Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Mannen min og vennene hans har alltid hatt en tradisjon om å gå ut natt til 1. mai. Så selvfølgelig har han gått og mast om det hele uken nå at han gleder seg såå mye til det osv... Jeg har ikke hatt noen innvendinger til at han skulle ut den dagen, men spurte om ikke vi to kunne finne på noe på lørdag, siden han skulle ut fredag. Han sier at det kan vi godt, og vi avtaler å gå på kino. Jeg avtaler samtidig å være med en venninne i morgen mens han går ut. Så finner han ut i dag at de fleste skal ut på lørdag i stedet, og at han heller vil det... Han spør hva jeg synes, og jeg sier jeg synes det passer dårlig siden vi hadde en avtale sammen lørdag. Han spør om ikke vi kan være sammen i morgen i stedet, men jeg sier jeg har ikke lyst å forandre avtalen med venninnen min pga han. Selv om han spurte meg om det var greit å bytte dag virker det nå som han bare har bestemt seg for å gå ut... Enda han vet jeg har kjempemye å gjøre neste uke og at vi sikkert får sett hverandre lite da... Han sier vi kan gå på kino sammen en annen dag, men jeg er ikke interessert i å gå på kino med en trøtting på søndagen, og til uken vet jeg som sagt ikke om jeg har tid... Jeg pleier ikke å legge meg opp i når han går ut osv, men synes det er litt annerledes når vi har en avtale... Ville dere blitt irritert også eller er det jeg som er urimelig og lite fleksibel?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Ja jeg synes du lager problemer. Han og kompisene har en tradisjon som er trivelig og som er med på å holde dem sammen som venner. Du kan gå på kino med ham "hver helg" hele året.
Harlekin Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 (endret) La han nå ha den tradisjonen da. Kino kan dere gå på når som helst, dette er en gang i året ... Hvorfor er det forresten krise om han er trøtt når dere skal på kino? Er du redd han skal sovne? Endret 29. april 2010 av Harlekin
Mir Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 (endret) Enig med de andre. Dere kan da gjøre noe alle andre dager i året. Er ikke så ofte ALLE kan samles for å dra ut sammen og ha det gøy. La han kose seg med gutta =) Edit: jeg er såpass flexibel at om samboeren min sine kompiser skal ut en dag, men må forskyve planene til neste dag, så oppfordrer jeg han SELVFØLGELIG til det, med mindre vi har booket hotell et sted og skal på skikkelig weekend f.eks. Det synes jeg ikke bør være noe problem. Man er da sammen så mye ellers, at dette er ingenting å ta på vei for. Endret 29. april 2010 av Mir
Glynis Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Jeg mener at om du er overhodet interessert i et langt og lykkelig liv med dette vesenet er dette prakteksemplaret på ting du må være fleksibel på.
Loveangel Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Jeg hadde nok blitt litt irritert siden dere hadde en avtale. Men siden han og kompisene har hatt en lang tradisjon med å dra ut 1 mai, så bør du godta det. Du kan jo ta deg en tur ut du også?
Harlekin Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Uansett hadde det vel ikke vært noe gøy å gå på kino med en som helst ville vært et annet sted?
Gjest Hilde Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Jeg synes ikke du er urimelig! hadde blitt passe irritert selv, spesielt når du allerede har en avtale med en vennine. Typisk mannfolk å endre planene brått som bare det.. stå på sitt,så kanskje han skjønner det til neste gang
Gjest Phalaenopsy Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Hvorfor er det greit å vere sammen med en trøtting på lørdag, men ikke på søndag? Det er jo greit for deg at han går ut fredag, selv om dere skal ut lørdag? Jeg synes ikke dette er noe å ta på vei for. Vær sammen med venninnen din fredag, finn på noe selv på lørdag og tilbring søndagen sammen med mannen din. La han gå ut og kose seg! Det er sikkert ikke såååå ofte han er ute, siden han gleder seg sånn til denne festen?
Gjest CookieMonster Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Jeg synes du er tåpelig rett og slett. La han nå få gå ut med vennene sine. Det er jo en tradisjon sier du som han har gledet seg til. Det finnes nok av ganger til å gå på kino og treffe venninnene dine..
Harlekin Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Jeg synes ikke du er urimelig! hadde blitt passe irritert selv, spesielt når du allerede har en avtale med en vennine. Typisk mannfolk å endre planene brått som bare det.. stå på sitt,så kanskje han skjønner det til neste gang Man må være fleksibel i et forhold, dersom man ønsker at det skal vare.
Gjest Dainty Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 (endret) Jeg synes du skal være generøs og glede deg på din manns vegne som skal ut med kameratene sine. Når man er kommet i den alderen hvor de fleste er etablerte, blir slike kameratkvelder stadig sjeldnere, og mannen din har sikkert godt av å få treffe dem og bare være "mann". Dette er en typisk situasjon hvor du som ektefelle må vise romslighet (såfremt dette ikke skjer hele tiden, men det får jeg ikke inntrykk av her), ellers er jeg redd han med tiden vil føle seg kvelt og rømme, enten i form av samlivsbrudd eller utroskap. Visse offer gjør man for den man elsker. Siden dere er gift, antar jeg at dere bor sammen, og da tilbringer dere vel mye tid sammen ellers uansett Endret 29. april 2010 av Dainty
annemette Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 (endret) Mulig jeg hadde blitt litt irritert, men ikke nok til at jeg gadd å lage en diskusjon ut av det. Hvis det er en tradisjon så må jo det være greit? Endret 29. april 2010 av annemette
Gjest Mahareth Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Jeg hadde også vært litt irritert, men hadde nok ikke giddet å lage noen sak utav det. Treff venninna di på fredag, kos deg på lørdag og gå på kino med mannen din på søndag. Og som noen andre sier, hva er forskjellen mellom å gå på kino på lørdag og søndag? Han har jo uansett vært ute kvelden i forveien.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 Tradisjonen er jo at mannen går ut natt til 1.mai, det vil si natt til lørdag. Når mannen og hans venner da plutselig endrer tradisjonen, og forventer at andre skal endre sine planer på grunn av dem, synes jeg ikke det er trådstarter som urimelig... i utgangspunktet. Men trådstarter:Selv om jeg skjønner irritasjonen din, vil jeg tro at du i lengden vil ha det best ved å la være å lage en stor sak ut av det. Det er ikke alle saker som trengs å "stå på barrikadene for", og i alle fall for meg, er dette en slik sak. Jeg sier som de andre, gå ut med venninnen din på fredag, kos deg på lørdag, og vær sammen med ham på søndag...
Gjest Badabing Skrevet 29. april 2010 #16 Skrevet 29. april 2010 Jeg synes du lager litt problemer.. Orker ikke, vil ikke.. Men uansett er det lettere for deg å forandre avtalen din med ei venninne, enn det er for ham å forandre en avtale med en hel vennegjeng.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2010 #17 Skrevet 29. april 2010 Ja, synes du er vanskelig nå. Tipper han er oasselig lite interessert i å gå på kino istedenfor å feste med gutta. Jeg hadde ikke giddet å gå på kino med en som går under tvang ihvertfall. Personlig så hadde jeg gått ut og festet selv også denne dagen;)
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 Dette er et prakteksempel på det jeg liker å kalle "kvinners bagatelldiskusjoner".. Du trenger jo ikke avlyse noenting med din venninne? Dere kan alle tre være sammen på fredag. Eller så kan du og venninnen være alene på fredag, mannen din kan være alene med sine kompiser på lørdag, og så kan dere være sammen på søndag? Tenk på dette: Du har han størsteparten av hele året, av alle dagene totalt sammenlagt. Men om du "tar fra ham" en av dagene han møter andre enn deg, fordi DU ikke gidder å omorganisere planene dine, da kan det veldig godt hende at mannen begynner å tenke på "sin egen frihet" og "sitt eget liv" osv. Det vil ikke gagne forholdet i det lange løp og kan rett og slett resultere i muggenhet for begge parter. Forøvrig tror jeg det blir en sykt kjip helg om du får det som du vil. Han blir muggen på fredag for da må han sitte aleine. Du blir muggen på lørdag, for da skulle dere på kino, men du må sitte aleine. Stemninga bygger seg opp, og det er kaos på søndag når han er bakfull og lettere irritabel og du har samla irritasjon siden i dag.. Tenk litt på hva du helst vil oppnå. Lykke til forøvrig!
Kamikatze Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 Finns det folk som går på kino fremdeles?
FoxyFish Skrevet 29. april 2010 #20 Skrevet 29. april 2010 Hvorfor er det greit å vere sammen med en trøtting på lørdag, men ikke på søndag? Det er jo greit for deg at han går ut fredag, selv om dere skal ut lørdag? Akkurat det stussa jeg litt på også..! Ellers er jeg enig i at det ikke er en stor sak, og at du burde unne ham den kvelden ute siden du presiserer at han gleder seg så fælt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå