Gjest Jamila Skrevet 17. september 2003 #1 Del Skrevet 17. september 2003 Jamilamannen og jeg har store planer om å fikse litt i heimen, og siden vi begge er utstyrt med 11 tommeltotter (hver!) håper jeg dere kan komme med noen råd & tips. Første spørsmål: vi har to store lene/liggestoler (recliner)i ullstoff med mønster. Disse er flotte stoler som er deilige å sitte/ligge i, men mønsteret står ikke akkurat i stil med resten av stua. Noen som vet om steder en kan få trekt om disse for en ok penge? Finnes det løse trekk å få kjøpt? Er det vanskelig å trekke om stoler selv? Jamila Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 18. september 2003 #2 Del Skrevet 18. september 2003 Et lite søk på google, og heisann (!) dette var en bransje jeg ikke visste at fantes engang! Se selv! Synes desverre det ser ut som om dette er big buisness i Statene, og at de ikke sender til Europa. Men at det finnes trekk å få kjøpt er jo tydelig... Men over til det jeg egentlig hadde tenkt å si; det er ikke så lett å trekke om sånne møbler selv. Kommer selvsagt an på hvordan den er "bygget", men ville ikke satste på det hvis du vil ha det pent. Det finnes ganske mange møbeltapetserere i Oslo, slå opp på gule sider. Hva det koster for sånt har jeg ikke snøring på. Kommer an på hvor dyrt stoff man velger også. Men ta en ringerunde, de kan nok gi deg en ca-pris pr. tlf, ihvertfall. *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 18. september 2003 #3 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg skal trekke om to "krakker" som hører til ørelappstoler...hørte på pris på en forretning som blant annet trekker om møbler.....de skulle ha ca. 1200,- i arbeidspenger pr. krakk + stoff/materialer...jeg synes dette var veldig dyrt!!.....kan nesten heller kjøpe nye krakker..... :-? Skal prøve å få noen som tar slike jobber på fritid... ...regner med at to stoler da blir veldig dyrt.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. september 2003 #4 Del Skrevet 19. september 2003 Hei Jamila! Du må nok regne med minimum 6000 kroner per stol. Omtrekking er dyrt! Er stolene litt kompliserte i fasongen lønner det seg nok likevel å ta dem med til en møbeltapetserer fodi de blir penest da. Dumt å kjøpe seg dyrt møbelstoff og ødelegge det med å krudre det til sjøl... :-? Når det er sagt fins det mye billig og bra møbelstoff. Kjøpte 20 meter møbelstoff (99 kr meteren på fabrikkutsalg) og trakk om to og tre-seters sofa + stol i vår jeg. Det gikk fint det! Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. september 2003 #5 Del Skrevet 19. september 2003 På det programmet TVNorge sendte i går (Lyst?) ble det sagt at det koster 6-7000 å trekke om en gammel lenestol. Vil tro at det er samme sak med moderne reclinere. Kanskje det t.o.m. er dyrere pga alle detaljene. Jeg tror kanskje at jeg ville ha kjøpt meg nye stoler i stedet og solgt de andre eller satt dem i et annet rom. Men om fargen mønsteret ikke kræsjer helt med resten av interiøret, så kan du kanskje bruke et teppe eller en pute for å få dem til å skli inn sammen med det andre? Har sett bilder der de har brukt en ganske smal "løper" på stolen i en farge som passer til interiøret. Men det blir kanskje vanskelig med denne typen stoler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 19. september 2003 #6 Del Skrevet 19. september 2003 Vet ikke om det er noe interessant, men på Ellos kan man kjøpe trekk til møbler. > www.ellos.no (se under Hjem/Fritid -> Tekstiler -> Møbeltrekk) > Ellos: møbeltrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderveitja Skrevet 19. september 2003 #7 Del Skrevet 19. september 2003 De som trekker om slike stoler,møbeltapetserere, er håndverkere. Og om man velger å få trekkt opp stolene hos en fagmann vil man få tilbake det man fra før av vet er gode stoler OG man vil få en mye mer slitesterk stol enn om man bruker samme beløp i en møbelforretning.Jeg er selv utdannet møbeltapetserer, og jeg får mange HELT NYE stoler rett fra kjedene (Møbelringen osv) fordi de ikke holder mål. Å trekke om en stoler er ganske komplisert om man ikke har grunnleggende kunnskaper om møbelstoff, ulike sømtyper,verktøy og utstyr.Jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette arbeidet selv. God kvalitet på stoffet er avgjørende for slitasjestyrke,lysekthet og fargeekthet.Du kommer til å angre hvis du ikke passer på å få tak i på et sterkt stoff. Flere møbelfabrikker selger slike stoffer billig (rest etter produksjon).Du trenger sikkert 5-7 meter stoff til hver stol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 22. september 2003 #8 Del Skrevet 22. september 2003 Tusen takk for alle svar! :D Dette var visst litt mere omfattende enn jeg så for meg. Særlig for en med 10 tommeltotter sånn som meg.... . Jeg tror kanskje at jeg ville ha kjøpt meg nye stoler i stedet og solgt de andre eller satt dem i et annet rom. Jepp! Der har du nok løsningen! Takk for det beste tipset, Lea ;-) Jamila Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå