Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Skulle til legen i går for å ta bort kobberspiralen. Men han kunne ikke se den. Enten har den glidd inn (hjelp!!) eller så har den falt ut. Men jeg har jo ikke merket noe! Jeg har hatt regelmessig mens kjempelenge nå. Hver fjerde uke nøyaktig, hver gang. Men denne gangen kom mensen(?) 5 dager før. Lurer på om det kanskje kommer av at spiralen har falt ut/inn (hadde sex kvelden før)? Er det noen som har fått blødninger pga at dere har mistet spiralen? Skal ringe gynekologen på mandag og få fort time! Høres jo skummelt ut hvis spiralen ligger inni livmoren?? Og jeg håper ikke den har vært ute av stilling lenge, for det betyr jo i såfall at jeg har vanskelig for å bli gravid... Med mindre den er inni og det har en liten preventiv effekt? Tok test i går. Er ikke gravid. Er det noen som har mistet spiralen (ut eller "inn") som vil dele erfaringer? Var det farlig? Merket du noe?
Delilah :-) Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Jeg opplevde også at legen ikke fant den, men på røntgen viste det seg at den var der den skulle, trådene var bare klippet så korte at legen ikke fikk den ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Måtte du operere den ut, eller fikk de tak i trådene med riktig verktøy?
Delilah :-) Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 De fikk tak i den uten problemer når de fant ut at den likevel lå der den skulle.
Havfrua Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Legen min hadde også problemer med å få tak i tråden, så jeg ble sendt videre til en gynekolog. Han foretok innvendig ul for å lokalisere den, også hentet han den ut med riktig verktøy.
Riskrem Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Men spiralen er jo plassert inni livmoren. Selv om trådene er litt korte betyr det ikke at den har forsvunnet inn i kroppen. De ligger i livmormunnen. Gynekologen får den ut
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Det gikk fint, heldigvis! Gynekologen måtte "jobbe" litt, men fikk den ut
Grønt blad Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Gjør det vondt å ta den ut? Synes det gjorde veldig vondt å sette den inn, og gruer meg til den skal ut... :frown:
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 Gjorde vondt ja, men går fortere enn å ta den ut Og gjorde mindre vondt enn jeg trodde, selv om jeg har gjort det før
Amom Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Jeg opplevde også at min forsvant. Legen fant den ikke ved vanlig gynekologisk undersøkelse, heller ikke ved røntgen. Jeg hadde hatt noe styrtblødninger i forkant, så det var nok da den forsvant.
Pimpernell :-) Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 For min del var det like vondt å sette inn, som å ta ut.
Havfrua Skrevet 18. mai 2010 #12 Skrevet 18. mai 2010 Jeg syns det var myyye vondere å sette den inn enn å ta den ut. Min ble satt inn ca 8-10 uker etter en fødsel og jeg var nok litt mørbanka i underlivet og syns derfor det var vondt. Det å ta den ut var piece of cake i forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå