Gå til innhold

NAV og sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ettersom det virker håpløst å få noe svar fra NAV om dette, prøver jeg her, kanskje noen har vært i samme situasjon... Blir litt langt, beklager...

Saken er den at jeg har vært delvis arbeidsledig siden januar, dvs jeg har vært på tilkalling det siste halvannet året og jobbet en god del, men etter desember hadde de ikke så mye bruk for meg lenger. Så da fikk jeg dagpenger med grunnlag for ifjor. Jeg har altså jobbet litt innimellom.

Så blir jeg sykemeldt pga bekkenløsning de siste 3 ukene før jeg skal ut i perm.

Den siste mnd har jeg jobbet en del, så jeg har ikke fått noe særlig dagpenger.

For vanlige arbeidstakere regnes sykep vanligvis ut fra siste 4 ukers inntekt ifølge NAV.

For arbeidsledige utgjør dagpenger grunnlaget. Men hva når man har jobbet i tillegg?? Den siste damen jeg snakket med insisterte på at dagpengesatsen skulle brukes, noen jeg har snakket med før sa at det skulle legges sammen med det jeg har tjent i det siste. ARG!

Den siste mnd har jeg jo tjent mer enn jeg har fått utbetalt i dagpenger, fordi jeg fikk jobbe en del i påsken. Men hva skal jeg argumentere med egentlig??

Noen som har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV har et sykt tåpelig system. For at jeg skulle få dagpenger plusset de sammen de 3 siste årsinntektene og delte dette på 3 og da kom de fram til hvor mye jeg skulle få utbetalt. Når du begynner å jobbe litt får du ingen dagpenger straks du jobber mer enn 50%. Jobber du mindre enn dette trekker dem deg i dagpenger etter hvor mange prosent%/timer du har jobbet siste 2 ukene. Så jobber du 51% stilling får du ikke en eneste krone fra NAV. Av og til får du bare lyst å filleriste hele systemet rett å slett. Å det nytter lite å snakke med personen som tar telefonen for de kan lite eller ingenting. Det er ihvertfall min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...