Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Hei! Jeg vurderer å kjøpe ny pc og har mildt sagt liten teknisk innsikt.. Har funnet 2 pc'er på tilbud, en hos Lefdal til 4000 og en hos expert til 3500, bærbare begge to, som er det jeg er ute etter. Skjønner lite av opplysningene som står, dessverre, eller vet ihvertfall for lite til å vurdere dem opp mot hverandre i forhold til hva som er best til mitt behov, så trenger litt hjelp? Lefdal: HP G61-420 SO til 4000,- kr dobbeltkjerneprosessor, 250 GB harddisk og 3 GB minne Står ingenting om det er vista eller windows 7 som følger med, for det vil vel alltid følge med programvare? Expert: HP CQ 61419 til 3500,- kr 250 GB harddisk og 2 GB minne så står det windows 7 + AMD sempron M120 prosessor, er dette like bra om en dobbeltkjerneprosessor? Og til slutt hva liker dere best av windows vista og windows 7? Jeg har hørt at windows 7 bruker mindre av pc'ns kraft/energi for å kjøre, og er det noe jeg er lei av, er det susing når jeg holder på med dokumnter ++ Om noen har tips eller råd blir jeg veldig takknemlig!
Hinata Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Jeg liker absolutt Win7 bedre enn Vista. Selv om det kanskje koster noen hundrelapper mer, syns jeg du skal gå for det.. Resten kan jeg nok ikke hjelpe deg med
FoxyFish Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Det eneste jeg kan si her er at jeg utelukkende har blitt anbefalt windows 7 fremfor Vista. Jeg landet på Mac, men ut fra alle råd jeg har fått var 7 å foretrekke.
Amys Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Windows 7 kan vel egentlig sees på som en forbedring av Vista (spiser mindre ressurser, mer stabil etcetc), så jeg ville definitivt gått for windows 7. Den ene maskinen kommer med 2GB RAM, noe som er relativt lite. (men skal du bare bruke den til surfing bør det gå greit) Fra det jeg kan se har den ene en 1.9 GHz prosessor med to kjerner (Lefdahl), mens den andre har 2.1Ghz med en kjerne, så maskina fra expert virker i mine øyne endel dårligere. Men hva skal du bruke maskinen til? Jeg ville ikke kjøpt noen av maskinene hvis det var jeg som skulle ha ny laptop Hvilke krav har du f.eks til batterilevetid? Du skriver også at du ikke vil at maskina skal bråke så mye, så det kan lønne seg å sjekke opp dette og.
Facepainter Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Den fra Lefdal virker helt kurant, og ut fra hva jeg kan søke opp så kommer den med Windows 7 Home Premium 64-bit. Det er nok en av de bedre i den prisklassen.
Gjest Nedfall Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Lefdal: HP G61-420 SO til 4000,- kr dobbeltkjerneprosessor, 250 GB harddisk og 3 GB minne Står ingenting om det er vista eller windows 7 som følger med, for det vil vel alltid følge med programvare? Expert: HP CQ 61419 til 3500,- kr 250 GB harddisk og 2 GB minne så står det windows 7 + AMD sempron M120 prosessor, er dette like bra om en dobbeltkjerneprosessor? Av de to, gå for den med Celeron T3000 prosessoren. Den lager hakkemat av en sempron M120! ...og, ja. Win 7.
Gjest Sandbekken Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Ikke gå for vista, jeg har det på min pc, og det får den til å gå kjempe mye treigere enn den egentlig burde..
AnnH Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har windows 7, og jeg liker det mye bedre enn vista. Vistaen hengte seg alltid opp på min gamle bærbare pc, mens jeg ikke har hatt noe problem med 7`eren. Synes også løsningene og utseendet til windows 7 er kjempebra Kan ikke si så veldig mye om de pc`ene du har sett på, siden jeg ikke har hvert borti HP før
Jinx82 Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 Den fra Lefdal virker helt kurant, og ut fra hva jeg kan søke opp så kommer den med Windows 7 Home Premium 64-bit. Det er nok en av de bedre i den prisklassen. Takk for svaret ditt og fra alle andre også Tror det blir den fra Lefdal da, om tilbudet gjelder i neste uke også, tenkte å kjøpe den i dag egentlig, men glemte at det var 1. mai.. Vil Windows 7 si at man får word 2007 og de andre office-programmene også? Jeg tror egentlig hvilken som helst ny pc holder til mitt bruk, men det er jo greit å vite hvilke fordeler de ulike pc'ene har også da, heldigvis er det mulig å bruke KG til sånt også, og de fleste har vel mer kunnskap enn meg på sånt!
feuerstein Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Vil Windows 7 si at man får word 2007 og de andre office-programmene også? Nei, Windows og Office er helt adskilte produkter og leveres ikke som samlepakke. Det er imidlertid en mulighet for at du får en 30/60/90-dagers prøveversjon av Office, og når tiden er ute må du enten kjøpe lisens til fullpris eller klare deg uten. Normalt vil man klare seg fint med å bytte ut MS Office med OpenOffice.org
Hinata Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Hvis du vil ha Office og du er student kan du få det billig på Studentlisens
Jinx82 Skrevet 3. mai 2010 #12 Skrevet 3. mai 2010 (endret) Hvis du vil ha Office og du er student kan du få det billig på Studentlisens Okej, det hørtes jo supert ut! Prøvde å logge inn der, men fikk det ikke til, skal prøve igjen litt senere Husker du prisen i farta evt? Jeg så nå at prisen på office 2007 var 641,- kr, - er det med studentrabatten? Isåfall er det kanskje ikke så billig da jeg så en eller annen elektrokjede reklamere med at de solgte office 2007 til 999,- kr for 3 maskiner Endret 3. mai 2010 av Jinx82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå