Gå til innhold

Jeg har sett et spøkelse!

Salamandra

Anbefalte innlegg

På fredag så jeg et spøkelse for første gang..

Har egentlig alltid ønsket litt at jeg kunne få se et, siden jeg er overbevist om at de finnes, og at det finnes et "liv" etter døden, og nå fikk jeg det.. :D

Jeg og mannen min var hos et vennepar, og jeg satt med ansiktet mot et vindu og en dør som går ut mot hagen.. så ser jeg en lys skikkelse som "glir" forbi vinduet.. Først trodde jeg det var speilbildet av mannen min som kom tilbake fra kjøkkenet, men fant fort ut at det ikke kunne være det..

Han var bak en vegg når jeg så det, og dessuten hadde han mørk genser på seg..

Jeg skvatt litt, men ble egentlig ikke så veldig redd.. Fulgte med på vinduet hele kvelden, men så ikke noe mer.

Er helt overbevist over at det var det jeg så, det var litt "gjennomsiktig" i konsistensen.. :lol: og lys. Kunne ikke se om det var en mann eller en dame, det gikk for fort. Det kunne i allefall ikke være en person, for utenfor der jeg så spøkelset var det en trapp og masse leker så en person kunne ikke "gli" så ubesværet forbi..

Det var så spennende, så jeg skulle ønske jeg kunne se flere.. så lenge de er snille og ikke sånne plage-spøkelser..

Skal holde øynene oppe fremover.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada...vi tror helt sikkert du så et spøkelse... akkurat som vi tror fullt og fast på en viss annen kjent KG-bruker's fantasi... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var vitsen sandman.

hadde NULL med hovedinnlegget å gjøre.

Selv aner jeg ikke hva du så, jeg hadde håpet at det vra noe helt naturlig jeg så om det var meg :lol: hadde sikkert klart å komme på en "god" grunn og.

nei jeg vet ikke... men det som er litt rart er at folk beskriver det de ser veldig forskjellig. lyse,gjennomsiktige,svarte,usynlige..

Hmmm..var egentlig ikke mye mening i det "svaret" mitt men.

Kanskje fordi jeg håper sånt ikke finnes, men på en annen side er ganske sikker på de gjør det likevel. Av ting jeg har hørt av kjente. Syns det er skremmende jeg,pingla:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var vitsen sandman.

hadde NULL med hovedinnlegget å gjøre.

:o ...budskapet i min innledende kommentar til Salamandra, var at jeg var, mildt sagt, en smule skeptisk til historien hennes...

...skepsis var altså etter din mening ikke relevant til hovedinnlegget...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Jeg må støtte deg litt. Det er mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke kan si fins og ikke fins. Men dette er et tema mange bare tuller vekk eller ikke syns noe om. Jeg tror deg, er din oppfatning at du såg et spøkelse, kan det være det. Hadde du skrevet dette på en plass det er mange mennesker som er troende i det alternative miljøet, hadde det ikke vært slik respons som du har fått her tror jeg. De fleste tør vel ikke å kommentere det positivt, for de er redd for å bli sett på som gale og rare. Men hvorfor gjør de det når de ikke kan bevise noe fra eller til. Jeg syns det var en bra innrømmelse! Tror vi alle fortjener å bli litt mer tolerante overfor andres opplevelser og følelser og. Jeg tror på spøkelser og engler. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Salamandra!

Jeg er overhodet ikke i tvil om at du så et spøkelse eller gjenferd, for jeg tror (les: er sikker på) at de finnes. Jeg har derimot, i motsetning til deg, overhodet ikke noe spesielt ønske om å se noe gjenferd. Jeg blir skrekkslagen bare ved tanken og håper og "ber om" å få slippe... :o

I min mamma sin familie har det vært mange små uforklarlige overnaturlige opplevelser bakover i tidene, og mamma fortalte disse historiene videre til meg da jeg var blitt stor nok til å "ha glede av" eller forstå dem. At det finnes mer mellom himmel og jord, er i alle fall ikke jeg et øyeblikk i tvil om!

