løsning som passer for deg! Husk at det er deres dag, ikke gjestenes :klemmer:

Skrevet

Jeg har da konkludert med at det blir brudekjole to dager på meg også! Blir jo litt bonus å kunne pynte seg to dager. Har funnet en måte å få fikset håret på selv.

Men skal finne et antrekk å ha på i tilfelle jeg skulle være så uheldig å få en flekk på brudekjolen første dagen!

Skrevet

http://www.shopbutterbynadia.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=56&zenid=6808c64b1e8be0e93b4e524fc589dadb

Jeg har en sånn og den kan dresses opp og ned ganske lett. Og den passer til meg som bruker størrelse 48 for tiden. Den skal også passe til str 36...

Denne var NYDELIG!

Kan jeg spørre hvordan stoffet er? Er det veldig tynt, er det glatt, er det mer mot bomull? Vet det står jersey, men min erfaring er at de slenger på den betegnelsen på litt-av-hvert, uten at det nødvendigvis er likt.

Tusen takk for eventuelle svar. :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er nok bomull i den modellen der, litt som glatt, mykt t-skjortestoff egentlig. Det er jo mye stoff i den, så det faller fint. Jeg skal sjekke vaskelappen i kveld hvis jeg husker det.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tok feil, det er ikke bomull i det hele tatt, men 92 % rayon og 8 % spandex. Deilig stoff.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tok feil, det er ikke bomull i det hele tatt, men 92 % rayon og 8 % spandex. Deilig stoff.

Den så jo fantastisk ut! Men jeg forstår ikke helt designet. Lager du selv overkroppen på kjolen, eller hvordan funker det?

Gjest Elfrida
Skrevet

Ja, det er langt skjørt, som man kan ha under eller over puppene. Så er det to laaange brede remser foran, som man danderer og surrer som man vil rundt overkroppen.

Skrevet

Ja, det er langt skjørt, som man kan ha under eller over puppene. Så er det to laaange brede remser foran, som man danderer og surrer som man vil rundt overkroppen.

Sånn kjole har jeg store planer om å sy! Er den sirkelklippet i skjørtet? Og vet du ca. hvor lange og brede "stroppene" er?

Enig i at det er en super kjole for hagebryllup! :D

Gjest Elfrida
Skrevet

Den er sikkert superenkel å sy selv. På den modellen jeg har linket til er skjørtet en full sirkel, så det er mye stoff, og det bør nok være ganske tynt for at det ikke skal bli alt for mye. Den har to sømmer i skjørtet, så det er vel to halvsirkler som er satt sammen. Vingene er 45 cm brede, ca 205 cm lange. De er sydd fast litt overlappende, delvis sammenbrettet og med et par 'rynker'. Mange av de andre modellene på den siden har smalere vinger og mindre stoff i skjørtet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva slags bh bruker man under denne? Den kan jo risikere å være ganske så åpen i ryggen. Og hvordan er den i lengden? Kan hende jeg har oversett i linken, men ser ikke noe om hvor langt skjørtet er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...