Gå til innhold

Når starte leting av leilighet i Oslo?...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

...Om man flytter dit i desmeber? Senest før jul er vi på flyttefot sørover, men jeg har ingen aning om når man må begynne å lete... :roll: Hvordan er markedet på den tiden av året? En kompis av meg sier det er bra. Ryker leilighetene fort når de blir lagt ut på nett og i aviser? Huff... Gruer meg til hele letingen jeg. Det er et stress uten like :D Spesielt om man sitter oppe i nord, og ikke kan dra på visning i en fart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere eie eller leie?

Markedet i Oslo sies å være på full fart oppover.

Ifølge meglerne er det mange flere på visninger nå enn før sommeren, så jeg ville nok vært relativt tidlig ute dersom dere satser på å få kjøpt før desember.

Det kan jo være en ide å kontakte noen meglere her i Oslo for å høre hva de sier - hvis dere i tillegg har bestent dere for hvor i Oslo dere vil bo

burde det være lettere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel boligmarkedet tatt seg opp igjen - og leiligheter kan bli solgt fort. Er jo litt avhengig av hvilken størrelse og hvor dere vil bo.

Er jo vanskelig å kjøpe når dere bor så langt unna. Kanskje en ide å leie noe til å begynne med og så kjøpe deretter ? De fleste går jo på visininger en god stund før de finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og finne den perfekte leiligheten her i byen kan være vanskelig. Men det er ikke noe poeng å sette igang ringerunder basert på Aftenposten nå. Saken er at leiligheter stortsett er klare umiddelbart ved visning. Og om dere ikke skal ha noen før i desember..... Da kan dere vente.

Men det som kan være lurt er å sette inn en annonse i Aftenpostens Aftenutgave. Slik at utleiere som vet at de har noe fra desember kan kontakte dere.

Styr laaaaaaaaaangt unna leilighetsformiddlere som skal ha en tusen lapp eller to for å sette dere i en base. Har aldrig hørt om noen som har fått leilghet på den måten. Kontakt heller utleiemeglere og si fra når dere kommer og hva dere er intresert i.

Velkommen til Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del boligstiftelser som leier ut leiligheter, og de tar ikke noe for det. Vi leide en kjempekjekk leilighet på Kiellands plass for 5400 kr måneden for fire år siden. Fikk den gjennom Grüner boligstiftelse (mener jeg det var den het). Søk på "boligstiftelse" på nett, så finner du kanskje noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...