Her i byen er det f.eks. et hus jeg vet om der det finnes et gjenferd. Personen er en tidligere leieboer, ulykkelig sådan, og det er mange som har både sett ham, hørt ham og støtt på ham som et kaldt gufs i trappen! Både gjester og beboere i huset. Noen har blitt hysteriske, mens andre har bodd i leiligheten "hans" uten å merke noenting! Selv har jeg hørt forskjellige opplevelser fra helt forskjellige folk som heller ikke kjenner hverandre, fra nettopp dette huset. Bl.a. fra en kollega av meg som er niese av husets eiere, og fra en bekjent av meg som er venninne med husets datter. Ved en anledning var det til og med to personer som så gjengangeren samtidig.

Jeg synes forresten ikke du skal bry deg om at Sandman kødder, han synes bare at alt må handle om ham på en eller annen måte, og er i bunn og grunn litt misunnelig. Han blir nok ganske sikkert et ulykkelig og ensomt gjenferd! :ler: (Dette var en indirekte beskjed til Sandman om å pelle seg ut og la oss andre få ha en interessant tråd i fred!)

Salamandra; la oss få høre om du ser noen flere gjenferd da?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svar.... :D

Det er forsåvidt ikke så viktig for meg om folk tror det var et spøkelse jeg så eller ei, heller... I allefall ikke Sandman.. :lol:

Er ikke så fryktlig opptatt av paranormale greier sånn til vanlig, bortsett fra at jeg ikke tror det er helt slutt når vi dør..

Er skeptisk til healere og synske,(de fleste i allefall) spådom tror jeg ikke på..

Har allikevel prøvd å holde øynene åpne for unormale fenomener i flere år egentlig, men har aldri hverken sett eller hørt noe før, og kommer sikkert ikke til å se noenting igjen.. Selv om det hadde vært spennende..

Men lover å si i fra hvis det skulle dukke opp noe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at Sandman ikke tror på gjenferd og stiller seg skeptisk til slike historier og opplevelser, men la nå tvilen komme henne til gode da. Du vet jo ikke hva hun faktisk har opplevd, ikke sant ? :blunke:

Jeg tror du så det du så jeg, Salamandra.

Jeg tror på gjenferd også, men jeg har absolutt ikke lyst til å møte et. Da tror jeg jeg hadde svimt av. Så forhåpentlig møter jeg ikke et heller,- har sånn halvveis hørt at de kun viser seg for folk som takler synet / opplevelsen. Men den teorien stemmer nok ikke helt heller da.

Jeg har en bestemor, en tante, og et par venninner som har opplevd en del slike "overnaturlige" hendelser, og jeg tviler ikke et sekund på dem.

For øvrig så har jeg bodd i en leilighet der vi har opplevd litt av hvert selv. Den historien står et annet sted her på alternativforumet.

Det er definitivt mer enn vi tror mellom himmel og jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå at alle må få lov til å skrive sin mening enten de ser spøkelser på lyse dagen eller ei.

Hvorfor er dere så redde for skeptikere? Og når Salamander skriver at hun alltid har hatt lyst til å se et spøkelse ... også vips ... plutselig så ser hun ett ... :ler: Jeg mener - hvordan i all verden kan du vite at det var et spøkelse?

Tror dere på disse såkalte "synske" personene som framstår i all sin prakt i programmer som f.eks. "Fornemmelse for mord"? Jeg synes det er helt på jordet - det skulle vært straff for å sende slikt vissvas - men tydeligvis så kan alt kjøpes for penger - også det å håne døde mennesker.

For det er nettopp det slike program gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette er sant eller ikke er vel ikke hovedtyngden av innlegget. Det er jo en forfriskende liten gåte dette med spøkelser? Så hvorfor ikke flyte med og kose seg i mysteriets verden??

Jeg har ikke sett noe spøkegreier, og heller aldri blitt bortført av aliens! (hehehe...jaja, men det er jo noen som påstår det da!!)

Men kanskje en dag!

Spennende å høre om det er andre som har historier.

*gir alle ett spikka spyd med pølse og marshmellow! Jummy, hiver mer ved på bålet, oh...nå var vi det koselig dere!...OH! :o ..var hva det?!*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada...vi tror helt sikkert du så et spøkelse... akkurat som vi tror fullt og fast på en viss annen kjent KG-bruker's fantasi... :blunke:

Snakk nå for deg selv da i hvertfall og ikke for alle oss andre :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...